eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 21. Data: 2023-08-14 11:11:33
    Temat: Re: Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2023 o 10:55, J.F pisze:
    > On Sun, 13 Aug 2023 23:39:34 +0200, io wrote:

    >> Twizy, stoi na zaewnątrz, ma podłączoną do gniazdka wtyczkę, gniazdko
    >> jest sterowalne, jak trzeba naładować to się je zasila, jak trzeba
    >> jechać to się załącza ogrzewanie szyby.
    >
    > I to w Twizzy chcesz monitorować napięcie?
    >
    > Tylko nie rozumiem ... a czemu gniazdko sterowane?

    Baterii nie powinno się trzymać w stanie pełnego naładowania.
    To jej na zdrowie nie wychodzi.

    Trzeba tłumaczyć dalej, czy sam pojmiesz?


  • 22. Data: 2023-08-14 12:14:22
    Temat: Re: Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 11:11:33 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-08-2023 o 10:55, J.F pisze:
    >> On Sun, 13 Aug 2023 23:39:34 +0200, io wrote:
    >
    >>> Twizy, stoi na zaewnątrz, ma podłączoną do gniazdka wtyczkę, gniazdko
    >>> jest sterowalne, jak trzeba naładować to się je zasila, jak trzeba
    >>> jechać to się załącza ogrzewanie szyby.
    >>
    >> I to w Twizzy chcesz monitorować napięcie?
    >>
    >> Tylko nie rozumiem ... a czemu gniazdko sterowane?
    >
    > Baterii nie powinno się trzymać w stanie pełnego naładowania.
    > To jej na zdrowie nie wychodzi.
    >
    > Trzeba tłumaczyć dalej, czy sam pojmiesz?

    Ogolnie samochod powinien o to dbac, ale moze Twizzy nie potrafi.

    Ale sam pomiar napiecia to moze byc za mało, a do komputera Twizzy sie
    raczej nie dostanie ...

    A dla reszty kolejna cecha - najlpiej trzymac połowicznie rozladowane,
    pilnowac ładowania, ładować dopiero przed spodziewanym wyjazdem?

    Są juz te samochody takie cwane, zeby wygodnie to ogarnąc z telefonu?

    J.


  • 23. Data: 2023-08-14 12:30:31
    Temat: Re: Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2023 o 12:14, J.F pisze:
    > On Mon, 14 Aug 2023 11:11:33 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-08-2023 o 10:55, J.F pisze:
    >>> On Sun, 13 Aug 2023 23:39:34 +0200, io wrote:
    >>
    >>>> Twizy, stoi na zaewnątrz, ma podłączoną do gniazdka wtyczkę, gniazdko
    >>>> jest sterowalne, jak trzeba naładować to się je zasila, jak trzeba
    >>>> jechać to się załącza ogrzewanie szyby.
    >>>
    >>> I to w Twizzy chcesz monitorować napięcie?
    >>>
    >>> Tylko nie rozumiem ... a czemu gniazdko sterowane?
    >>
    >> Baterii nie powinno się trzymać w stanie pełnego naładowania.
    >> To jej na zdrowie nie wychodzi.
    >>
    >> Trzeba tłumaczyć dalej, czy sam pojmiesz?
    >
    > Ogolnie samochod powinien o to dbac,

    I dba.
    Ale nie wie, czy akurat chcesz wyjechać w dłuższą trasę, więc
    potrzebujesz za godzinę pełnego zasięgu i 100% w baterii, czy też będzie
    stał przez tydzień, więc wystarczy mu 80%.

    Widzę że dalej za trudne.

    > Ale sam pomiar napiecia to moze byc za mało, a do komputera Twizzy sie
    > raczej nie dostanie ...

    Przede wszystkim nie ma szklanej kuli na wyposażeniu.
    Dlatego ładowanie tanich i starych elektryków włącza się ręcznie z
    odpowiednim wyprzedzeniem, albo przez sterowalne gniazdo, żeby z domu
    nie wyłazić.

    W droższych można to przez harmonogram ustawić z komórki lub menu.

    Też stosuję te różnice przy ładowaniu Smarta i Soula.

    > Są juz te samochody takie cwane, zeby wygodnie to ogarnąc z telefonu?

    Oczywiście, zdecydowana większość.
    Ale nadal nie wiedzą KIEDY mają się ładować i po co.
    To musi wiedzieć właściciel.

