  • 1. Data: 2009-01-08 18:47:46
    Temat: [Monitor] - matryca S-PVA - co kupić?
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Witam.

    Zamierzam kupić 22' panoramę z matrycą S-PVA. Znalazłem na polskim rynku;

    1. HP LP2275w - nawet fajny, ale podobno "brzęczy" (i nie jest to
    pojedyncza opinia)
    2. LENOVO L220x - za duża natywna rozdzielczość (1920x...)
    3. Słynny Eizo S2231W - masakryczna cena.

    Czy jest jeszcze coś na naszym rynku? Generalnie to tych S-PVA jest jak na
    lekarstwo.. Może pominąłem jakiś model?

    Pytania dodatkowe;

    1. Jak ma się jakość obrazu S-PVA <-> średniej klasy CRT?
    2. Która z technologii (CRT, czy LCD) bardziej męczy wzrok? Pomijam tutaj
    regulację obrazu (wiadomo że każdy rozsądny człowiek ogranicza jasność
    monitora do niezbędnego minimum).

    --
    bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
    I just got lost in thought. It was unfamiliar territory.

  • 2. Data: 2009-01-08 19:13:51
    Temat: Re: [Monitor] - matryca S-PVA - co kupić?
    Od: grafi <g...@p...one.pl>

    Artur Frydel pisze:

    > 2. LENOVO L220x - za duża natywna rozdzielczość (1920x...)
    > 3. Słynny Eizo S2231W - masakryczna cena.

    Za duza do czego?

    --
    grafi
    Asus P5Q Dlx|Intel Q...@...2GHz+Thermalright U-120extreme+NoctuaP112|8GB

  • 3. Data: 2009-01-08 20:19:41
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    grafi pisze:

    > Za duza do czego?

    Do prawie wszystkiego. Na monitorze oglądamy to co nam komputer
    wyświetla. Np filmy. Filmy program przeskaluje idealnie. Tekst w
    procesorze tekstu też. Rysunek w paincie albo fotka... Niestety
    wiekszość stron WWW nie skaluje sie dobrze. Czasami Opera albo FF3 dają
    rade, a czasami nie. Szczególne problemy sprawiają nowe strony we
    flashu, czy innych walących po oczach technologiach. wtedy "inna"
    rozdzielczość jest wadą. "inna" znaczy nie taka jaka, którą
    niedorozwinięty informatyk uważa za jedyną słuszną. Masz moze monitor
    niepanoramiczny? poogladaj sobie losowe strony na allegro. Zaraz
    będziesz wiedział który z "twórców" własnych stron aukcyjnych "pracuje"
    na panoramie.
    ToMasz

    PS to oczywiście nie stanowi ze monitor o wyższej rozdzielczości jest
    gorszy.

  • 4. Data: 2009-01-08 20:20:13
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:

    > Do prawie wszystkiego.

    Jestem zdania odmiennego.

  • 5. Data: 2009-01-08 20:26:24
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Za duza do czego?

    Dla wzroku dla typowych zastosowań.... (tzn. nie ergonomiczna wielkość
    piksela)

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-01-08 20:28:26
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Jestem zdania odmiennego.

    jesli mówimy o komputerze domowym (WIndows, i okolice) to święta prawda, do
    większości rzeczy za duzo, do kilku się nada.
    Są pewne dziedziny gdzie dobrze sie sprawdzi, ale one sa bardzo szczególne.
    reszta to przerost formy nad trescią.....

    --
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-01-08 20:38:40
    Od: Przemek Malak <p...@w...pl>

    ToMasz pisze:

    > Do prawie wszystkiego.

    To może HP2475? Trochę zabawy z kolorami, ale wart swojej ceny.

    --
    PrzemekM

  • 8. Data: 2009-01-08 20:41:21
    Temat: Re: [Monitor] - matryca S-PVA - co kupi=3F?
    Od: sphinxozo <s...@n...pls>

    In article <1...@b...dyndns.org>, s...@m...nie
    says...
> [...]
    >
    > 1. HP LP2275w - nawet fajny, ale podobno "brz?czy" (i nie jest to
    > pojedyncza opinia)
    > 2. LENOVO L220x - za du?a natywna rozdzielczo?? (1920x...)
    > 3. S?ynny Eizo S2231W - masakryczna cena.
    >
    > Czy jest jeszcze co? na naszym rynku? Generalnie to tych S-PVA jest jak na
    > lekarstwo.. Mo?e pomin??em jaki? model?
    >
    > Pytania dodatkowe;
    >
    > 1. Jak ma si? jako?? obrazu S-PVA <-> ?redniej klasy CRT?
    > 2. Która z technologii (CRT, czy LCD) bardziej m?czy wzrok? Pomijam tutaj
    > regulacj? obrazu (wiadomo ?e ka?dy rozs?dny cz?owiek ogranicza jasno??

    Ja moge polecic Samsunga 215TW, jest to wprawdzie 21 cali chyba ale jest
    naprawde ok.
    Ma matryce S-PVA, mam go juz rok i jest ok, choc krazyly opinie ze sa
    awaryjne.
    Ma jeszcze jedna zalete bardzo duzo wejsc:
    15-stykowe z??cze D-sub, RGB, DVI-D, 1 x Component (3 x RCA), 1 x
    Component (5 x RCA), 1 x S-Video, 1 x wej?cie audio (stereo mini-jack)

    Mozna podlaczyc praktycznie wszystko ps2/ps3/xboxa czy dwa pecety. Nie
    ma gniazda HDMI.
    Ale i tak najlepiej samemu obejrzec gdzies dzialajace na polce.

    Marcin

  • 9. Data: 2009-01-09 06:36:13
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Day Thu, 8 Jan 2009 21:26:24 +0100, Mariusz wrote:

    > Dla wzroku dla typowych zastosowań.... (tzn. nie ergonomiczna wielkość
    > piksela)

    Dokładnie. Przy tej rozdzielczości i tej przekątnej ekranu tzw. plamka
    jest dość mała (nie podam teraz dokładnej wartości, bo nie mam czasu aby
    ją szukać, ale robiłem porównania i plamka w tym monitorze jest bardzo
    mała). Ja dość dużo czytam korzystając z monitora (dużo dokumentacji), nie
    chce mi się za każdym razem bawić w zwiększanie tekstu.
    --
    bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
    It'll work better if you plug it in.

  • 10. Data: 2009-01-09 06:41:00
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Day Thu, 08 Jan 2009 21:38:40 +0100, Przemek Malak wrote:

    > To może HP2475? Trochę zabawy z kolorami, ale wart swojej ceny.

    24', prawie 2 tysiaki... Przy takiej sumie zerkałbym już w stronę Eizo
    Jakoś nie uśmiecha mi się 24'. Pomijając to, że żre więcej prądu, to przy
    moich potrzebach (głównie czytanie tekstu - sporadycznie film), jest to
    trochę za duża przekątna.

    --
    bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
    She's always late. Her ancestors arrived on the Juneflower.