  • 81. Data: 2019-03-14 22:10:36
    Temat: Re: Baterie do elektryków
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 marca 2019 02:54:47 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > To se na drugiej szalce dolicz też 40 000 rocznie w Polsce zgonów od
    > smogu. W 90% węglowego.

    Lol.
    Ja mysle ze te 40000 to od masla.

  • 82. Data: 2019-03-15 09:03:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Mar 2019 20:45:52 +0100, kk napisał(a):

    > Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że elektrownia atomowa niebezpieczna
    > jest. Naprawdę niebezpieczna.

    Bo?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 83. Data: 2019-03-15 09:29:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Mar 2019 14:31:37 +0100, Jacek Maciejewski

    > G... prawda. Ty się posłużyłeś obrazem dzisiejszego domu a ja tego za 10
    > lat.

    Nie dzisiejszego, tylko tego które będzie obowiązywać za dwa lata. Za 10
    lat nie wiadomo co będzie, ale patrząc na trend, to ludzie nie chcą
    mieszkać w domach pasywnych. I się wcale nie dziwię, bo one nie są
    komfortowe. Owszem, są energooszczędne a niektóre nawet energię produkują,
    ale to dla fanbojów jest, którzy właśnie chcą i potrafią być dla swojego
    domu. Z tego powodu i z powodu wysokich kosztów zejścia z zapotrzebowaniem
    do niższych wartości w domu murowanym ja domu z wyjątkowo niskim
    zapotrzebowaniem nie wybudowałem, bo to się NIE OPŁACA.

    > A zapotrzebowanie jest w założeniach a nie w wynikach.
    > Wynosi 30W/m2. Co chcesz liczyć jeszcze?

    Ale nie uwzględniłeś, że to zejście do 30W nie jest darmowe. Odbywa się
    kosztem komfortu mieszkania, albo niemałych pieniędzy. Ba, Ty w ogóle nie
    uwzględniłeś kosztu ekonomicznego swojego pomysłu. Bo zrobić to można
    wszystko, ale zrobić to z głową żeby nie pójść z torbami to już deczko
    większe wyzwanie.

    > Ja policzyłem powierzchnię paneli FV.
    > Wyliczyłem powierzchnię paneli. Dla grudniowego, najgorszego
    > przypadku i zapotrzebowania maksymalnego 30 W/m2.

    No i wyszło ci 250m2 paneli, czyli wg powierzchni moc ~40kWp a uzysku dają
    1% w grudniu. Nawet po cenie paneli w Australii, dzięki informacjom Iguana,
    to jest koszt ponad 100 000 zł. Może kiedyś do takich wartości dotrzemy. No
    i oczywiście miejsce na to jeszcze trzeba znaleźć. Na przeciętny dach
    przygotowany w projekcie do instalacji PV (dwuspadowy w energooszczędnej
    stodole) wchodzi w porywach 10kWp. U mnie 10kWp mieści się dopiero po
    zajęciu wszystkich 3 sensownych zyskowo połaci. Na południową wchodzi
    raptem 3kWp. To o czym my tu w ogóle mówimy skoro potrzeba min. 4x więcej.

    > Być może tylko sądzisz że masz dom 34 W/m3. Nie wiadomo czy podajesz
    > zużycie energii tylko na pompę cieplną czy na pompę i sprawy bytowe.

    Przecież napisałem wyraźnie że to wartość CO a druga wartość CO+CWU. Jakie
    jest zużycie energii przed i po COPie pompy też napisałem, wcześniej.

    > To w końcu zdecyduj, będzie czy nie będzie :) Można podnieść
    > ogólną sprawność ogrzewania np. odzyskując ciepło z ścieków.

    W takim razie policz ile ciepła jest w szambie 10m3 i jak to wpłynie na
    sprawność pompy oraz na samo szambo -- szczególnie jak spróbujesz je wybrać
    w środku zimy. Bo tak realnie, to większość ciepła z tych ścieków, nawet
    jak się nic specjalnie nie odzyskuje, i tak, nim doleci do szamba/kanalizy,
    zostaje w domu i wchodzi w bilans grzewczy.

