  • 11. Data: 2018-05-15 11:09:25
    Temat: Re: Bezkluczykowa smierc
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-14 o 16:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

    > Te benzyniaki dobrze wyciszone sa.
    > A jak ktos ma jeszcze problemy ze sluchem, bo ma 70 lat ...

    Zdarzyło mi się dawno temu na uruchomionym silniku włączyć rozrusznik,
    znam to.

    Ale już od wielu lat standardem w najtańszych nawet autach jest
    obrotomierz.
    A kontrolki ciśnienia oleju i braku ładowania też są.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2018-05-15 11:12:24
    Od: kakmar <k...@g...com>

    On 2018-05-14, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
    > Toyota nie uzywa systemow start & stop ? te fury dla dziadkow byly pewnie niezle
    > wypasione

    Temat jest dość stary i w Toyocie dotyczy hybryd, sam mam auto którego dotyczy ten
    problem.
    Jak wjedziesz do garażu na elektryce i nie wyłączysz auta, bo cokolwiek, to tak
    zostanie,
    włączone ale bez specjalnie widocznych objawów włączenia. Za jakiś czas uzna że
    trzeba
    podładować akumulator, bo np. pokęciło klimą i włączy silnik spalinowy.
    Jak jest w "ciepłym" garażu to po paru godzinach będzie pracowała klima na maksa i
    silnik.
    I tyle.
    Niby wystarczy wyłączyć auto i problemy nie ma, ale jak widać bez kluczyka nie dla
    wszystkich jest to oczywiste.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 13. Data: 2018-05-15 12:13:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 May 2018 09:12:24 -0000 (UTC), kakmar

    > Temat jest dość stary i w Toyocie dotyczy hybryd,
    > sam mam auto którego dotyczy ten problem.

    I nie poprawili tego jakąś aktualizacją softu?

    Mnie się wczoraj udało podpiąć smarkfonem do PHEVa. Ale jak to wszystko
    topornie działa -- prawie tak samo jak samochód wygląda w środku. :P Nie
    dosyć że system uruchamia swój punkt dostępowy WiFi (bo przecież w
    samochodzie za 240 tys. produkowanym w 2015 roku zbyt skomplikowane było
    zamontowanie modemu GSM by mieć dostęp do auta skądkolwiek) więc trzeba się
    rozłączyć z siecią internetową żeby go obsłużyć, to jeszcze prędkość
    aplikacji jest porównywalna z piecem 386 komunikującym się po LPT. Czasem
    się nie daje połączyć i ch*j. :P Nie da się też sprawdzić temperatury w
    samochodzie. Po prostu wstyd. O wyglądzie graficznym apki nie wspomnę.

    No ale mimo wszystko można załączyć grzanie kabiny na postoju, defrost
    przedniej szyby i chłodzenie. Można także timery załączenia ustawić. I
    wydajność klimy i grzania jest bardzo wysoka. Tak jak w Mazdzie miałem
    webasto i pierwsze 5 minut się musiało rozgrzać żeby coś zaczęło dmuchać
    ciepło, tak tutaj grzeje/chłodzi w mig. Fajny fjuczer -- ale ponownie
    powtórzę, tę apkę to ktoś chyba za karę robił.

    > Niby wystarczy wyłączyć auto i problemy nie ma,
    > ale jak widać bez kluczyka nie dla wszystkich
    > jest to oczywiste.

    Jak kluczyk "odejdzie" od auta to się auto samo nie wyłącza?
    Pytam, bo dopiero drugi dzień rozkminiam ten system. ;P

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2018-05-15 14:23:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-15 o 11:09, Adam pisze:

    > Zdarzyło mi się dawno temu na uruchomionym silniku włączyć rozrusznik,
    > znam to.
    >
    > Ale już od wielu lat standardem w najtańszych nawet autach jest
    > obrotomierz.

    Od wielu lat w najtańszych autach obrotomierza nie ma.

    > A kontrolki ciśnienia oleju i braku ładowania też są.

    Na wskaźniki mało kto patrzy, przynajmniej do czasu kiedy
    nie migają na czerwono czy żółto.

    Jak to jest w autach z systemem start/stop? jak sobie gaśnie
    na światłach (dla ekologii) to wyświetlacz straszy kierowcę
    czerwonymi alarmami?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-05-15 15:36:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.05.2018 o 11:09, Adam pisze:
    > Zdarzyło mi się dawno temu na uruchomionym silniku włączyć rozrusznik,
    > znam to.

