  • 31. Data: 2019-05-22 00:25:22
    Temat: Re: BlablaCar
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-21 15:37, Liwiusz wrote:

    > Coś jednak ci się pomyliło. Nie wyobrażam sobie, aby Ministerstwo
    > Finansów stwierdzało, że z obowiązku posiadania kasy fiskalnej zwalnia
    > nieosiąganie dochodu.

    I co z tego, że Ty sobie nie wyobrażasz?

  • 32. Data: 2019-05-22 09:45:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-22 o 00:25, kk pisze:

    > I co z tego, że Ty sobie nie wyobrażasz?

    To taki eufemizm stwierdzenia "daj linka, albo nie pieprz głupot".

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2019-05-22 21:54:53
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-22 09:45, Liwiusz wrote:

    > To taki eufemizm stwierdzenia "daj linka, albo nie pieprz głupot".

    Widzisz, nie umiesz sobie sam wyszukać

    http://niusy.pl/@blog.blablacar.pl/a73

  • 34. Data: 2019-05-23 10:29:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-22 o 21:54, kk pisze:

    > Widzisz, nie umiesz sobie sam wyszukać
    >
    > http://niusy.pl/@blog.blablacar.pl/a73

    http://orka2.sejm.gov.pl/INT7.nsf/klucz/088552EF/%24
    FILE/i32705-o1.pdf

    Zatem granicą nie jest osiąganie dochodu lub nie, tylko to, czy sposób
    działalności (częstotliwość ogłoszeń itp.) nie świadczą o prowadzeniu

  • 35. Data: 2019-05-30 00:51:00
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-23 10:29, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Zatem granicą nie jest osiąganie dochodu lub nie, tylko to, czy sposób
    > działalności (częstotliwość ogłoszeń itp.) nie świadczą o prowadzeniu

    Na początku napisałem
    "Rozumiem, że chodzi Ci o to, że osoba prywatna może podwozić o ile nie
    osiąga dochodu, czyli gdy tylko dzieli się kosztami paliwa."

    Na tę okoliczność jest w interpelacji
    "Jak wynika z przytoczonych przepisów, opodatkowaniu podatkiem
    dochodowym od osób fizycznych podlega co do zasady dochód, rozumiany
    jako przyrost majątku podatnika (nadwyżka przychodu nad kosztami jego
    uzyskania). W efekcie należy przyjąć, że kierowcy udostępniający
    okazjonalnie wolne miejsca w samochodzie osobowym innym osobom celem
    odbycia wspólnej podróży, w zamian za udział pasażerów w kosztach
    podróży, nie uzyskują dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem
    dochodowym, gdyż nie występuje w tym przypadku przyrost majątku
    skutkujący powstaniem zobowiązania podatkowego."

    Tak więc dla rozważanego przypadku chodzi dokładnie o to czy osiąga się
    dochód czy nie.

  • 36. Data: 2019-05-30 10:26:35
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-05-30 o 00:51, kk pisze:
> [...]
    > dochodowym, gdyż nie występuje w tym przypadku przyrost majątku
    > skutkujący powstaniem zobowiązania podatkowego."

    Czyli jak podwiozę kogoś za darmo to część kosztów paliwa mogę sobie
    odliczyć od podatku? ;)

    --
    SW3
    ----

  • 37. Data: 2019-05-30 10:42:18
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 20-05-2019 o 01:47, Pszemol pisze:
    > "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

    > Kierowca Ubera czy Bla Bla czym się różni w takim razie?
    > Od jakiego etapu wożenia ludzi stajesz się zawodowcem?
    > Czy jak będę to robił 2 godziny dziennie po wyjściu z biura
    > to będę zawodowcem czy amatorem?

    O tym zadecyduje urzędnik Krajowej Administracji Skarbowej w czasie
    kontroli Twojej działalności.

    yabba

  • 38. Data: 2019-05-31 08:25:11
    Od: p...@g...com

    Na bla bla da się zarabiać to tylko kwestia stawki. 2 pasażerów to już było na czysto
    trzeci dawał zysk. Do tego jakaś torba czy faje i był plus z kursu.
    Co jakiś czas busiarze się ogłaszali ale ich usuwano z wyszukiwarki.

  • 39. Data: 2019-05-31 11:08:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-31 o 08:25, p...@g...com pisze:
    > Do tego jakaś torba czy faje i był plus

    Jaka torba i jakie faje?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2019-05-31 12:02:19
    Od: p...@g...com

    Normalna. Czasami dają tylko torbę żeby podrzucić pod adres. Marlboro mogą być np.