  • 11. Data: 2018-03-07 11:06:29
    Temat: Re: Baterie alkaliczne industrial
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 06.03.2018 o 20:19, Jawi pisze:
    > Nieprawda.
    > Skoro baterie alkaliczne maja okres przechowywania do 2020 roku, to w
    > urządzeniu, gdzie główną rolę będzie grało samorozładowanie jak długo
    > powinny wytrzymywać? Logika podpowiada, że dużą część czasu przechowywania.
    > Moja myszka w czasie jazdy po biurku bierze >20mA.

    Ale kolega pisał o akumulatorkach, a nie o bateriach. W akumulatorach
    samorozładowanie jest duże. Jedynie eneloop panasonica potrafią długo
    trzymać. Wg. mnie z baterii najlepiej spisują mi się GP Super z
    bieronki. No i są o połowę tansze od tych super energizeerów.

  • 12. Data: 2018-03-07 11:14:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    wrote:

    >Kiedyś widziałem jakieś testy, robione przez amatorów, i wychodziło,
    >że te
    >różne duracele co zajączka zasilają, nie są lepsze od baterii
    >biedronkowych.
    >Sam miałem podobne obserwacje (zasilanie elektroniki o poborze około
    >30mA,
    >może przy dużych prądach jest inaczej).

    A inni pisali, ze lepsze, i o ile pamietam to o mikrofony estradowe
    chodzilo.

    Ale moze biedronka dobre zamowila ?

    Tak swoja droga, to kiedys pisalem - rozbebeszam baterie 9V firmy X, a
    na drugiej stronie blachy obudowy - " R6, firma Y".
    No ale co sie dziwic - blacha moze byc jedna.

    >Ciekawe czy to słowo 'Industrial' to coś znaczy, czy może to tylko
    >nowoczesny przedrostek do nazwy baterii alkalicznych? :)

    Tak nawiasem mowiac - wylala mi bateria w pilocie, i tak sobie patrze:
    -firmy Rocket ... chyba w komplecie z telewizorem byla,
    -Alkaline
    -termin waznosci 12.2019
    -druga z kompletu ma 1.567V

    Przypadkowy blad w produkcji ? Bo chyba nie celowe postarzanie ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-03-07 13:53:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Mar 2018 11:06:29 +0100, Jingiel <x...@x...xx> wrote:
    > samorozładowanie jest duże. Jedynie eneloop panasonica potrafią
    > długo

    Ale one chyba i tak nie dorównują alkalicznej czy nawet loop jeśli
    chodzi o samorozładowanie.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-03-07 15:14:57
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 06/03/18 19:19, Jawi wrote:
> [...]
    > powinny wytrzymywać? Logika podpowiada, że dużą część czasu przechowywania.
    > Moja myszka w czasie jazdy po biurku bierze >20mA.

    przedpisca pisal o akumulatorkach.

    c.

  • 15. Data: 2018-03-07 18:16:42
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-07 o 08:45, Marek pisze:
    > Baterie nieładowalne wypierają z rynku nimhy.

    i znowu brak precyzji w tym idiomatycznym określeniu! No to które w
    końcu są wypierane? Powinno być to widoczne od razu, np.:
    "/Baterie nieładowalne są wypierane z rynku przez nimhy/" -- albo
    odwrotnie (co poeta miał na myśli?)

    > Klient nie zwraca uwagę,

    Jeżeli "uwagę" to zwraca, a jeśli nie zwraca, to "uwagi"! Polska język,
    trudna język...

    > że alkaliczne mają mniejsze samorozladowanie co w pewnych
    > zastosowaniach byłoby dla niego lepsze i kupuje nimhy godząc sie
    > bardziej na częstsze ładowanie tej samej bateri niż ciągle kupowanie
    > nowej i problem vz utylizacja starej.

    Jest (podobno jedyna na świecie) ładowarka GJT, która regeneruje ogniwa
    alkaliczne:
    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.elektronika/
    D4VUkkHBZms/6Ep8z65eBgAJ

    Są też alkaliczne baterie RAM, 1,5 V firmy Pure Energy, ładowalne, też
    wymagają specjalistycznej ładowarki. Był trochę o nich na tej, czy innej
    grupie, i tacy, co mieli z nimi (podobno wątpliwą) przyjemność --
    odradzali ich zakup.

  • 16. Data: 2018-03-08 20:45:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    [...]

    > Kiedyś widziałem jakieś testy, robione przez amatorów, i wychodziło, że te
    > różne duracele co zajączka zasilają, nie są lepsze od baterii biedronkowych.

    Niedawno wyprałem koce. Niemłode. Stwierdziłem, że je ,,ogolę" bo
    wyglądają paskudnie. W golarce były przeterminowane baterie Duracell.
    Ogoliłem 1 i 3/4 koca zanim padły. Założyłem nowe baterie alkaliczne
    Tesco Power Hi Tech. Z trudem dokończyłem 1/4 koca i baterie są do
    wyrzucenia.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2018-03-10 10:10:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:4087155353$20180308204509@squadack.com...
> [...]
    > Ogoliłem 1 i 3/4 koca zanim padły. Założyłem nowe baterie alkaliczne
    > Tesco Power Hi Tech. Z trudem dokończyłem 1/4 koca i baterie są do

    To one może są raczej do słabszych prądowo urządzeń?
    W termometrze zewnętrznym wsadziłem dwa paluszki R3 z Kalafiora (Carrefour),
    przez kilka godzin przetrzymałem w zamrażarce (-25 oC), cały czas dzielnie
    mierzyło (odczyt jest zdalny), a teraz kilka miesięcy wystawione na balkon
    ładnie mierzą, niezależnie od pogody (także kilka dni przy -15), muszę tylko
    pilnować znaczka "słaba bateria", bo wtedy nie zmienione powodują, że pomiar
    jest zawyżony. Wsadzone (drugie takie same) do ciśnieniomierza (nie
    barometr, taki pompujący na rękę) nie wytrzymały zbyt długo. Pójdą do
    termometru, albo do pilota do OTV, jak się obecne wyczerpią.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...