  • 71. Data: 2019-03-14 16:53:55
    Temat: Re: Baterie do elektryków
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-03-2019 o 22:22, kk pisze:

    > Ta katastrofa miała wieloletnie skutki dla zdrowia ludzi i spowodowała
    > naprawdę potężne szkody materialne. Porównywanie tego do wypadków w
    > trakcie wydobycia węgla śmieszne jest.

    Nie chodziło o wypadki w trakcie wydobycia, tylko o skutki palenia tym
    świństwem.

  • 72. Data: 2019-03-14 18:02:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Mar 2019 16:53:55 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Nie chodziło o wypadki w trakcie wydobycia, tylko o skutki palenia tym
    > świństwem.

    A jednak. Na świecie w katastrofach elektrowni atomowych zginęła
    powiedzmy setka ludzi w Czarnobylu za ostatnie 50 lat. W górnictwie
    węgla w tym czasie zginęły tysiące.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 73. Data: 2019-03-14 19:00:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >A jednak. Na świecie w katastrofach elektrowni atomowych zginęła
    >powiedzmy setka ludzi w Czarnobylu za ostatnie 50 lat. W górnictwie
    >węgla w tym czasie zginęły tysiące.

    Dodaj jeszcze tych z kopalni uranu.

    I np taki cichy wypadek

    https://www.nytimes.com/1999/10/01/world/nuclear-acc
    ident-in-japan-the-science-a-flash-and-an-uncontroll
    ed-chain-reaction.html
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tokaimura_nuclear_acci
    dent

    czy takie male podsumowanie.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_reactor_accide
    nts_in_the_United_States

    Ale to nadal nie jest duzo.

    J.

  • 74. Data: 2019-03-14 19:46:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Mar 2019 19:00:09 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dodaj jeszcze tych z kopalni uranu.

    No a ty dodaj wypadki w elektrowniach cieplnych :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 75. Data: 2019-03-14 19:56:14
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-14 05:31, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak zapadajace sie kwartaly w miastach co sa nad kopalniami i popekane domy to male
    szkody to nie wiem czy te w Czarnobylu byly przy nich duze. Wyjebalo w kosmos jeden
    reaktor ale caly czas od wtedy do dzisiaj reszta elektrowni pracuje.

    Tak? Pracuje? http://niusy.pl/@pl.wikipedia.org/a6d

    >Ilosc ofiar i zachorowan po zdarzeniu jest znana. Ruscy udostepnili wszystkie dane i
    wpuscili na okolicznosc wybuchu wszystkie miedzynarodowe komisje co chcialy badac
    sprawe.

    Znana? Tak?

  • 76. Data: 2019-03-14 19:58:36
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-14 08:54, Jacek Maciejewski wrote:

    > To se na drugiej szalce dolicz też 40 000 rocznie w Polsce zgonów od
    > smogu. W 90% węglowego.

    40 tysięcy? Tak?

  • 77. Data: 2019-03-14 20:05:15
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-14 16:53, Cavallino wrote:

    > Nie chodziło o wypadki w trakcie wydobycia, tylko o skutki palenia tym
    > świństwem.

    Zenkowi chodziło o ...

  • 78. Data: 2019-03-14 20:26:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-03-2019 o 20:05, kk pisze:

    > Zenkowi chodziło o ...

    No i porównałeś 1:1 (wypadki przy samej produkcji), czy 1 do wielu?
    Jak porównujesz wszystkie skutki - to po obu stronach.

  • 79. Data: 2019-03-14 20:45:52
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-14 20:26, Cavallino wrote:

    > No i porównałeś 1:1 (wypadki przy samej produkcji), czy 1 do wielu?
    > Jak porównujesz wszystkie skutki - to po obu stronach.

    Zenek

    Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że elektrownia atomowa niebezpieczna
    jest. Naprawdę niebezpieczna. Nie bardzo widzę jak to można porównać do
    czegoś innego.

    Trochę tak jak niektórzy chcą zastąpić jeżdżenie samochodem jeżdżeniem
    elektryczną hulajnogą. No można przejechać się i hulajnogą, ale co to ma
    do jeżdżenia samochodem.

  • 80. Data: 2019-03-14 22:10:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jest niebezpieczna. Sa zbudowane w miastach i na ich obrzezach. To tam jacys
    glupi je projektyuja i buduja a Ty nie majac o tym zielonego pojecia madry masz przy
    nich byc? Na filmie Chinski syndrom byla zmyslona sytuacja.