  • 1. Data: 2009-01-08 13:39:06
    Temat: [HELP] DVD+shiut down
    Od: "DTP Tolek" <d...@t...com.pl>

    Pomozcie drodzy rodacy!
    Po wlozeniu do napedu DVD plytki komputer sie wylacza (bez ostrzezenia).
    Co moze byc przyczyna?

    (Windows XP Home PL SP 3, zasilacz 450W, plyta Gigabyte; komputer roczny -
    dotad bez zarzutu).

    g u c i o

  • 2. Data: 2009-01-08 13:41:54
    Temat: Re: [HELP] DVD+shiut down
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    DTP Tolek pisze:
    > Pomozcie drodzy rodacy!
    > Po wlozeniu do napedu DVD plytki komputer sie wylacza (bez ostrzezenia).
    > Co moze byc przyczyna?

    A gdy włożysz płytkę zanim Windows się uruchomi ?

    M.

  • 3. Data: 2009-01-08 13:48:57
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    DTP Tolek wrote:
> [...]
    > Co moze byc przyczyna?
    > (Windows XP Home PL SP 3, zasilacz 450W, plyta Gigabyte; komputer roczny

    Na jakim etapie się wyłącza:
    - zamykania, otwierania szuflady,
    - w momencie odczytu (autostart) w systemie operacyjnym
    - czy to może być dowolna płyta DVD (nawet czysta)
    - czy to dzieje się tylko w systemie operacyjnym?
    (np. jak np. po uruchomieniu komputera naciśniesz PAUSE,
    żeby OS nie wystartował, to też restart następuje?

    Wykluczając błąd systemu operacyjnego, to coś związanego
    albo z zasilaczem (linia prądowa nei wyrabia, albo jest
    jakieś dziwne zwarcie - zmień np. wtyczke zasilającą),
    albo z samym napędem (robi z jakiegoś powodu zwarcie).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 4. Data: 2009-01-08 16:05:11
    Od: "gucio" <h...@u...hejme.com.pl>

    > Na jakim etapie się wyłącza:

    Na etapie zamykania szuflady
    głównie po dłuższej przerwie w pracy.

    Podejrzewam, że może trzeba:
    wyłączyć zarządzanie energią, lub
    sprawdzić zasilacz.

    g u c i o

  • 5. Data: 2009-01-08 16:49:41
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    DTP Tolek wrote:

    > zasilacz 450W

    Jaki dokładnie zasilacz? Bo to tak jakbyś napisał "samochód, pojemność
    bagażnika 450L".

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2009-01-09 15:07:25
    Od: "Dariusz " <d...@W...gazeta.pl>

    DTP Tolek <d...@t...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Co moze byc przyczyna?
    >
    > (Windows XP Home PL SP 3, zasilacz 450W, plyta Gigabyte; komputer roczny -

    Wymień lub napraw zasilacz ( pewnie któryś kondensator wylał ).
    Pzdr
    Dariusz

  • 7. Data: 2009-01-14 09:48:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.01.2009 14:39, DTP Tolek pisze:
    > Po wlozeniu do napedu DVD plytki komputer sie wylacza (bez ostrzezenia).

    Sprawdź połączenia kabli napędu, szczególnie zasilających.
    Nawet podłącz zasilanie inną wtyczką.

    Miałem kiedyś przypadek, gdy luźny kabel zasilający dawał
    właśnie takie objawy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-01-18 14:48:49
    Od: "gucio" <h...@u...hejme.com.pl>

    Aby zamknąć wątek:
    zasilacz (350W) okazał się po prostu za słaby.
    430 W hula, aż miło.
    Dzięki wszystkim za porady.

    g u c i o

  • 9. Data: 2009-01-18 14:50:20
    Temat: Re: [HELP] DVD+shut down
    Od: "gucio" <h...@u...hejme.com.pl>

    > zasilacz (350W) okazał się po prostu za słaby.

    a byłem PAWIAN, że mam 450 od nowości...
    g u c i o

  • 10. Data: 2009-01-19 09:23:48
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    gucio wrote:

    > a byłem PAWIAN, że mam 450 od nowości...

    A ja nadal mam wrazenie że zasilacz 350W dałby rade.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj