  • 31. Data: 2016-11-10 12:06:34
    Temat: Re: Babranina w rurkach i glikolu - przepływ
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Aktualizacja tematu, za pomocą hydraulika wywaliłem rotametr,
    >po odpaleniu układu słychać, że pompa mniej "kotłuje", zakładam więc

    >P.S. Sprzedam mało używany rotametr ;)

    Nie zapomnij opisac "doskonale uzupelnienie instalacji z pompa ciepla"
    :-)

    J.

  • 32. Data: 2016-11-10 12:12:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 11:02:50 UTC+1 użytkownik Konrad
    Anikiel napisał:
> [...]
    ik-przeplywu-cieczy-100lmin-gwint-1.html
    > Ale to i tak będzie stawiało opór przepływu. Może wiekszy od
    > rotametru, może
    > mniejszy- nie mam pojęcia.

    >Ok dzięki za info. Opór na pewno byłby mniejszy, bo ten rotametr mimo
    >że
    >z zaworem calowym, to w środku ma dziurę pół cala, którą jeszcze
    >zmniejsza

    Zebys sie nie zdziwil - podobne uzywane w wodomierzach maja w srodku
    dysze o srednicy paru mm.
    Mozesz kiedys obejrzec w np w Castoramie ...

    >pływak pomiarowy. Jak dla mnie to absurd robić takie coś, ale ja
    >jestem
    >elektryk a nie hydraulik, może to ma jakiś ukryty sens ;)

    Masz na mysli cos takiego ?
    http://www.merazet.pl/produkt/rotametr_kryty_s__sm.p
    hp

    Ta rurka musi byc w srodku stozkowa, wiec u dolu musi byc mniejsza
    srednica.

    J.

  • 33. Data: 2016-11-10 12:20:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    >Na Aliexpressie są niedrogie miernikiprzepływu ultradźwiękowe. Zero
    >oporu.

    A te "niedrogie" to ile kosztuja ?

    J.

  • 34. Data: 2016-11-10 12:29:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 20:20:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > A te "niedrogie" to ile kosztuja ?

    Niedrogo.

  • 35. Data: 2016-11-10 12:50:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 12:12:52 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Masz na mysli cos takiego ?
    > http://www.merazet.pl/produkt/rotametr_kryty_s__sm.p
    hp

    Konkretnie miałem takie:

    http://tinyurl.com/z6ussmn

    > Ta rurka musi byc w srodku stozkowa, wiec u dolu musi byc mniejsza
    > srednica.

    No dobra, niech sobie będzie mniejsza, ale nie prawie trzykrotnie
    od głównego przekroju, dla mnie to chore żeby amperomierz
    miał opór zjadający na straty 1/6 energii produkowanej przez źródło ;P

    L.

  • 36. Data: 2016-11-10 12:56:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-10 o 12:50, Lisciasty pisze:
> [...]
    > od głównego przekroju, dla mnie to chore żeby amperomierz
    > miał opór zjadający na straty 1/6 energii produkowanej przez źródło ;P
    No bo ten Twój "amperomierz" miał w gratisie szeregowo włączoną
    opornicę. :-)

    Są chyba też takie w kształcie U-rurki do mierzenia przepływu.

    Robert

  • 37. Data: 2016-11-10 13:00:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 20:50:23 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > od głównego przekroju, dla mnie to chore żeby amperomierz
    > miał opór zjadający na straty 1/6 energii produkowanej przez źródło ;P

    To niedobra analogia. W systemach siłowych, tam gdzie dostarczasz energię przepływem
    czynnika (narzędzia pneumatyczne, napędy hydrauliczne) nie ma takich oporów. A Ty u
    siebie energię transportujesz nie przepływem czynnika, a jego temperaturą. Owszem,
    musi ta woda tam przepłynąć, zeby ciepło przeszło z A do B, ale to nie jest
    najważniejsza funkcja w tej instalacji. Gdyby rotametr obniżał Ci temperaturę
    czynnika (czy tam podnosił, jeśli jest za pompą), to by był dopiero zonk!

  • 38. Data: 2016-11-10 13:02:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 20:57:02 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > No bo ten Twój "amperomierz" miał w gratisie szeregowo włączoną
    > opornicę. :-)
    >
    > Są chyba też takie w kształcie U-rurki do mierzenia przepływu.

    No ale pomiędzy końcami tego "U" musisz dać kryzę, czyli celowo wkładasz opór.

  • 39. Data: 2016-11-10 13:16:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 13:00:59 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > ale to nie jest najważniejsza funkcja w tej instalacji. Gdyby rotametr obniżał >
    Ci temperaturę czynnika (czy tam podnosił, jeśli jest za pompą), to by był
    > dopiero zonk!

    Masz oczywiście rację, ale w tym przypadku poziom przepływu jest bardzo ważny,
    bo jak będzie ciekło zbyt wolno to dT na wymienniku będzie rosnąć,
    co mocno popsuje COP. Tak więc lekko nadinterpretując można powiedzieć,
    że ten rotametr obniża temperaturę układu ;)

    L.

  • 40. Data: 2016-11-10 13:29:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 21:16:02 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > co mocno popsuje COP. Tak więc lekko nadinterpretując można powiedzieć,
    > że ten rotametr obniża temperaturę układu ;)

    Ale jednak masz wymiennik ciepła, a nie wymiennik przepływów, prawda? Jasne, w
    wymienniku woda musi płynąć, ale jeszcze ważniejsze żeby jedna była ciepła a druga
    zimna.