  • 11. Data: 2020-02-07 02:07:35
    Temat: Re: Brak obrazu na monitorze.
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-06 o 10:48, Poldek pisze:

    > Dodam jeszcze, że radiator karty jest ciepły, tak samo jak tej w
    > sprawnym komputerze. Czyli wyglądałoby, że zasilanie dochodzi.
    > W międzyczasie korzystając z oryginalnej przelotki przywróciłem
    > ustawienia domyślne BIOSu. Wyjąłem pastylkę z płyty na parę minut i
    > włożyłem nową, świeżą. Wyjąłem moduły RAM i wsadziłem ponownie. Coś
    > jeszcze można wykombinować?

    Czy ten komputer zawiera także monitor, bo jak monitor jest oddzielnym
    urządzeniem to pewnie padł monitor, albo kabelek się odłączył.

    --
    animka

  • 12. Data: 2020-02-07 11:55:32
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.02.2020 o 19:05, pioruns pisze:

    > He? Nigdy nie spotkałem się, żeby BIOS pobierać ze strony AMI czy jak
    > się tam firmy biosowe nazywają.

    Tymczasem równasz do źródłowego BIOSu.  A to przecie chyba normalne że
    na urządzeniach które nie wymagają elementów typu karta grafiki ten BIOS
    będzie o ta funkcję okrojony.

    > Normalny objaw to alarm BIOSu gdy nastąpiła awaria podzespołu
    > Podczas normalnej pracy BIOS nie powiadomi Cię o awarii obrazu. Dla
    > BIOSa to możesz nawet wyciągnąć kartę graficzną i go to nie obchodzi,
    > systemy headless pracują bez grafiki w ogóle. Nie spotkałem się z
    > systemem, który by "marudził" w BIOSie, że nie widać obrazu na kablu z
    > PCI-E GPU.

    Kartę można wyciągnąć, ale awaria slotu na tą kartę powinna w normalnym
    komputerze spowodować alarm.

  • 13. Data: 2020-02-07 12:16:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 7 Feb 2020 11:55:32 +0100, Trybun napisał(a):

    > Kartę można wyciągnąć, ale awaria slotu na tą kartę powinna w normalnym
    > komputerze spowodować alarm.

    Fantazjujesz. Jest możliwe do pomyślenia najmarniej kilkadziesiąt źródeł
    awarii slotu. Większość bardzo trudna lub wręcz niemożliwa do
    (automatycznego) zdiagnozowania.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2020-02-07 13:47:07
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 07/02/2020 10:55, Trybun wrote:

    > Tymczasem równasz do źródłowego BIOSu.  A to przecie chyba normalne że
    > na urządzeniach które nie wymagają elementów typu karta grafiki ten BIOS
    > będzie o ta funkcję okrojony.

    Aż bym chciał sprawdzić, czy się zwykły PC zabootuje bez GPU. Ma ktoś
    pod ręką PC, który nie ma grafiki na płycie ani w procesorze, i może
    wyjać GPU na chwilę?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 15. Data: 2020-02-07 14:44:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A w instrukcji do płyty głównej nie ma info o kodach błędów (liczbie pipnięć
    głośniczka) przy braku grafiki/monitora?

    -----

  • 16. Data: 2020-02-07 15:24:48
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 07/02/2020 13:44, ąćęłńóśźż wrote:
    > A w instrukcji do płyty głównej nie ma info o kodach błędów (liczbie
    > pipnięć głośniczka) przy braku grafiki/monitora?
    >

    > -----

    Monitora - na pewno nie. Nic nie pipczy i to nigdy nie jest błąd, jak
    nie ma monitora. Wiem, co używałem mnóstwa komputerów bez monitora.
    Kopanie crypto sie zresztą na tym opiera - nigdy nie ma monitora.

    Gorzej jak nie ma GPU - wydaje mi się, że to nie jest błąd, ale mogę się
    mylić :D

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 17. Data: 2020-02-12 08:52:57
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Fantazjujesz. Jest możliwe do pomyślenia najmarniej kilkadziesiąt źródeł
    > awarii slotu. Większość bardzo trudna lub wręcz niemożliwa do
    > (automatycznego) zdiagnozowania.

    No i co, alarmy BIOSu nie są do diagnozowania a informacji dla klienta
    że coś nie tak z danym elementem PG.

  • 18. Data: 2020-02-12 09:28:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Feb 2020 08:52:57 +0100, Trybun napisał(a):

    > No i co, alarmy BIOSu nie są do diagnozowania a informacji dla klienta
    > że coś nie tak z danym elementem PG.

    No to może zdefiniuj pojęcie "awaria slotu", bo jest dosyć egzotyczne i
    może się zdarzyć że gadamy o czymś różnym.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2020-02-13 13:04:37
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > No to może zdefiniuj pojęcie "awaria slotu", bo jest dosyć egzotyczne i
    > może się zdarzyć że gadamy o czymś różnym.

    Taka sytuacja następuje gdy BIOS widzi nieprawidłowości w sprzęcie który
    obsługuje.

  • 20. Data: 2020-02-13 13:41:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Feb 2020 13:04:37 +0100, Trybun napisał(a):

    > Taka sytuacja następuje gdy BIOS widzi nieprawidłowości w sprzęcie który
    > obsługuje.

    Acha. No to nie słyszałem o BIOSie który umie wykryć coś więcej niż brak
    karty.
    --
    Jacek
    I hate haters.