  • 21. Data: 2016-10-05 13:19:36
    Temat: Re: Babranina w rurkach i glikolu - przepływ
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 5 października 2016 11:19:08 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Postawić solary i wiatrak dla pompy. ;-)

    Niedaleko mam rów z wodą, trzeba tylko sklecić jakieś koło wodne
    z generatorem i powinno hulać :]

    L.

  • 22. Data: 2016-10-05 13:28:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 5 października 2016 12:33:11 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Według producenta, 3-6K. Moc chłodnicza 9kW, więc to co piszesz
    >chyba pasuje. Natomiast minimalny wymagany przepływ glikolu to
    >1,8m3/h
    >stąd te 30l/min. Być może im większy przepływ, tym większy COP?

    Ogolnie - tym wiekszy.
    Ale mysle, ze ten 1K nie ma az tak wielkiego wplywu.

    J.

  • 23. Data: 2016-10-05 13:32:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
    >Jak pracuje na maksa i nie daje tyle co ktos tam okreslil ze potrzeba
    >wiecej to kurwa co trzeba zrobic baranie.
    >Obcierac dupe szklem czy zalozyc wieksza pompe. Kretynizm pewnych
    >uzytkownikow netu zwyczajnie dobija.

    Po pierwsze - z tego sie nie strzela, to moze mozna z tym zyc, bo daje
    wystarczajaco.

    Po drugie - miales odpowiedz - mozna np zdemontowac rotametr.
    Korzysc potrojna - taniej bedzie, przeplyw bedzie wlasciwy, i serce
    nie bedzie bolalo, ze za maly :-)

    J.

  • 24. Data: 2016-10-05 19:20:39
    Od: 4...@g...com

    Jak bedzie taniej jak juz kupiony? Pompa jest za mala.

  • 25. Data: 2016-10-06 11:56:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Jak bedzie taniej jak juz kupiony?

    Zwroci sie za pare lat, jak nie kupi nastepnego :-)

    Mozna tez sprzedac na allegro, reklamujac jaki to niezbedny przyrzad w
    kazdej instalacji :-)

    >Pompa jest za mala.

    Ale bez rotametru bylaby w sam raz :-)

    J.

  • 26. Data: 2016-11-09 18:06:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Aktualizacja tematu, za pomocą hydraulika wywaliłem rotametr,
    po odpaleniu układu słychać, że pompa mniej "kotłuje", zakładam więc
    że przepływ będzie dobry. Kończę konfigurację "maliny" do opomiarowania
    całego dziadostwa, jak będzie hulać to zapodam adres jak ktoś będzie
    chętny zerknąć.

    L.

    P.S. Sprzedam mało używany rotametr ;)

  • 27. Data: 2016-11-09 23:34:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 listopada 2016 18:06:55 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > że przepływ będzie dobry. Kończę konfigurację "maliny" do opomiarowania
    > całego dziadostwa, jak będzie hulać to zapodam adres jak ktoś będzie

    Zapodaj, zapodaj.
    Na Aliexpressie są niedrogie miernikiprzepływu ultradźwiękowe. Zero oporu.

  • 28. Data: 2016-11-10 09:13:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 9 listopada 2016 23:34:10 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Zapodaj, zapodaj.
    > Na Aliexpressie są niedrogie miernikiprzepływu ultradźwiękowe. Zero oporu.

    A czy takie coś jak tutaj ma sens? Tam jest jakiś kręcioł
    i układ zliczający impulsy:

    https://botland.com.pl/czujniki-przeplywu/4412-czujn
    ik-przeplywu-cieczy-100lmin-gwint-1.html

    L.

  • 29. Data: 2016-11-10 11:02:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 17:13:12 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A czy takie coś jak tutaj ma sens? Tam jest jakiś kręcioł
    > i układ zliczający impulsy:
    >
    > https://botland.com.pl/czujniki-przeplywu/4412-czujn
    ik-przeplywu-cieczy-100lmin-gwint-1.html

    Musiałbyś go skalibrować na konkretny czynnik i temperaturę: zrobić sobie krzywą i
    tym raspberry odczytywać wartość przepływu z tej krzywej. Wtedy może byc bardzo
    dokładny, skoro w dystrybutorze benzyny jest coś takiego. Ale to i tak będzie
    stawiało opór przepływu. Może wiekszy od rotametru, może mniejszy- nie mam pojęcia.

  • 30. Data: 2016-11-10 11:13:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 11:02:50 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
> [...]
    > Ale to i tak będzie stawiało opór przepływu. Może wiekszy od rotametru, może

    Ok dzięki za info. Opór na pewno byłby mniejszy, bo ten rotametr mimo że
    z zaworem calowym, to w środku ma dziurę pół cala, którą jeszcze zmniejsza
    pływak pomiarowy. Jak dla mnie to absurd robić takie coś, ale ja jestem
    elektryk a nie hydraulik, może to ma jakiś ukryty sens ;)

    L.