  • 1. Data: 2018-03-05 18:12:20
    Temat: Baterie alkaliczne industrial
    Od: ń <ń@ń.ń>

  • 2. Data: 2018-03-05 18:22:23
    Temat: Re: Baterie alkaliczne industrial
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czy któreś z baterii alkalicznych Industrial są lepsze (Duracell, Energizer, Varta),
    a któreś gorsze od drugich i pod jakim względem (trwałość, pojemność)?
    Chodzi o różne rozmiary, tj. AAA, AA, C (do elektroniki, do latarek z żarówką
    halogenową/kryptonową), D (do latarek z żarówką halogenową/kryptonową).
    I jak się mają wobec akumulatorków eneloop (pojemność, prąd maksymalny)?

  • 3. Data: 2018-03-06 18:24:25
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 05.03.2018 o 18:22, ń pisze:
> [...]
    halogenową/kryptonową), D (do latarek z żarówką halogenową/kryptonową).
    > I jak się mają wobec akumulatorków eneloop (pojemność, prąd maksymalny)?

    Zapewne ile użytkowników tyle subiektywnych opinii. Osobiście do
    wszelkiej maści sprzętu pomiarowego polecam Varte, AA i 6F22. Mam też
    trochę akumulatorków Energizera, ale odnoszę wrażenie, że napisana na
    nich pojemność jest wybierana losowo - te 1700mAh np. potrafią w myszce
    bezprzewodowej wytrzymać dwa razy dłużej niż np. 2300mAh.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2018-03-06 18:34:59
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 06/03/18 17:24, Jakub Rakus wrote:

> [...]
    > nich pojemność jest wybierana losowo - te 1700mAh np. potrafią w myszce
    > bezprzewodowej wytrzymać dwa razy dłużej niż np. 2300mAh.

    do takich urzadzen jak myszki czy piloty najwazniejszym parametrem jest
    samorozładowanie.

    c.

  • 5. Data: 2018-03-06 20:19:41
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-03-06 o 18:34, cezar pisze:
    > do takich urzadzen jak myszki
    Nieprawda.
    Skoro baterie alkaliczne maja okres przechowywania do 2020 roku, to w
    urządzeniu, gdzie główną rolę będzie grało samorozładowanie jak długo
    powinny wytrzymywać? Logika podpowiada, że dużą część czasu przechowywania.
    Moja myszka w czasie jazdy po biurku bierze >20mA.

  • 6. Data: 2018-03-06 21:22:53
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    wrote:

> [...]
    > żarówką halogenową/kryptonową). I jak się mają wobec akumulatorków eneloop
    Kiedyś widziałem jakieś testy, robione przez amatorów, i wychodziło, że te
    różne duracele co zajączka zasilają, nie są lepsze od baterii biedronkowych.
    Sam miałem podobne obserwacje (zasilanie elektroniki o poborze około 30mA,
    może przy dużych prądach jest inaczej).

    Ciekawe czy to słowo 'Industrial' to coś znaczy, czy może to tylko
    nowoczesny przedrostek do nazwy baterii alkalicznych? :)

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 7. Data: 2018-03-06 22:24:56
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-06 o 20:19, Jawi pisze:
    > Skoro baterie alkaliczne maja okres przechowywania do 2020 roku

    Piszą tak przez skromność ;-)
    W rzeczywistości nawet po jakichś 7 latach ubytek pojemności nie jest
    dramatyczny. W każdym bądź razie napięcie oscyluje koło 1,4 V

    > Moja
    > myszka w czasie jazdy po biurku bierze >20mA.

    Łał, jak to zmierzyłeś, "sztuczne" bateria w środku, i druciki na
    zewnątrz, szeregowo z miernikiem wpięte ogniwo?

  • 8. Data: 2018-03-07 07:23:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Mar 2018 22:24:56 +0100, JaNus napisał(a):
    > Piszą tak przez skromność ;-)
    > W rzeczywistości nawet po jakichś 7 latach ubytek pojemności nie jest
    > dramatyczny. W każdym bądź razie napięcie oscyluje koło 1,4 V

    tato uzywal w kalkulatorze jedne baterie przez 20 lat.
    marki Casio.
    I w dodatku naprawde go uzywal - tzn ksiegowym nie byl, ale cos tam w
    pracy trzeba bylo policzyc.

    Ale teraz jakies gorsze baterie robia, albo czlowiek nie zwraca uwagi,
    ze to zwykle, a nie alkaliczne.

    > Łał, jak to zmierzyłeś, "sztuczne" bateria w środku, i druciki na
    > zewnątrz, szeregowo z miernikiem wpięte ogniwo?

    Trzeba przyznac, ze te myszki cholernie oszczedne.
    Jak oni to zrobili to jestem ciekaw, bo LED i kamery wymagaja jednak
    troche pradu.

    Baterie wytrzymuja kilka miesiecy ... no fakt, ich zywotnoscia nie ma
    sie co przejmowac.

    Piloty, zegarki, telefony ...

    J.

  • 9. Data: 2018-03-07 08:45:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Mar 2018 07:23:43 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale teraz jakies gorsze baterie robia, albo czlowiek nie zwraca
    > uwagi,
    > ze to zwykle, a nie alkaliczne.

    To samo co z żarówkam czyli jaki sens jest produkcja czegoś co
    aktywnośc sprzedaży nie ma dynamiki z powodu trwałości produktu.
    Baterie nieładowalne wypierają z rynku nimhy. Klient nie zwraca
    uwagę, że alkaliczne mają mniejsze samorozladowanie co w pewnych
    zastosowaniach byłoby dla niego lepsze i kupuje nimhy godząc sie
    bardziej na częstsze ładowanie tej samej bateri niż ciągle kupowanie
    nowej i problem vz utylizacja starej.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-03-07 09:17:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >zastosowaniach byłoby dla niego lepsze i kupuje nimhy godząc sie
    >bardziej na częstsze ładowanie tej samej bateri niż ciągle kupowanie

    W sklepach to tego nie widac - widac one dobrze wiedza ze lepiej
    sprzedac 4 baterie niz 4 akumulatorki :-)

    Producenci tez swoje dorzucaja i czesto urzadzenie mozna kupic z
    li-ion.

    J.