  • 1. Data: 2019-11-01 20:15:32
    Temat: Bateria Li-ION, możliwie zintegrowana z ładowarką USB i wyjściem na kilka A
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Taki temat pojawił się:

    Potrzebuje baterię Li-Ion, najlepiej w formie gotowego modułu,
    posiadającą wyjście 7-12V o sensownym (kilka A) prądzie oraz
    zintegrowaną ładowarkę USB, mozliwie potrafiącą pracować w trybie
    szybkim, jakimś QuickCharge czy coś. Jak by wyjscie było zabezpieczone
    na rózne sposoby to było by znakomicie.

    Pojemność około 2000mAh przy 7V będzie ok.

    Celem jest zabawka (sterowany pojazd) i chcąc zminimalizować ryzyko
    zwarć (częsciowo to będą składać dzieciaki) rozgladam się za czymś gotowym.

    Widziałem takie moduły i nie potrafię ich teraz odnaleźć, tyle że
    zamiast ładowania z usb miały ładowanie napięciem wyższym niż znamionowe
    baterii wyprowadzonym na gniazdko DC i ładnie zabezpieczony output.
    Wolałbym jednak USB z powodu wygody, czas ładowania bez znaczenia.

    Przypuszczam że nie znajdę gotowca i pozostanie rękodzieło, ale zanim to
    popełnie zapytam, może ktoś widział podobne rozwiązania w zabawkach RC?

  • 2. Data: 2019-11-02 12:45:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > zintegrowaną ładowarkę USB, mozliwie potrafiącą pracować w trybie
    > szybkim, jakimś QuickCharge czy coś. Jak by wyjscie było zabezpieczone

    Można zdrutować coś takiego z modułów dostępnych u chinoli. Są też
    gotowe powerbanki mające na wyściu 12V

    > Pojemność około 2000mAh przy 7V będzie ok.

    czyli potrzebujesz 6 ogniw 18650 w powerbanku połączonych w 2S
    gotowiec:
    https://pl.aliexpress.com/item/32828184439.html

    > Celem jest zabawka (sterowany pojazd) i chcąc zminimalizować ryzyko
    > zwarć (częsciowo to będą składać dzieciaki) rozgladam się za czymś gotowym.

    Jak to ma być w zabawce to raczej gabaryty mają kluczowe znaczenie

    gotowce:
    https://pl.aliexpress.com/item/32989649438.html
    https://pl.aliexpress.com/item/4000165475243.html

  • 3. Data: 2019-11-02 18:36:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Widziałem takie moduły i nie potrafię ich teraz odnaleźć, tyle że
    > zamiast ładowania z usb miały ładowanie napięciem wyższym niż znamionowe
    1. dwie ogniwa 18650 z jednym modułem BMS który je będzie ładował,
    rozładowywał i może ograniczy prąd zwarcia, zabezpieczy przed wybuchem.
    jak łatwo się domyślić do ładowania będzie potrzebne 8.5V
    2. Dwa ogniwa 18650, z dwoma osobnymi modułami BMS z wyprowadzonymi
    pinami, w taki sposób, aby można było je "przełączać" na ładowanie i
    rozładowanie. podczas rozładowania będziesz miał 7-8V (szeregowo), a
    podczas ładowania - osobno równolegle - 3.7-4.2v, co umożliwia ładowane
    z usb. ale licz się z tym, ze taka ładowarka "da" pół ampera i nie ma
    zabezpieczenie przed zwarciem. (jak jest miejsce to wstaw tam żarówkę
    halogenową w szereg

    ToMasz