    A i czasem łatwiej wysterować gniazdko niż samochód.
    Np. samochód jest bogowie wiedzą gdzie i nie ma zasięgu gsm, a gniazdko
    jest w na stałe domowym wifi, więc można mu zaplanować harmonogram.


  • 24. Data: 2023-08-14 14:26:12
    Temat: Re: Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 12:30:31 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-08-2023 o 12:14, J.F pisze:
    >> On Mon, 14 Aug 2023 11:11:33 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 14-08-2023 o 10:55, J.F pisze:
    >>>> On Sun, 13 Aug 2023 23:39:34 +0200, io wrote:

    >>>>> Twizy, stoi na zaewnątrz, ma podłączoną do gniazdka wtyczkę, gniazdko
    >>>>> jest sterowalne, jak trzeba naładować to się je zasila, jak trzeba
    >>>>> jechać to się załącza ogrzewanie szyby.
    >>>>
    >>>> I to w Twizzy chcesz monitorować napięcie?
    >>>>
    >>>> Tylko nie rozumiem ... a czemu gniazdko sterowane?
    >>>
    >>> Baterii nie powinno się trzymać w stanie pełnego naładowania.
    >>> To jej na zdrowie nie wychodzi.
    >>>
    >>> Trzeba tłumaczyć dalej, czy sam pojmiesz?
    >>
    >> Ogolnie samochod powinien o to dbac,
    >
    > I dba.
    > Ale nie wie, czy akurat chcesz wyjechać w dłuższą trasę, więc
    > potrzebujesz za godzinę pełnego zasięgu i 100% w baterii, czy też będzie
    > stał przez tydzień, więc wystarczy mu 80%.
    >
    > Widzę że dalej za trudne.
    >
    >> Ale sam pomiar napiecia to moze byc za mało, a do komputera Twizzy sie
    >> raczej nie dostanie ...
    >
    > Przede wszystkim nie ma szklanej kuli na wyposażeniu.
    > Dlatego ładowanie tanich i starych elektryków włącza się ręcznie z
    > odpowiednim wyprzedzeniem, albo przez sterowalne gniazdo, żeby z domu
    > nie wyłazić.
    >
    > W droższych można to przez harmonogram ustawić z komórki lub menu.

    Harmonogram ma godziny, moc, czy %/ładunek/energię?

    > Też stosuję te różnice przy ładowaniu Smarta i Soula.

    Ale nie pochwaliles sie, ze taki sprytny jestes :-)

    >> Są juz te samochody takie cwane, zeby wygodnie to ogarnąc z telefonu?
    >
    > Oczywiście, zdecydowana większość.
    > Ale nadal nie wiedzą KIEDY mają się ładować i po co.
    > To musi wiedzieć właściciel.

    Chodzi mi tylko o to, aby podłączyć do gniazdka, a resztę
    móc zmieniac wygodnie z telefonu..

    > A i czasem łatwiej wysterować gniazdko niż samochód.
    > Np. samochód jest bogowie wiedzą gdzie i nie ma zasięgu gsm, a gniazdko
    > jest w na stałe domowym wifi, więc można mu zaplanować harmonogram.

    To i samochod powinien miec wifi :-)

    Ale gniazdko stanu baterii nie zna. Dasz rade tak ustawic harmonogram
    aby naladowało sie tyle, ile chcesz?

    J.







  • 25. Data: 2023-08-15 05:07:37
    Temat: Re: Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2023 o 14:26, J.F pisze:
    > On Mon, 14 Aug 2023 12:30:31 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-08-2023 o 12:14, J.F pisze:
    >>> On Mon, 14 Aug 2023 11:11:33 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 14-08-2023 o 10:55, J.F pisze:
    >>>>> On Sun, 13 Aug 2023 23:39:34 +0200, io wrote:
    >
    >>>>>> Twizy, stoi na zaewnątrz, ma podłączoną do gniazdka wtyczkę, gniazdko
    >>>>>> jest sterowalne, jak trzeba naładować to się je zasila, jak trzeba
    >>>>>> jechać to się załącza ogrzewanie szyby.
    >>>>>
    >>>>> I to w Twizzy chcesz monitorować napięcie?
    >>>>>
    >>>>> Tylko nie rozumiem ... a czemu gniazdko sterowane?
    >>>>
    >>>> Baterii nie powinno się trzymać w stanie pełnego naładowania.
    >>>> To jej na zdrowie nie wychodzi.
    >>>>
    >>>> Trzeba tłumaczyć dalej, czy sam pojmiesz?
    >>>
    >>> Ogolnie samochod powinien o to dbac,
    >>
    >> I dba.
    >> Ale nie wie, czy akurat chcesz wyjechać w dłuższą trasę, więc
    >> potrzebujesz za godzinę pełnego zasięgu i 100% w baterii, czy też będzie
    >> stał przez tydzień, więc wystarczy mu 80%.
    >>
    >> Widzę że dalej za trudne.
    >>
    >>> Ale sam pomiar napiecia to moze byc za mało, a do komputera Twizzy sie
    >>> raczej nie dostanie ...
    >>
    >> Przede wszystkim nie ma szklanej kuli na wyposażeniu.
    >> Dlatego ładowanie tanich i starych elektryków włącza się ręcznie z
    >> odpowiednim wyprzedzeniem, albo przez sterowalne gniazdo, żeby z domu
    >> nie wyłazić.
    >>
    >> W droższych można to przez harmonogram ustawić z komórki lub menu.
    >
    > Harmonogram ma godziny, moc, czy %/ładunek/energię?

