  • 31. Data: 2019-11-13 11:59:59
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Morze to specyficzne środowisko.
    > Np. maszynka do golenia, która w domu wytrzymywała ponad dwa
    > tygodnie bez naładowania aku, na morzu nie przetrzymała tygodnia.

    Kto sie goli na morzu? Marynarz musi miec brode! :)))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 32. Data: 2019-11-13 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Rajt. U mnie jest bezawaryjnie. Bo w mojej hybrydzie w zasadzie nie
    > ma się co psuć. Nie ma skrzyni biegów dla przykładu, tylko sprzęgła.
    > Gdyby tylko nie dali dupy z tym sterowaniem BMU i dali jednak więcej
    > tych baterii, to byłoby auto idealne na tę chwilę. Klocków
    > hamulcowych wymieniać nie muszę, gdy w spaliniaku lecą już po 20
    > tys. km jazdy po mieście. Ja mam nabite 100 i starczy na kolejne 60.

    Ja tylko gwoli scisłosci - jak komus klocki starczaja na 20kkm to to nic
    nie mowi o samochodzie za to duzo o braku umiejetnosci płynnej jazdy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 33. Data: 2019-11-13 12:32:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Nov 2019 11:32:07 +0100, cyklista

    > Mnie to nie martwi, jednak jednostkowe działanie hobbysty zapaleńca to
    > co innego niż możliwość kupienia gotowego produktu do zamontowania.

    Czipa też nie montujesz sam. Większość użytkowników nawet błędów z kompa
    samochodowego nie potrafi odczytać. To tylko Wam tutaj się wyadaje że to
    takie powszechne jest bo się tym interesujecie.

    > Czipowanie spaliniaków to inna sprawa, masz przecież nawet
    > producenckie programy do ustawiania map itp działań.

    To tylko i wyłącznie kwestia skali.

    > W elektrykach to oprócz sterowania sama bateria
    > i zasilania silnika jeszcze dochodzi pełno innych
    > elektronicznych dodatków,

    Jakich?

    > a jak producent jeszcze zrobi
    > sprawdzania i sterowani online jak w teslach to już jest bardzo trudno
    > to omijac, Wszystko sie da tylko zawsze pozostaje kwestia kosztów bo co
    > mi z tego jak ktoś mi za tysiąc dolarów sprzeda rozwiązanie jak
    > producenckie będzie niewiele więcej mnie w sumie kosztowac?

    Tesla akurat nie ma problemu ze sterowaniem bateriami. Poza tym wszystko
    się da zrobić, już dzisiaj przerabiają Tesle US na EU, krakują komputer,
    mamy wrzucają itd.

    I ponownie, to tylko i wyłącznie kwestia skali.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2019-11-13 12:49:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    13 Nov 2019 10:59:59 GMT, Budzik

    > Ja tylko gwoli scisłosci - jak komus klocki starczaja na 20kkm to to nic
    > nie mowi o samochodzie za to duzo o braku umiejetnosci płynnej jazdy...

    Ale takie są statystyki serwisowe, co ja na to poradzę. Ja przejeżdżałem
    80tkm w spaliniaku, ale nijak nie jest to średnia. Podejrzewam że gdybym
    jeździł PHEV od nowości, to do zezłomowania bym jeździł na tych samych
    klockach, bo obecnie hamulca dotykam praktycznie wcale. Jak dodadzą do do
    regeneracji kondensatory to już w ogóle hamulce będą potrzebne tylko na
    sytuacje mocno awaryjne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2019-11-13 18:29:03
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-13 09:52, Myjk wrote:
    > Tue, 12 Nov 2019 11:02:54 -0800 (PST), s...@g...com

    > No tak, bo na spaliniaki to nikt nie narzeka, wszystkie jeżdżą bezawaryjnie
    > od wyjazdu z salonu aż do zezłomowania. Eh...

    > Nie masz niestety za grosz obiektywizmu vide elektryki/hybrydy to gówno bo
    > się psują, zaś spaliniaki były i są bezobsługowe, każdy je sobie w domu
    > naprawi itd. Może jak się jeździ rowerem zamiast samochodem to tak właśnie
    > jest.

