  • 11. Data: 2018-12-15 17:47:51
    Temat: Re: Bać się?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Piotr Gałka pisze tak:

    > Załóżmy, że chciałbym sam stwierdzić, czy w takim czymś siedzi
    > jakaś pluskwa. Miałbym jakieś szanse?

    Mógłbyś przepuszczać ruch przez inny komp i patrzeć czy dzwoni do domu.

    > Jestem cienki z oprogramowania, systemów, firewalli itp. Wydaje mi
    > się, że ilość danych latających między komputerem a siecią jest
    > tak ogromna, że nie wyobrażam sobie wyłapania w tej masie jakiejś
    > wysyłanej raz na miesiąc ramki zawierającej np. wykryte przez
    > pluskwę loginy i hasła i może jeszcze listę plików uznanych przez
    > pluskwę za potencjalnie interesujące z pytaniem czy je wysyłać.

    ale są pasjonaci co obserwują i konkurencja też szuka haka
    a firma raz przyłapana może stracić wizerunkowo.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2018-12-15 20:39:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2018 16:47:51 GMT, PiteR napisał(a):
    > Mógłbyś przepuszczać ruch przez inny komp i patrzeć czy dzwoni do domu.

    > ale są pasjonaci co obserwują i konkurencja też szuka haka
    > a firma raz przyłapana może stracić wizerunkowo.

    A program moze byc sprytny i sie aktywowac np 3 miesiace po pierwszej
    aktywacji ...

    J.

  • 13. Data: 2018-12-15 20:43:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > A program moze byc sprytny i sie aktywowac np 3 miesiace po
    > pierwszej aktywacji ...

    hę?

    --
    Piotrek

  • 14. Data: 2018-12-16 00:55:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-15, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:
    > Niedawno gdzieś widziałem info o jakimś małym czymś (niewiele większym
    > od rezystora SMD) odkrytym na jakichś płytach głównych, co dostarczało
    > gdzie trzeba wszystkie ważne informacje o działaniach użytkownika.
    > OIDP się wtedy okazało, że te płyty są popularne w wielu komputerach
    > stosowanych chyba w różnych instytucjach w USA.

    Pewnie chodzi Ci o aferę z okolic października.
    https://www.bloomberg.com/news/features/2018-10-04/t
    he-big-hack-how-china-used-a-tiny-chip-to-infiltrate
    -america-s-top-companies

    Taka trochę dziwna była bo ZCP niby jest ten czip a niby nie ma a
    zainteresowani (ofiary) zaprzeczały.

    > A potem się dziwić, że chińscy projektanci nie wiedzieć skąd znają
    > największe tajemnice przemysłowe innych krajów.

    Po pierwsze, nie Ty jesteś celem tego typu wynalzków, a
    prawdopodobieństwo, że u Ciebie będzie jakaś tego typu podatność i ktoś
    będzie chciał z niej skorzystać jest pewnie dużo mniejsze niż to, że
    przejedzie Cie jutro w drodze do sklepu samochód.

    Po drugie, sama sprawa tego mikroczipa MZ śmierdzi. Po co to robić w
    sposób tak oczywisty jak można dużo dyskretniej? To już raczej wygląda
    na jakiś sabotaż na szkodę tych chińskich firm.

    > Załóżmy, że chciałbym sam stwierdzić, czy w takim czymś siedzi jakaś
    > pluskwa. Miałbym jakieś szanse?

    Jakies miałbyś, ale pewnie nie wyrobiłbyś się czasowo. Co do zasady,
    wystarczyłoby badać komunikację z siecią zewnętrzną po kablu. Zakładam,
    że nie byłoby komunikacji poza tym kablem.

> [...]
    > miesiąc ramki zawierającej np. wykryte przez pluskwę loginy i hasła i
    > może jeszcze listę plików uznanych przez pluskwę za potencjalnie

    Zgadza się. Z tym, że ponownie, nie Ty jesteś celem, a z drugiej strony,
    jak się ktoś uprze to i tak Cię zhakuje. Dlatego trzeba zakreślić pewne
    granice dla własnej paranoi. Rób backupy, miej aktualne antywirusy tam
    gdzie są potrzebne, nie łaź po podejrzanych stronach, i tyle :)

    > Zastanawia mnie, czy poza upgradem Windows jest w komputerach jeszcze
    > inny mechanizm samozniszczenia pozwalający np. producentowi płyty
    > głównej wyłączyć wszystkie swoje płyty na świecie.

    MZ takie rzeczy są analizowane dość rutynowo.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-12-16 01:09:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mozna i tak podejsc. Tzn z gory sie poddac :-)

    Przepraszam, a Ty ze skanowaniem portów walczysz i analizujesz? :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2018-12-16 01:11:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-15, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > A skąd pewność, że Linux nie ma żadnych pluskiew, dyskretnie wpuszczonych
    > przez wszelakie agencje? Dla pewności, Piotr powinien zacząć od napisania
    > swojego własnego systemu.