    Wszystko.

    >
    >> Też stosuję te różnice przy ładowaniu Smarta i Soula.
    >
    > Ale nie pochwaliles sie, ze taki sprytny jestes :-)

    Bo to oczywiste dla ładujących bev.

    > Chodzi mi tylko o to, aby podłączyć do gniazdka, a resztę
    > móc zmieniac wygodnie z telefonu..

    Gniazdko wi-fi bardzo w tym pomaga, gdy auto stare.
    Czasem wallbox miewa też tego typu funkcje, do tego da się zintegrować z
    automatyką domową.

    >
    >> A i czasem łatwiej wysterować gniazdko niż samochód.
    >> Np. samochód jest bogowie wiedzą gdzie i nie ma zasięgu gsm, a gniazdko
    >> jest w na stałe domowym wifi, więc można mu zaplanować harmonogram.
    >
    > To i samochod powinien miec wifi :-)

    Ma.
    Ale może nie mieć zasięgu na jakimś podziemnym parkingu.


    >
    > Ale gniazdko stanu baterii nie zna. Dasz rade tak ustawic harmonogram
    > aby naladowało sie tyle, ile chcesz?

    Oczywiście, wiem jak długo się ładuje, to i mogę przerwać po np. 1/4
    potrzebnego czasu.


  • 26. Data: 2023-08-15 12:09:03
    Temat: Re: Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.08.2023 o 10:55, J.F pisze:
    > On Sun, 13 Aug 2023 23:39:34 +0200, io wrote:
    >> W dniu 13.08.2023 o 20:10, J.F pisze:
    ...
    >
    >>>>>>>>>>>> Ale po/do czego co Ci ta łączność?
    ...
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Jest bardzo dobrym pytaniem "do czego" w sensie jakie dokładnie dane
    >>>>>>>>>> można chcieć przesyłać. Bo sens jest w takiej czy innej użyteczności.
    >>>>>>>>>> Pomiar napięcia akumulatora może być użyteczny.

    ...
    >>>>>>>
    >>>>>>> A monitoring jak źle zrobisz, to ci je rozładuje jeszcze szybciej :-)
    >>>>>>
    >>>>>> A jak dobrze?
    >>>>>
    >>>>> To sie będą rozładowywały tak jak do tej pory, ale bedziesz o tym
    >>>>> wiedział :-)
    >>>>
    >>>> Czyż nie temu służy monitoring? A jak ktoś ma czym sterować to też może.
    >>>> Np grzanie szyby załączyć.
    >>>
    >>> Jakie grzanie szyby?
    >>> Mowilismy chyba o samochodach stojących gdzies w garazu czy na
    >>> parkingu, w ktorych akumulatory sie rozładowują.
    >>>
    >>> Jak sie rozladuje, to trzeba pójść, naładować, nic tu monitoring nie
    >>> zmieni.
    >>
    >> Twizy, stoi na zaewnątrz, ma podłączoną do gniazdka wtyczkę, gniazdko
    >> jest sterowalne, jak trzeba naładować to się je zasila, jak trzeba
    >> jechać to się załącza ogrzewanie szyby.
    >
    > I to w Twizzy chcesz monitorować napięcie?

    Kiedyś nie pisałem o aku Twizy tylko o rzadko używanej spalinówce, ale w
    elektryku tym bardziej ma znaczenie stan naładowania. Nie chodzi
    przecież tylko o to, czy uda się odpalić ale ile ujedzie się.
    >
    > Tylko nie rozumiem ... a czemu gniazdko sterowane?
    > Boisz sie, ze sie zapali ?

