  • 11. Data: 2010-07-18 10:31:56
    Temat: Re: Bio-Diesel
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci
    news:4c427787$0$2591$65785112@news.neostrada.pl...
    Uzytkownik "Adam Szewczak" napisal w wiadomosci

    > Panika moze i uzasadniona bo taki CR to raczej duzo na tym nie
    > pojezdzi.
    > TDI lepiej to zniesie. To paliwo jest znacznie gestrze co przy
    > dzisiejszych
    > delikatnych pompach, wtryskiwaczach, cisnieniach, DPF i innych
    > cudachniestety sie nie nadaje do nowych pojazdow, chyba ze producent
    > przystosowal do tego samochod. W obecnej chwili na naszym rynku jest chyba
    > tylko Caddy.

    W efekcie gonienie za "ekologia" w postaci efektywniejszego spalania
    i mniejszych zanieczyszczen spowodowalo strzal w stope.
    Super silnik nie znosi czystych paliw pochodzacych z upraw.
    Lepiej wydobywac kopaliny i ryzykowac tragedie tankowców
    czy wycieków podmorskich.

    Ale np w takiej Brazylii sie da, tam wiekszosc pojazdow jezdzi jakis eko
    paliwach.

    PZDr
    Adam

  • 12. Data: 2010-07-18 12:26:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jul 2010 05:39:41 +0200, jerry wrote:
> [...]
    >Super silnik nie znosi czystych paliw pochodzacych z upraw.
    >Lepiej wydobywac kopaliny i ryzykowac tragedie tankowców

    Albo calkiem odwrotnie - biopaliw dla wszystkich nie starczy, wiec na
    razie lepiej jezdzic na rope ..

    J.

  • 13. Data: 2010-07-18 13:30:10
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet
    > 30 zl.

    Tylko czy aby jest to oplacalne ?
    Jezeli wartosc opalowa tego paliwa jest nizsza i z tego powodu auto jest
    slabsze to spalimy wiecej paliwa i oszczednosci nie bedzie.
    Sam juz wielokrotnie sie o przekonalem o tym jezdzac na LPG. Tankujac na
    drozszych stacjach auto potrafilo przejechac o wiele wiecej kilometrów, a
    samochód byl zwawszy i lepiej "chodzil". Zdarzalo mi sie zatankowac na
    przypadkowych stacjach LPG i po takim zatankowaniu auto bylo wyraznie
    slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km
    pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach.
    Obawiam sie, ze w przypadku ON i Bio moze byc podobnie.

  • 14. Data: 2010-07-18 13:56:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jul 2010 13:30:10 +0200, Plumpi wrote:
> [...]
    >Jezeli wartosc opalowa tego paliwa jest nizsza i z tego powodu auto jest
    >slabsze to spalimy wiecej paliwa i oszczednosci nie bedzie.

    Trzeba sprawdzic.

> [...]
    >slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km
    >pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach.

    Mowiac szczerze to mnie troche dziwisz. Niby pare osob o tym pisalo,
    ja raczej nie zauwazylem ale tez rozrzut mialem spory, ale jeszcze
    pytanie skad by sie to mialo brac ? Butan jest nawet bardziej
    energetyczny na litr.

    J.

  • 15. Data: 2010-07-18 14:34:19
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach.
    > Obawiam sie, ze w przypadku ON i Bio moze byc podobnie.

    Owszem pali wiecej, ale przy spalaniu wiecej o 0.2/3 na litr to sie
    oplaca czy tak czy siak.

    PZDr
    Adam

  • 16. Data: 2010-07-18 15:10:23
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości

    > Albo calkiem odwrotnie - biopaliw dla wszystkich nie starczy, wiec na
    > razie lepiej jezdzic na rope ..

    W Brazylii ponad 85% nowych pojazdów jeździ na etanolu,
    który nie tylko można upędzić z nadwyżek żywnościowych
    ale nawet wyprodukować sztucznie, co jest jeszcze tańsze
    niż droga fermentacji i destylacji, a na pewno dużo tańsze
    niż produkcja benzyny.
    Można by nawet obniżyć cenę końcową w porównaniu do benzyny,
    a i tak wpływy z akcyzy byłyby wyższe niż pozyskiwane obecnie.

    source wiki

  • 17. Data: 2010-07-18 15:18:43
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Uzytkownik "Plumpi" napisal w wiadomosci news:i1uok6$nhq$1@news.onet.pl...

> [...]
    > slabsze to spalimy wiecej paliwa i oszczednosci nie bedzie.
    > Obawiam sie, ze w przypadku ON i Bio moze byc podobnie.

    Przez dwa lata róznicy w spalaniu nie zauwazylem.
    Wieksze róznice w zuzyciu odczuwa sie przy zmianie stylu jazdy
    (spokojna - dynamiczna) nawet do 25% oszczednosci.
    Ale do tego trzeba zmienic robote, zeby nic nas nie gonilo
    i wtedy mozna bez stresu oszczedzic na wszystkim.

  • 18. Data: 2010-07-18 15:28:37
    Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > ja raczej nie zauwazylem ale tez rozrzut mialem spory, ale jeszcze
    > pytanie skad by sie to mialo brac ? Butan jest nawet bardziej

    a nie propan przypadkiem?

    --
    Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradze
    od przyjaciół Boże strzeż, z wrogami sobie poradze

  • 19. Data: 2010-07-18 18:23:19
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km
    > pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach.

    Zaczynam podejrzewac, ze to zalezy na jakim gazie bylo auto ustawiane. Dosc
    czesto tankuje na przypadkowych stacjach i na pewnej ogólnopolskiej sieci i
    nie ma róznicy. Zdarzalo sie zatankowac na innej markowej i auto "nie moglo
    wyjechac ze stacji" :) Sam ustawialem komputer i prawdopodobnie byl gaz z
    takiej, prywatnej, stacji.
    Wojtek

    --
    Powódz ma tez plusy dodatnie,
    kazdy dostal darmowe oczko

  • 20. Data: 2010-07-18 20:05:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jul 2010 15:10:23 +0200, jerry wrote:

    >W Brazylii ponad 85% nowych pojazdów jeździ na etanolu,
    >który nie tylko można upędzić z nadwyżek żywnościowych

    Ale patrzyles ile przypada hektarow na samochod w Polsce, Niemczech i
    Brazylii ?

    >ale nawet wyprodukować sztucznie, co jest jeszcze tańsze
    >niż droga fermentacji i destylacji, a na pewno dużo tańsze
    >niż produkcja benzyny.

    Ale z czego zamierzasz wyprodukowac ? Potrzeba wegla, wodoru i tlenu.
    Tlen z powietrza, a wegiel i wodor .. z ropy !

    >Można by nawet obniżyć cenę końcową w porównaniu do benzyny,
    >a i tak wpływy z akcyzy byłyby wyższe niż pozyskiwane obecnie.

    Ale to chyba nie biopaliwa masz na mysli ?

    J.