    > Masz rację, tu moja definicja sprawności nie była poprawna.

    Dlatego dalej wyszły Ci złe wartości. Ja je przeliczłem wg poprawnego COPu
    i wyszło że braknie energii nawet w takim smoku panelowym jak
    zaproponowałeś.

    > Nie wiem co to są "mizerne ilości". Ja rozumiem tylko wielkości fizyczne
    > mianowane. Powiedzialem ci że do obliczeń wielkości paneli przyjąłem
    > grudniowe warunki nasłonecznienia. W każdym innym miesiącu będzie
    > lepiej.

    Przecież podałem konkretne wartości, z naprawieniem oczywiście tego co
    zepsułeś, to ci nie pasowało.

    > Kartkę już wyrzuciłem, odtwarzać nie będę. Masz podane założenia i
    > wyniki. Jak chcesz się spierać co do ich poprawności, to najpierw je
    > sprawdź sam i przedstaw błędy. Mnie obliczenia zajęły jakieś 5 min.
    > łącznie z guglowaniem niezbędnych danych jak nasłonecznienie, różne
    > sprawności, dane techniczne urządzeń itd

    No to faktycznie się postarałeś i masz szeroką wiedzę. Mnie zbieranie
    danych i ich weryfikowanie zajęło "trochę" dłużej. A dane zbierałem celem
    sprawdzenia opłacalności instalacji PV w obecnym domu.

    > Nie wiem co to jest "rzekomy powerpak". Dosyć powszechnie w przyszłych
    > planach klastrów uwzględnia się baterie elektryków.

    Ale dopiero jak się ma z czego je ładować.

    > Liczyłem zużycie dla silnika pompy o mocy 1 kW i ciągłej pracy dobowej.
    > Widzi mi się, że bytowy pobór energii będzie w stosunku do tego
    > marginalny.

    Bytowy pobór to mniej więcej tyle co CWU.

    > Zakładam że nie będzie się używać żelazek, czajników i
    > kuchenek elektrycznych. Przynajmniej w zimie :)

    W zimie się nie pracuje, nie pije herbaty, nie przygotowuje jedzenia?

    > Udowodnij zamiast pier..... Założyłem że CW to 30% ogrzewania
    > podłogowego, posługując się danymi od ciebie :)

    Przecież nie policzyłeś bilansu. Nawet ceny "powerpaka" nie podałeś, o
    cenach paneli i innych wiatraków czy w końcu samochodu EV nie wspomnę.

    > Strugasz durnia. Ciekawe czy posługujesz się prognozami pogody wychodząc
    > z domu lub jadąc na urlop.

    Oczywiście że się posługuję, ufając w prognozę w 70% na następny dzień, na
    dwa dni dalej w 50%, a prognozę na urlop traktuję jak typową ruletkę.
    Podobnie jak Twoje wróżenie z fusów na temat zapotrzebowania czy sprawności
    pomp ciepła.

    > Po raz drugi strugasz durnia. Na tym poziomie nie będę rozmawiał, EOT.

    I dobrze. Bo nie policzyłeś ani KOSZTÓW jakie idą za chęcią zmniejszenia
    zapotrzebowania, ani KOSZTÓW urządzeń jakimi chciałbyś ten temat ogarnąć.
    Znaczy może masz pojęcie w tej ostatniej kwestii (w końcu to 3 minuty
    szukania), ale skutecznie tematu unikasz, bo wyniknęłoby że instalacja
    wymyślona przez Ciebie zwracałaby się delikwentowi 50 lat w stosunku do
    prądu sieciowego. Nawet gdy ten prąd miał podrożeć dwukrotnie.

    Reasumując, zmniejszenie zapotrzebowania domów, pompy ciepła i panele PV
    fajna sprawa, powerbanki w EV też -- ale tylko z prądem sieciowym i
    prosumentem. Można oczywiście w trakcie dokładać powerbanki, wiatraki,
    zgadzam się że EV będzie mogło pełnić taką rolę, że pojawią się także tanie
    powerbanki odzyskane z EV które stracą zasięg, ale całkowite uzależnienie
    się od prądu sieciowego to ekonomiczne harakiri którego nikt normalny nie
    popełni dzisiaj ani w przyszłości. Przynajmniej w PL.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 84. Data: 2019-03-15 09:47:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Bo?