    Niech tylko robi to w pomieszczeniu bez okien, z izolacją termiczną,
    dziwiękową i EM. Do pomieszczenia powinna prowadzić śluza (też
    izolowana) ze zmianą ubrań. Oczywiście o stosoawniu jakichkolwiek
    wynalazków w rodzaju pendrajwów tez nalezy zapomnień.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2018-12-16 02:22:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:pv2s2p$rua$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
    > Zastanawia mnie, czy poza upgradem Windows jest w komputerach jeszcze inny
    > mechanizm samozniszczenia pozwalający np. producentowi płyty głównej
    > wyłączyć wszystkie swoje płyty na świecie.

    Hmm... wygląda na to, że nie będę pozbywać się starych płyt, tylko odkurzyć,
    umyć, wsadzić w jakąś obudowę i spylić...

    > Wyobrażacie sobie ten chaos?

    Przecież ludzkość nie od wczoraj do tego dąży, choćby łykając każde "gówno"
    (mające wartość mniejszą od gówna rzeczywistego), jakie się jej podsunie np.
    w reklamie, w mediach. Tak się zastanawiałem wracając późno z pracy, że
    bezmyślnie bierzemy na prawdę objawioną każde kłamstwo z reklamy i co tam
    beknął i wypierdział jakiś profesorek od szczepionek, dziś uchodzi wręcz za
    religię. Że przyjmujemy to bezkrytycznie, nie zastanawiając się, czy druga
    strona "przypadkiem" nie rozmija się z prawdą. Pomyślałem sobie, że w prosty
    sposób, umiejętnie grając, możemy sami, własnymi rękami wpakować się w
    kabałę nie gorszą, niż obie wojny światowe. Odrobina manipulacji i leżymy.
    Do tego ów mityczny pstryczek... Pozostaje powyciągać stare urządzenia,
    które nie mają całej tej logiki, albo nie jest jeszcze ona tak rozbuchana...
    I na nich jechać, mogą sobie pstrykać, a mój C64, czy płyta 486, wypną się
    na to ciepłym kałem.
    A ja się wyprowadzę głęboko do lasu, gdzie nikt nie będzie wiedział o
    jakichkolwiek problemach na świecie, jak dziś znajdują w Rosji ludzi, którzy
    nawet nie wiedzieli, że była jakakolwiej wojna. Radio na stół, panel na
    dach, liczmy na to, że nie pieprznie jakiś wulkan i nie zachmura otoczenia
    na najbliższe dwa lata (radio jest głodne i prądu mu trza)... Przez radio
    może coś usłyszę, np, drugiego takiego dupka jak ja, gdzieś na innym
    kontynencie...?
    Może parę lamp z szafy, lutówkę wyklepaną z drutu wytapianego w dymarce, z
    takowegoż porobione przewody, anteny i ponawijane cewki... Jak odpocznę, bom
    zmęczony po pracy... Las mi dostarczy dóbr wszelakich, z muchomorami (przyda
    się na teściową) i Piękną Panią (belladonna). Oraz malin, jagód, poziomek,
    jabłek (trafiłem na jabłonkę rosnącą przy/w lesie, przepyszne, delikatnie
    słodziutkie jabłka, bez cienia kwasu, pewnie z ogryzka była), tylko wody
    trzeba, obmyć to z lisich szczyn (leptospiroza).
    Tym samym chrzanić będę wszelki chaos na świecie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 18. Data: 2018-12-16 02:37:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Efektem czego za naście lat obudzisz się w świecie gdzie uzycie
    > szyfrowania zakończy się karą wyższą niż za morderstwo ale za to miliardy
    > suwerenów

    Już to mamy.
    Za kradzież, np. 5 lat. Za zabójstwo 15 lat. Za niezapłacony VAT (>1MPLN) 25
    lat.
    Ergo - odjeb kogoś, mniejszy wyrok dostaniesz...
    (PS Morderstwo i zabójstwo, nie są tożsame)

    > będzie miało śmieszne ikonki zmieniające się pod wpływem myśli.

    Już sobie wyobrażam myśli sprośne :P

  • 19. Data: 2018-12-16 11:46:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2018 19:43:36 GMT, PiteR napisał(a):

    > hę?

    No tak, wyszlo maslo maslane :-)

    Chodzilo mi o to, ze program/urzadzenie szpiegujace moze zaczac
    wysylac dane np 3 m-ce po pierwszym wlaczeniu plyty czy instalacji
    Windows.

    I moze sobie konkurencja badac ...

    J.

  • 20. Data: 2018-12-16 12:43:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 00:09:06 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Przepraszam, a Ty ze skanowaniem portów walczysz i analizujesz? :)

    W sumie ... to sie chyba poddalem :-)

    Tak z 10 lat temu podobal mi sie Kasperski, bo wyskakiwalo ostrzezenie
    gdy program wysylal jakis pakiet. To z grubsza wiedzialem co sie
    dzieje

    W kolejnych wersjach to zlikwidowali, a i w tej z uplywem czasu:
    -niektore programy rozbudowaly pule serwerow i przestalem nadazac
    dodawac wyjatki,
    -skype zlikwidowalem, bo ten sie laczym ze wszystkimi i na wszystkich
    portach.

    -strony internetowe zaczely miec mnostwo dodatkow.

    J.