    By mi korków nie wybiło gdy jednocześnie załączą się: Twizy, bojler i
    czajnik.


  • 27. Data: 2023-08-15 12:21:50
    Temat: Re: Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.08.2023 o 12:14, J.F pisze:
    > On Mon, 14 Aug 2023 11:11:33 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-08-2023 o 10:55, J.F pisze:
    >>> On Sun, 13 Aug 2023 23:39:34 +0200, io wrote:
    >>
    >>>> Twizy, stoi na zaewnątrz, ma podłączoną do gniazdka wtyczkę, gniazdko
    >>>> jest sterowalne, jak trzeba naładować to się je zasila, jak trzeba
    >>>> jechać to się załącza ogrzewanie szyby.
    >>>
    >>> I to w Twizzy chcesz monitorować napięcie?
    >>>
    >>> Tylko nie rozumiem ... a czemu gniazdko sterowane?
    >>
    >> Baterii nie powinno się trzymać w stanie pełnego naładowania.
    >> To jej na zdrowie nie wychodzi.
    >>
    >> Trzeba tłumaczyć dalej, czy sam pojmiesz?
    >
    > Ogolnie samochod powinien o to dbac, ale moze Twizzy nie potrafi.

    Jak niby miałby sam na to wpaść, że przed dzisiejszym wyjazdem do
    sąsiedniej wioski na lody ma się naładować na tyle, byśmy dojechali i
    wrócili?

    >
    > Ale sam pomiar napiecia to moze byc za mało, a do komputera Twizzy sie
    > raczej nie dostanie ...

    OpenEVSE raczej to samo dostarcza co widać w pojeździe.

    >
    > A dla reszty kolejna cecha - najlpiej trzymac połowicznie rozladowane,
    > pilnowac ładowania, ładować dopiero przed spodziewanym wyjazdem?

    No i tak właśnie jest.

    >
    > Są juz te samochody takie cwane, zeby wygodnie to ogarnąc z telefonu?

    O wyprzedzaniu ładowania to ja nie wiem. Musiałoby uwzględniać
    specyficzne taryfy prądu i specyficzne korzystanie z obiektu. Raczej
    problem automatyzacji domowej uwzględniającej kwestię zasilania
    samochodu niż automatyzacji samego samochodu.


  • 28. Data: 2023-08-15 14:47:30
    Temat: Re: Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.08.2023 o 12:21, io pisze:
    > W dniu 14.08.2023 o 12:14, J.F pisze:
    ...
    >> Ale sam pomiar napiecia to moze byc za mało, a do komputera Twizzy sie
    >> raczej nie dostanie ...
    >
    > OpenEVSE raczej to samo dostarcza co widać w pojeździe.

    OVMS


  • 29. Data: 2023-08-15 15:08:59
    Temat: Re: Bosak & Mentzen odc. 24 - Gigantyczna ilość danych w rękach skarbówki!
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.08.2023 o 14:26, J.F pisze:
    > On Mon, 14 Aug 2023 12:30:31 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-08-2023 o 12:14, J.F pisze:
    >>> On Mon, 14 Aug 2023 11:11:33 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 14-08-2023 o 10:55, J.F pisze:
    >>>>> On Sun, 13 Aug 2023 23:39:34 +0200, io wrote:
    >
    ...
    >
    >>> Są juz te samochody takie cwane, zeby wygodnie to ogarnąc z telefonu?
    >>
    >> Oczywiście, zdecydowana większość.
    >> Ale nadal nie wiedzą KIEDY mają się ładować i po co.
    >> To musi wiedzieć właściciel.
    >
    > Chodzi mi tylko o to, aby podłączyć do gniazdka, a resztę
    > móc zmieniac wygodnie z telefonu..

    No to chyba wspomniany OVMS. Jak nie sam to z HA :-)

    >
    >> A i czasem łatwiej wysterować gniazdko niż samochód.
    >> Np. samochód jest bogowie wiedzą gdzie i nie ma zasięgu gsm, a gniazdko
    >> jest w na stałe domowym wifi, więc można mu zaplanować harmonogram.
    >
    > To i samochod powinien miec wifi :-)
    >
    > Ale gniazdko stanu baterii nie zna. Dasz rade tak ustawic harmonogram
    > aby naladowało sie tyle, ile chcesz?

    Jw.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: