eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaBujany most › Re: Bujany most
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!newsfeed01.sul.
    t-online.de!t-online.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!
    postnews.google.com!v12g2000prb.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Bujany most
    Date: Sun, 30 May 2010 06:53:05 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 40
    Message-ID: <4...@v...googlegroups.com>
    References: <p...@4...com>
    <htd6qp$g1r$1@node1.news.atman.pl> <htda1d$bqd$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1275227585 30648 127.0.0.1 (30 May 2010 13:53:05 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 May 2010 13:53:05 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: v12g2000prb.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
    posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5
    (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26810
    [ ukryj nagłówki ]

    On May 24, 3:32 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w
    >
    > > Ja się tak zastanawiam czy taki most nadaje się do czegoś poza
    > > rozbiórką?
    > > Zakładając że uda się go uspokoić w jakiś sposób (no chyba
    > > jedynym będzie dociążenie konstrukcji celem zmiany częstotliwości
    > > rezonansowej)
    >
    > To cos da ? Tacoma padla zdaje sie z powodu dodatniego sprzezenia
    > na silach aerodynamicznych, one chyba sie dostosuja do
    > czestotliwosci wlasnej mostu ?
    >
    > Sprawdzonym sposobem sa raczej tlumiki hydrauliczne, ewentualnie
    > jakis system aktywnego tlumienia.
    >
    > > to czy ta konstrukcja tak "wygimnastykowana" nie zmieniła swoich
    > > właściwości?
    > > Chodzi o to czy gdy taka sztywna konstrukcja poprzeciągana jak
    > > zelówka od buta nie nabawiła się jakiś wad wewnętrznych? czy
    > > zbrojenie jest się w stanie aż tak naciągać? beton sprężać,
    > > rozciągać, wyginać?
    >
    > Sam jestem ciekaw - na pewno trzeba bedzie zaczac od policzenia
    > naprezen - moze przy tym wygieciu nadal sie mieszcza w
    > dopuszczalnych ?
    >
    > J.

    Akurat w mostach typu Tacoma wystarczylo dodac kratownice zwiekszajaca
    grubosc jezdni tak aby zmienic sztywnosc skretna zawieszonej jezdni.
    To wystarczy aby je uczynic odpornymi na wiar. Od czasow Tacoma
    wszystkie mosty wiszace buduje sie z pogrubiajaca kratownica pod
    jezdnia. To nawet nie jest takie ciezkie.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.05.10 19:16 J.F.
  • 03.06.10 22:47 JAM
  • 04.06.10 08:36 J.F.
  • 04.06.10 16:14 JAM

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: