  • 21. Data: 2018-12-16 13:19:45
    Temat: Re: Bać się?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W sumie ... to sie chyba poddalem :-)
    >
    > Tak z 10 lat temu podobal mi sie Kasperski, bo wyskakiwalo ostrzezenie
    > gdy program wysylal jakis pakiet. To z grubsza wiedzialem co sie
    > dzieje

    Na tych kilku serwerach z IP publicznymi, którymi administruję jest do
    kilkudziesięciu tysięcy zdarzeń na dobę takich jak skanowanie czy próby
    dostępu botów/exploitów przez znany porty. Są to serwery niskoprofilowe
    i główny sposób w jaki się manifestują to ich obecnośc w pewnej puli IP.
    Tu nie ma z czym walczyć bo przy tej masowości to już jest szum. Tam
    gdzie się da puszcza się usługi na niestandardowych portach i z grubsza
    tyle.

    Swoją drogą Kasperski Ci nie podpadł?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-12-16 14:30:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 12:19:45 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Na tych kilku serwerach z IP publicznymi, którymi administruję jest do
    > kilkudziesięciu tysięcy zdarzeń na dobę takich jak skanowanie czy próby
    > dostępu botów/exploitów przez znany porty.

    Ale ja tu o drugiej stronie - nie "kto sie usiluje wlamac", tylko
    "co twoj komp robi w nocy".

    Ktory program cos wysyla, a nie powinien, ktory nadsluchuje, a nie
    powinien.

> [...]
    > Tu nie ma z czym walczyć bo przy tej masowości to już jest szum. Tam
    > gdzie się da puszcza się usługi na niestandardowych portach i z grubsza

    Wszystkie sa podpadniete z zalozenia :-)

    J.

  • 23. Data: 2018-12-16 16:23:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > No tak, wyszlo maslo maslane :-)
    >
    > Chodzilo mi o to, ze program/urzadzenie szpiegujace moze zaczac
    > wysylac dane np 3 m-ce po pierwszym wlaczeniu plyty czy instalacji
    > Windows.
    >
    > I moze sobie konkurencja badac ...

    Mnie chodziło o to, że tylu ludzi jeszcze patrzy w logi, że ktoś
    wyłapie. Może być jeden co zaczął 2 miesiące 29 dni po włączeniu. Nie
    patrzą pewnie tylko oczami ale firewall czy komp wyłapuje i przedstawia
    wyniki. Dam sobie uciąć, że np Niemcy testują telefony na wycieki.

    Ludzie nie mają pojęcia co już wymyślono. Przyznajcie się kto z Was
    wiedział, że do wykrywania ludzi w TIR ach używa się pulsu serca.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 24. Data: 2018-12-16 20:03:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 15:23:34 GMT, PiteR napisał(a):

> [...]
    > patrzą pewnie tylko oczami ale firewall czy komp wyłapuje i przedstawia
    > wyniki. Dam sobie uciąć, że np Niemcy testują telefony na wycieki.

    W uzywanym telefonie z Androidem ?
    Przeciez to cholerstwo zyje wlasnym zyciem.

    Jak masz system, na ktorym wiadomo co chodzi i moze miec kilka
    polaczen, to latwo wylapac podejrzane.
    Jak tych polaczen sa tysiace to juz trzeba tygodniami analizowac.

    > Ludzie nie mają pojęcia co już wymyślono. Przyznajcie się kto z Was
    > wiedział, że do wykrywania ludzi w TIR ach używa się pulsu serca.

    Ale jak - akustycznie ?

    J.

  • 25. Data: 2018-12-16 20:55:00
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.12.2018 20:03, J.F. wrote:

    > W uzywanym telefonie z Androidem ?
    > Przeciez to cholerstwo zyje wlasnym zyciem.
    [...]
    > Jak tych polaczen sa tysiace to juz trzeba tygodniami analizowac.

    Trzeba było nie instalować wszystkiego co popadnie ;)
    A tak poważnie to IMHO czysty Android nie jest tu winien - mody
    producenta i operatora - to już ogolić się nie dam.
    Ale o co w ogóle jest sprawa? Np. Messenger FB podsłuchuje
    (podsłuchiwał?) cały czas i jakoś nikt się tym specjalnie nie przejął.

    --
    Mirek.

  • 26. Data: 2018-12-16 22:21:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Np. Messenger FB podsłuchuje (podsłuchiwał?) cały czas i jakoś nikt się
    > tym specjalnie nie przejął.

    Ale Messengera możesz nie instalować, a sprzętowych backdoorów nie
    wyłączysz.

  • 27. Data: 2018-12-17 00:17:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 15 Dec 2018 16:01:43 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bardziej bym sie obawial, ze wpuscili w kompilator.
    > W zrodlach widac.

    Kompilator też ma źródła, w które można patrzeć. Ale już bywało parę
    razy że były próby wstrzyknięcia w źródła kernela (na szczęście nie w
    mainstreamowe) sztuczek z wielokrotnymi nawiasami uciszające
    preprocesor a trudno zauważalne na pierwszym rzut oka.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2018-12-17 00:22:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale ja tu o drugiej stronie - nie "kto sie usiluje wlamac", tylko
    > "co twoj komp robi w nocy".
    >
    > Ktory program cos wysyla, a nie powinien, ktory nadsluchuje, a nie
    > powinien.

    Większość używa sieci już od dłuższego czasu i nie do końca wiem jak
    miałby taki Kasperski odróżnić komunikację typu pytanie o aktualizację
    od jakieś szpiegowskiej. Otwarte dziwne porty owszem, może się przydać.

    > Wszystkie sa podpadniete z zalozenia :-)

    Kasperski zdaje się podpadł w zeszłym roku mocno, ale moze to tylko NSA
    nie znosi konkurencji.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2018-12-17 00:28:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 15 Dec 2018 14:36:06 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > choćby z tego powodu wystarczy znaleźć trywialny exploit w SMC aby
    > można
    > było w sposób niewidzialny dla OSa dowolnie manipulować pamięcią.

    Można. Ale by w niej zlokalizować odpowiednie struktury
    kernela/procesu (przechowujące interesujące dane) nie jest już takie
    trywialne, z reguły taki SMC ma za mało zasobów na to. Teoretycznie
    możliwie ale praktycznie ograniczone.

    > za to miliardy suwerenów
    > będzie miało śmieszne ikonki zmieniające się pod wpływem myśli.

    Akurat interfejsu myśl --> tty mi bardzo brakuje i nie mogę się
    doczekać jego implementacji.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2018-12-17 09:34:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 23:22:12 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Większość używa sieci już od dłuższego czasu i nie do końca wiem jak
    > miałby taki Kasperski odróżnić komunikację typu pytanie o aktualizację
    > od jakieś szpiegowskiej.

    Otoz to :-)

    >Otwarte dziwne porty owszem, może się przydać.

    O tyle mniej istotne, ze wiekszosc komputerow teraz za jakims
    firewall/proxy i pakiety nie dochodza.

    Swoja droga - nie ma jakiejs sztuczki, zeby nawiazac polaczenie
    bezposrednie miedzy dwoma kompami za dwoma firewallami, bez ciaglego
    przekazywania pakietow przez trzeci serwer ?

    > Kasperski zdaje się podpadł w zeszłym roku mocno, ale moze to tylko NSA
    > nie znosi konkurencji.

    Tak czy inaczej - wszystkie moga podsluchiwac, Kaspersky nie jest
    wyjatkiem :-(

    J.