  • 101. Data: 2019-03-16 15:34:32
    Temat: Re: Baterie do elektryków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2019 06:43:56 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Ta sama wikipedia. Cytuje "Jak zauważył James Lovelock, tsunami,
    > które spowodowało awarię w Fukushimie zabiło 26 tys. osób, podczas
    > gdy w wyniku awarii elektrowni nie zginęła ani jedna. Zapytaj u
    > zrodla bo ktoras wikipedia mija sie z prawda. Jak widzisz starszy
    > pan nie mija sie z prawda.

    Ale masz jeszcze
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_Daiichi_nucl
    ear_disaster

    "A survey computed that of some 300,000 evacuees, approximately 1,600
    deaths related to the evacuation conditions, such as living in
    temporary housing and hospital closures that had occurred as of August
    2013, a number comparable to the 1,599 deaths directly caused by the
    earthquake and tsunami in the Prefecture. The exact causes of these
    evacuation related deaths were not specified, because according to the
    municipalities, that would hinder relatives applying for
    compensation.[18][274]

    In a 2017 risk analysis, relying on the metric of potential months of
    life lost, it determined that unlike Chernobyl, "relocation was
    unjustified for the 160,000 people relocated after Fukushima"
    especially considering 1,600 deaths occurred due to the stressful
    evacuation conditions, when the potential future deaths from exposure
    to radiation around Fukushima, would have been much less, if the
    alternative of the shelter in place protocol had instead been
    deployed"

    Tylko ten teren jeszcze kilkadziesiat lat bedzie skazony.

    J.

  • 102. Data: 2019-03-16 15:56:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2019 03:21:52 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Nie spodziewam sie tsunami w okolicach Lodzi. Wiesz ze tsunami jakie
    > uszkodzilo tamta elektrownie zabila ponad dwadziescia tysiecy
    > ludzi. W wyniku uszkodzenia elektrowni przez to tsunami nie zginal
    > nikt.

    Ale tsunami to tylko czesc.
    Tsunami wywolalo niewielka powodz, ktora uszkodzila instalacje
    elektryczna i mozliwosc awaryjnego chlodzenia.

    Powodzie sie w kraju zdarzaja, choc moze nie w Lodzi, a awarie tym
    bardziej.
    A zagwarantujesz, ze nikt nie ukradnie ON do diesla ? :-)

    A tu masz szwedzki przypadek.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Forsmark_Nuclear_Power
    _Plant

    Nic sie nie stalo.

    J.

  • 103. Data: 2019-03-20 23:02:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    > właśnie rzuciłem okiem na spalanie propanu butanu. w optymalnych
    > warunkach otrzymujemy CO2 i wodę. Coś te tlenki azotu pachną ściemą

    Zapomniałeś o 78% azotu w powietrzu? Podczas wybuchowego spalania azot
    też staje się reaktywny.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 104. Data: 2019-03-20 23:12:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    > nie. nie jestem chemikiem, ale mam otwarty umysł. Zauważyłem ze ludzie
    > mają ogrzewacze pomieszczeń zasilane LPG. Mają kuchenki gazowe zasilane
    > LPG, czasami w pomieszczeniach bez wentylacji. nie umierają. normalnie
    > żyją, od dziesiątek lat. czy da się tak samo spalać benzynę, olej
    > napędowy? RAczej nie. są "kominki" w których (mogę się mylić, bo nie
    > wiem jak z wydechem) spaliny są tolerowane przez ludzi w
    > pomieszczeniach, ale paliwo, może trochę podobne do diesla jest drogie.

    Ekokominki są napędzane żelowanym etanolem.

    Ale co Ty porównujesz? Spalanie katalityczne LPG w stosunkowo niskiej
    temperaturze z pracą silnika czy powolnym spalaniem etanolu w
    ekokominku? Do powstania tlenków azotu potrzebna jest energia. Tlenki
    azotu pojawiają się wtedy, gdy EGT jest wysoka - czyli przy zubożonej
    mieszance, gdy w spalinach pozostaje niezwiązany tlen, w temperaturze
    spalania wybuchowego silnie reaktywny. Diesle z natury pracują z
    nadmiarem tlenu - stąd problem NOx szczególnie przy dieslach. Silniki
    benzynowe z katalizatorem pracują na mieszance stechiometrycznej
    chyba, że właściciel auta zatrutego LPG starej generacji zacznie
    ,,oszczędzać" i zuboży mieszankę. Wtedy zaczyna walić tlenkami azotu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 105. Data: 2019-03-22 18:38:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Mar 2019 21:44:18 +0100, kk napisał(a):

    > Wiesz dobrze, że nie masz racji

    https://www.energetyka24.com/zabojcze-kilowatogodzin
    y-forbes-policzyl-ile-ofiar-pochlania-energetyka
    --
    Jacek
    I hate haters.