  • 1. Data: 2016-10-24 20:06:31
    Temat: BIOS, konfiguracja SATA, tryb COMPATIBLE ???
    Od: Swift <p...@g...com>

    Mam starą, nową :) płytę ASUS P5QL PRO (chipset P43) i w BIOS mam 3 możliwe
    ustawienia pozycji SATA CONFIGURATION:

    DISABLED - jak rozumiem to jest to tryb SATA standardowy

    ENHACED - z dwoma opcjami:
    IDE - tryb IDE przez SATA - jak rozumiem np. dla Windows XP
    AHCI - SATA w trybie (z obsługą) AHCI

    oraz właśnie COMPATIBLE, co do którego wyjaśnienia, jakie zdołałem znaleźć, są
    różniące się znacznie i raczej mętne.
    Stąd moje pytanie jaki jest to tryb ?

    Pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2016-10-24 23:08:03
    Temat: Re: BIOS, konfiguracja SATA, tryb COMPATIBLE ???
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    "Swift" <p...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Mam starą, nową :) płytę ASUS P5QL PRO (chipset P43) i w BIOS mam 3
    > możliwe ustawienia
    > pozycji SATA CONFIGURATION:
    >
    > DISABLED - jak rozumiem to jest to tryb SATA standardowy
    Nie, oznacza po prostu że kontroler jest wyłączony.

    Jest to ten tryb:
    IDE - tryb IDE przez SATA
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 3. Data: 2016-10-24 23:38:43
    Od: Swift <p...@g...com>

    > Jest to ten tryb:
    > IDE - tryb IDE przez SATA
    > --
    > Mark

    Taki sam tryb IDE przez SATA byłby, za tym, dostępny w dwóch różnych ustawieniach -
    zarówno ENHNACED/IDE, jak i COMPATIBLE ?

  • 4. Data: 2016-10-25 23:11:10
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    "Swift" <p...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Taki sam tryb IDE przez SATA byłby, za tym, dostępny w dwóch różnych
    > ustawieniach - zarówno
    > ENHNACED/IDE, jak i COMPATIBLE ?
    Nie, ten tryb (czyli emulacja IDE) będzie dostępny tylko jeśli ustawisz
    IDE - tryb IDE przez SATA.

    --
    Mark
    k...@p...pl