    Bo trzeba sie liczyc z ewakuacja terenu w promieniu 15 km ...

    J.

  • 85. Data: 2019-03-15 10:10:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Mar 2019 09:47:55 +0100, J.F. napisał(a):

    > Bo trzeba sie liczyc z ewakuacja terenu w promieniu 15 km ...

    Ojej!
    Myslałem że wystarczy zbudować e.j. te 20 km od siedlisk ludzkich.
    A teraz popatrz sobie ile terenu na Śląsku zostało ewakuowane z powodu
    szkód górniczych.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 86. Data: 2019-03-15 10:40:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Mar 2019 20:45:52 +0100, kk

    > Trochę tak jak niektórzy chcą zastąpić jeżdżenie samochodem jeżdżeniem
    > elektryczną hulajnogą. No można przejechać się i hulajnogą, ale co to ma
    > do jeżdżenia samochodem.

    No nie, raczej chcą zastąpić jeżdżenie smrodem spalinowym na rzecz EV, żeby
    np. takie rzeczy nie miały miejsca:

    https://inzynieria.com/wpis-branzy/wiadomosci/8/5519
    3,katastrofa-ekologiczna-u-wybrzezy-francji-zatonal-
    transportowiec

    Bo tu, jak w przypadku porównania elektrowni węglowych do atomowych, ile to
    powstaje zanieczyszczeń przy produkcji baterii "wszyscy" dokładnie
    "policzyli", ale już zanieczyszczeń przy produkcji spalniaków i dystrybucji
    paliw, olejów, wraz z utylizacją, już nie. Bo przecież to takie naturalne
    że spaliniaki są, to po co sobie zawracać głowę czego ile emitują.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 87. Data: 2019-03-15 11:13:10
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Tak :)
    > Postudiuj zagadnienie i wyciągnij wnioski.

    No właśnie nie chcę żebyś tracił czas na tłumaczenie mi.
    Powiedz mi tylko , gdzie mogę o tym poczytać w internecie.
    Na razie wpisałem "dom bez przyłącza energetycznego" ale
    wyniki dotyczyły jedynie kwestii prawnych.

  • 88. Data: 2019-03-15 11:32:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Na razie wpisałem "dom bez przyłącza energetycznego" ale
    >wyniki dotyczyły jedynie kwestii prawnych.

    Dawno temu, jakas firma z USA oferujaca fotoogniwa, pisala
    "jesli masz prad z sieci - uzywaj go.
    Ale jesli elektrownia chce 15 tys $ za podlaczenie ... zadzwon do
    nas".

    Od tego czasu instalacje potanialy ... ale oni pewnie tez nie mieli na
    mysli ogrzewania elekrycznego.

    J.

  • 89. Data: 2019-03-15 11:50:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Mar 2019 11:13:10 +0100, robot napisał(a):

    > No właśnie nie chcę żebyś tracił czas na tłumaczenie mi.
    > Powiedz mi tylko , gdzie mogę o tym poczytać w internecie.
    > Na razie wpisałem "dom bez przyłącza energetycznego"

    A skąd ja mogę wiedzieć gdzie są takie informacje? Ja o tym co piszę nie
    przeczytałem, ja to wymyśliłem :)
    Może powinieneś wpisać:
    trendy cenowe w fotowoltaice
    dom pasywny
    klastry energetyczne
    koszty wytwarzania energii elektrycznej
    baterie i akumulatory elektryczne
    magazynowanie energii
    i parę innnych. To się nazywa studiowanie. Potem wyciągasz wnioski.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 90. Data: 2019-03-15 11:56:29
    Od: robot <a...@o...pl>

    > A skąd ja mogę wiedzieć gdzie są takie informacje? Ja o tym co piszę nie
    > przeczytałem, ja to wymyśliłem :)

    Aaaaaaaaaa.
    Rozumiem, to zupełnie co innego.