  • 101. Data: 2018-02-05 17:04:53
    Temat: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 23:46, Poldek wrote:

    > To są kominy należące do ludzi, którzy mają w dupie także rzeczy, jak
    > trucie siebie swoich dzieci, innych dzieci, innych ludzi.
    > Tacy ludzie palą w piecu butelkami PET i śmieciami, "bo tak jest
    > taniej". Tacy ludzie jeżdżą kopcącymi diezelami "bo tak jest taniej".

    To sa wlasnie kominy ludzi ktorzy wbrew temu co napisales, nie maja
    C.O.

    > Ale właściwie o co ci chodzi? Ze na przedmieściach ludzie palą w piecach
    > plastikiem, to ma być argument przeciwko elektrycznym samochodom?

    A czy ja cos pisalem o elektrycznych samochodach? Ja pisalem o
    energetyce i konsumpcji wegla, jak i sztucznym utrzymywaniu przy zyciu
    tego paliwa w naszym kraju za pieniadze nas wszystkich.

    A jak wzrosnie zapotrzebowanie na energie dla tych wszystkich
    elektrycznych pojazdow to bedziesz budowal co, kolejne bloki weglowe?

    Jak uwazasz ze to ekologiczne i sie oplaca to sobie przypomnij
    ze za ten 'ekologiczny' luksus trzeba odprowadzac kwoty za emisje.

    --

    memento lorem ipsum

  • 102. Data: 2018-02-05 17:06:51
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-02 17:17, Mateusz Bogusz wrote:

    > Zgada się, ale atomówki na złość robią w większości jednak jako zwykłe
    > elektrownie :-)

    Jak bedzie potrzeba i ktos pomysli, to i wykorzysta to odpowiednio ;)
    W sumie kluczowe jest to, ze takie silownie wytwarzaja i bez tego
    wystarczajaco znaczaca ilosc energii, tym bardziej biorac pod uwage
    wielkosc obiektu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 103. Data: 2018-02-05 17:22:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-02-02 08:23, nadir wrote:

    >Oczywiscie ze to nie jest takie proste. Ale czy widzisz u nas warunki
    >na wiatraki i energie sloneczna o odpowiedniej wydajnosci i czy
    >napewno
    >koszt konsekwentnego zbudowania calego systemu bedzie nizszy? Nie
    >mowiac
    >o tym, ile miejsca takie farmy wiatrowe musza zajac.

    >Przykladowo Slowacji dwie elektrownie atomowe opedzaja polowe
    >krajowego
    >zapotrzebowania na energie.

    Slowacja to maly kraj. Ledwo 5.5mln mieszkancow.
    To u nas by trzeba z 15 takich elektrowni.

    I nie wiem czy polowe, bo stanowia 1/4 zainstalowanej mocy.
    1/3 to jednak na paliwa spalane.

    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-f
    actbook/geos/lo.html

    A czy opedzaja ... konsumuja tej energii wiecej niz produkuja.
    Import maja na poziomie 50% konsumpcji - ale eksport rzedu 40%.
    Tranzytuja prad z Ukrainy do Czech i Austrii, czy to efekt taryfy
    dziennej i nocnej ?
    A nie, Czesi maja spora nadprodukcje. To moze do Polski lub Wegier ?

    Jednoczesnie to kraj gorzysty. Co im otwiera droge do elektrowni
    wodnych (15% mocy zainstalowanej), ale tez ... pewnie wiatraki sie
    sprawdzaja :-)

    A ze wiatraki drogie ... atomowki tez ponoc drogie ...

    Lepiej popatrz na Francje - tam ludzi jakies 2x wiecej, atomowki
    stanowia glowne zrodlo pradu ... a ile ich jest ?

    Teraz to IMO jeszcze bedzie zamieszanie w statystykach, bo
    zainstalowanej mocy OZE sporo, ale one rzadko daja pelna moc.
    I % udzialu w produkcji znacznie mniejszy niz sie wydaje.

    J.

  • 104. Data: 2018-02-05 19:56:51
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 5 Feb 2018 10:50:38 +0100, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >Z Rembertowa prowadzi podziemna rura, którą smog jest tłoczony na
    >Marszałkowską
    >https://map.airly.eu/pl/#latitude=52.22516&longitud
    e=21.01480&id=28
    >Podczas, gdy w Rembertiowie w tym samym czasie zielono:
    >https://map.airly.eu/pl/#latitude=52.25979&longitud
    e=21.15329&id=648

    Proszę bardzo:

    "Znajdująca się na ulicach sól i piasek przyczyniła się za to do
    smogu. Po godzinie 15 urzędnicy ratusza wysłali komunikat z
    ostrzeżeniem o wysokim stężeniu pyłu PM10.

    "Sytuacja jest spowodowana unoszeniem się środków stosowanych do
    zimowego utrzymaniu dróg i ostrzeżenie dotyczy tylko terenów
    zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie ruchliwych ulic. Poza tymi
    obszarami jakość powietrza jest dobra" - czytamy w komunikacie.

    Ratusz zapowiada też, że jeśli sytuacja meteorologiczna nie ulegnie
    zmianie, dobowe stężenie pyłu PM10 wzdłuż ulic może przekroczyć w
    poniedziałek i we wtorek warszawski poziom alarmowania (czyli 100
    ug/m3)."

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,ulice-b
    yly-biale-od-soli-brchoc-warunki-calkiem-dobre,25210
    7.html

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06