  • 1. Data: 2016-10-20 13:24:17
    Temat: Kłopoty z SSD?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Od jakiegoś czasu komp mi kaprysi. Z reguły albo awaria Cinnamona po
    której w paru konwulsjach cały system się zawiesza bądź wraca do ekranu
    logowania, bądź przy jakiejś czynności myszą (szczególnie w Operze)
    zawiesza się całkowicie z wyj. kursora. Czasem się zawiesza na dowolnym
    etapie uruchamiania systemu. Czasem jakaś aplikacja nie chce się
    odpalić. Sprawdziłem RAM memtestem, jest OK. Wymieniłem kabelek SATA do
    dysku :) W końcu doszedłem do wniosku że jeden z moich dwóch SSD (ten od
    systemów) się kończy. W związku z tym mam pytanie - czy są i jakie są
    typowe objawy padu SSD?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2016-10-20 15:09:04
    Temat: Re: Kłopoty z SSD?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > dysku :) W końcu doszedłem do wniosku że jeden z moich dwóch SSD (ten od
    > systemów) się kończy. W związku z tym mam pytanie - czy są i jakie są

    W przypadku dwóch kingstonów SSD 300 jakie miałem oba padły po prostu
    nagle, kompletnie.
    Na razie wyleczyłem się z jakichkolwiek produktów tej firmy, bo nawet
    pamięci ich do laptopa mi padły w krótkim czasie (błędy zapisu/odczytu i
    wszystko co z tym związane).

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-10-20 16:18:30
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 października 2016 13:24:18 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
> [...]
    > dysku :) W końcu doszedłem do wniosku że jeden z moich dwóch SSD (ten od
    > systemów) się kończy. W związku z tym mam pytanie - czy są i jakie są

    Zazwyczaj pad ssd jest nagły.

    Musisz sobie tego swojego sprawdzić na innym kompie.
    Zobacz co zwraca smart.
    Jesli ram jest ok to uruchom komputer z livecd i zobacz jak się będzie zachowywać.

    Jesli na tym ssd miales długi czas pełno danych (mało miejsca wolnego) to jest szansa
    że skonczyly sie na tym obszarze cykle zapisu.

    Tak czy siak, zrób backup!

    To dosyć zastanawiające bo w sumie czemu by taki ssd nie mógł się przełączyć w tryb
    read only i ignorować wszelkie zapisy?
    Dzieki temu przynajmniej mozna by dane odzyskac...

  • 4. Data: 2016-10-20 18:12:46
    Od: Chris <x...@x...xxx>

> [...]
    > dysku :) W końcu doszedłem do wniosku że jeden z moich dwóch SSD (ten od
    > systemów) się kończy. W związku z tym mam pytanie - czy są i jakie są

    Z ciekawości INTEL? a tak poza tym może to być SSD. U brata wymieniłem
    kiedyś połowę bebechów łącznie z płytą a okazał się właśnie SSD Intela.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-10-20 19:08:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2016 18:12:46 +0200, Chris napisał(a):

    > Z ciekawości INTEL? a tak poza tym może to być SSD.

    A nie, Kingstony ze starych serii. Ten podejrzany systemowy już dosyć
    wiekowy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2016-10-20 23:27:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    .net...
    > A nie, Kingstony ze starych serii. Ten podejrzany systemowy już dosyć
    > wiekowy.

    Rozumiem, że masz kilka SSD. Czemu nie przeniosłeś systemu na nowszy SSD (który
    jest bardziej wydajny) zamiast "kisić się" na wolnym SSD?

  • 7. Data: 2016-10-21 08:32:43
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > A nie, Kingstony ze starych serii. Ten podejrzany systemowy już dosyć
    > wiekowy.

    Jak stary to pewnie serii 300, może być tak że coś pada w nim, reklamuj.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2016-10-21 09:46:51
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Jacek Maciejewski <j...@g...pl> zwrócił błąd:
> [...]
    > dysku :) W końcu doszedłem do wniosku że jeden z moich dwóch SSD (ten od
    > systemów) się kończy. W związku z tym mam pytanie - czy są i jakie są

    Te objawy mogą się też wiązać z padniętym chipsetem od dysków, USB itd.
    Jak sprawdziłeś że to dysk a nie płyta?

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 9. Data: 2016-10-21 14:28:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2016 09:46:51 +0200, Saiko Kila napisał(a):

    > Jak sprawdziłeś że to dysk a nie płyta?

    Na starym SSD jest/było parę linuksów. Wszystkie kapryszą :) na nowym
    SSD jest XP, nic mu nie dolega.
    Obecnie na nowym mam oprócz XP także nowego Debiana, testy trwają :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2016-10-21 14:37:45
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 21 Oct 2016 14:28:57 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <1e37jypt2qnfa.1h6ehw98vtmbt$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Na starym SSD jest/było parę linuksów. Wszystkie kapryszą :) na nowym
    >SSD jest XP, nic mu nie dolega.
    >Obecnie na nowym mam oprócz XP także nowego Debiana, testy trwają :)

    Robiłeś Secure Erase temu dyskowi?
    Taka operacja może ujawnić jego kondycję, a nawet poprawić jakieś
    wewnętrzne błędy.
    Firmware do tego jest? Może warto zaktualizować?
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546