    Też nie bardzo. Dzisiaj rower z suportem jest. Trzeba mieć pojęcie by to
    odkręcić, między innymi narzędzie mieć.

  • 36. Data: 2019-11-13 19:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Ale takie są statystyki serwisowe, co ja na to poradzę.

    Serio? Jestem w stanie uwierzyc ze sporo kierowców srednio zwraca uwage
    na płynnosc jazdy ale zeby az tak? Podejrzewam, ze po prostu serwisy
    wymieniaja na zapas duzo przed faktycznym terminem koniecznej wymiany.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 37. Data: 2019-11-13 20:50:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    13 Nov 2019 18:59:59 GMT, Budzik

    > Serio? Jestem w stanie uwierzyc ze sporo kierowców srednio zwraca uwage
    > na płynnosc jazdy ale zeby az tak? Podejrzewam, ze po prostu serwisy
    > wymieniaja na zapas duzo przed faktycznym terminem koniecznej wymiany.

    Po prostu ludzie nie potrafią hamować silnikiem. Część to ignoranci, nie
    zastanawiają się nawet nad tym. Wystarczy pojeździć trochę jako pasażer z
    przeciętnymi kierowcami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2019-11-13 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Po prostu ludzie nie potrafią hamować silnikiem. Część to ignoranci,
    > nie zastanawiają się nawet nad tym. Wystarczy pojeździć trochę jako
    > pasażer z przeciętnymi kierowcami.

    Ale nie przesadzajmy, nie trzeba jakos nadmiernie hamować silnikiem zeby
    klocki starczyły na powiedzmy 50kkm...
    Wystarczy nie butowac od skrzyzowania do skrzyzowania...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 39. Data: 2019-11-14 08:43:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    13 Nov 2019 21:59:58 GMT, Budzik

    > Ale nie przesadzajmy, nie trzeba jakos nadmiernie hamować
    > silnikiem zeby klocki starczyły na powiedzmy 50kkm...
    > Wystarczy nie butowac od skrzyzowania do skrzyzowania...

    Za to wystarczy ekodrajwing pouskuteczniać, np. jazda na luzie i notoryczne
    duszenie hamulców. Ja Mazdą przejechałem na przednich klockach 80tkm (tylne
    100 albo 120), ale poziom hamowania silnikiem miałem absurdalnie wysoki
    (tam gdzie ja już redukowałem do hamowania inni gaz dusili). I pomimo tego
    nikt mi, wbrew temu co sugerowałeś, nigdy w serwisie nawet nie zaproponował
    wymiany klocków. Dlatego jestem w stanie uwierzyć w takie wartości podawane
    w serwisach, szczególnie obserwując jak niektórzy jeżdżą. Np. moja żona
    zwyczajnie nie umie redukować biegów, szwagier podobnie, o szwagierce nawet
    nie wspomnę. :P Ciągle na hamulcu jeżdżą. Dlatego PHEV jest zbawieniem dla
    żony, która nawet zaczęła się bawić łopatkami i sobie dobiera siłę
    hamowania rekuperacyjnego. Ja mam zawsze maksymalne ustawione i gazem
    reguluję siłę hamowania. Dlatego powtarzam, gdybym był pierwszym
    właścicielem tego auta, to pewnie bym musiał zmienić klocki w okolicach
    200tkm. Ile zajadę to się okaże, po 100tkm jest ponoć jeszcze 4-5mm
    okładziny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2019-11-14 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Za to wystarczy ekodrajwing pouskuteczniać

    Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...

    >, np. jazda na luzie i
    > notoryczne duszenie hamulców.

    ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...

> [...]
    > inni gaz dusili). I pomimo tego nikt mi, wbrew temu co sugerowałeś,
    > nigdy w serwisie nawet nie zaproponował wymiany klocków.

    Ja ducato przejechałem 200kkm :)

> [...]
    > bym musiał zmienić klocki w okolicach 200tkm. Ile zajadę to się
    > okaże, po 100tkm jest ponoć jeszcze 4-5mm okładziny.

    Moze po podłaczeniu kompa do auta wyskakuje im ostrzezenie i wiedza ze
    jestes swiadomy dusigrosz i tobie nie wciskaja? ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,