    Ach ten zgrzyt bendiksa... :)

    > Ale już od wielu lat standardem w najtańszych nawet autach jest

    ...blokada rozrusznika.

    MJ

  • 16. Data: 2018-05-15 18:52:08
    Od: kakmar <k...@g...com>

    On 2018-05-15, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > I nie poprawili tego jakąś aktualizacją softu?

    Pika tylko jak się drzwi kierowcy otworzy gdy włączony.
    Ale można wysiąść zamknąć i przestanie. Jak się wcześniej wygasi ekran
    to w chyba da się wysiąść "przez nieuwagę".

> [...]
    > się nie daje połączyć i ch*j. :P Nie da się też sprawdzić temperatury w
    > samochodzie. Po prostu wstyd. O wyglądzie graficznym apki nie wspomnę.
    Gratuluję, ja robię przy embedded systems, więc prywanie staram sie tego
    nie dotykać ;)

    > Jak kluczyk "odejdzie" od auta to się auto samo nie wyłącza?
    > Pytam, bo dopiero drugi dzień rozkminiam ten system. ;P

    Wydaje mi się że jest potrzebny tylko do wejścia i włączenia, ale jakoś
    dogłębnie nie sprawdzałem.

    --
    kakmaratgnaildotcom

  • 17. Data: 2018-05-15 18:55:38
    Od: kakmar <k...@g...com>

    On 2018-05-15, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > W dniu 2018-05-15 o 11:09, Adam pisze:
    >
    > Jak to jest w autach z systemem start/stop? jak sobie gaśnie
    > na światłach (dla ekologii) to wyświetlacz straszy kierowcę
    > czerwonymi alarmami?

    W HSD nic, w zwykłych VAG też nic, tyle że w zwykłym czuć jak gaśnie i odapla
    a w HSD można nie zauważyć.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 18. Data: 2018-05-15 19:56:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 May 2018 16:52:08 -0000 (UTC), kakmar

> [...]
    > to w chyba da się wysiąść "przez nieuwagę".
    > Wydaje mi się że jest potrzebny tylko do wejścia i włączenia, ale jakoś

    Nie miałem dzisiaj chwili, jutro sprawdzę jak to jest w MOL.

    > Gratuluję, ja robię przy embedded systems, więc prywanie staram sie tego
    > nie dotykać ;)

    Ale to nie moja apka, tylko "oryginalna" produkcji Mitsu. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2018-05-16 07:34:13
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-05-15 o 14:23, RadoslawF pisze:
    > Jak to jest w autach z systemem start/stop? jak sobie gaśnie
    > na światłach (dla ekologii) to wyświetlacz straszy kierowcę
    > czerwonymi alarmami?

    Nic nie ma, jedyna różnica między wyłączonym a włączonym samochodem to
    wskazówka obrotomierza nie opadająca do zera tylko na napis "Auto Stop".
    Dodatkowym zabezpieczeniem (w Oplu) jest to, że otwarcie drzwi kierowcy
    w takim stanie natychmiast uruchamia silnik - nie da się zapomnieć :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 20. Data: 2018-05-16 10:58:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zdarzyło mi się dawno temu na uruchomionym silniku włączyć
    >rozrusznik, znam to.
    >Ale już od wielu lat standardem w najtańszych nawet autach jest
    >obrotomierz.

    W amerykanskich tez ? Z automatem :-)

    >A kontrolki ciśnienia oleju i braku ładowania też są.

    Nie swieca sie jak silnik pracuje, nie swieca sie jak wylaczony, to
    jak chcesz je wykorzystac ?

    Naciskasz przycisk wylaczania i wychodzisz ... i zaloze sie, ze jak
    wylaczasz kluczykiem, to tez nie patrzysz ani na kontrolki, ani na
    obrotomierz :-)

    P.S. A takie pytanie - w twoim samochodzie po wylaczeniu silnika
    obrotomierz opada na zero, czy pozostaje na pozycji ?
    A paliwowskaz ? Termometr ?
    Bo to juz czesto nie jest miernik ze sprezyna, tylko jakis silnik
    krokowy.

    Podobnie z predosciomierzem, ale raczej silnika nie gasisz w czasie
    jazdy, to skad masz wiedziec.

    J.