  • 1. Data: 2009-01-15 00:59:08
    Temat: CMS dla portalu z płatnym dostępem
    Od: "G. Suss" <g...@g...pl>

    Wiem, że na zapytanie '"jaki CMS" OR "which CMS"' gugiel wypluwa 53.600
    wyników, ale jako że mam pewne, dość nietypowe wymagania, ośmielę
    się zapytać po raz 53.601.

    Planuję utworzenie portalu, którego rdzeń stanowić będzie
    aktualizowany na bieżąco zbiór artykułów/newsów z pewnej, dość
    niszowej dziedziny. Artykuły pogrupowane będą tematycznie w kilka
    kategorii i podkategorii, przy czym dobrze byłoby, aby jeden artykuł
    mógł znaleźć się w więcej niż jednej z nich. Na razie standardowo.

    Pełna treść artykułów dostępna będzie tylko użytkownikom
    zalogowanym. Dla anonimów i wyszukiwarek widoczny będzie tylko lead
    artykułu z linkiem "czytaj dalej" prowadzącym do strony logowania. Nadal
    standardowo.

    Moje nietypowe wymagania dotyczą zarządzania userami. Ponieważ, jak
    wspomniałem, treść portalu będzie niszowa, dostęp do niego będzie
    płatny na zasadzie kwartalnej prenumeraty.

    W związku z tym pierwsze, czego potrzebuję, to możliwość przypisania
    każdemu z użytkowników czegoś w rodzaju "expire date", po upływie
    której system odmówi delikwentowi zalogowania i przypomni mu o
    przedłużeniu prenumeraty.

    Druga rzecz, o której myślę to darmowy "trial". Poza ręcznym
    dodawaniem userów, którzy złożyli zamówienie i za nie zapłacili,
    chciałbym, żeby istniała możliwość samodzielnej rejestracji, podczas
    której wspomniana "expire date" automatycznie ustawiałaby się na,
    powiedzmy, za 7 dni.

    Trzecia rzecz to grupy dostępu. Załóżmy, że artykuły są w
    kategoriach: A, B i C. Część użytkowników może być zainteresowana
    tylko kategorią A i tylko za nią zapłacić, w związku z czym nie
    powinna mieć dostępu do artykułów z kategorii B i C. Niektórzy mogą
    czytać tylko o A i C, ale nie mieć dostępu do B itd.

    W końcu czwarta rzecz - przydatna ale nie konieczna - to automatyczne
    generowanie i rozsyłanie newslettera ze wszystkimi artykułami z danego
    okresu (tygodnia, miesiąca) z interesujących usera kategorii
    tematycznych.

    Zdaję sobie sprawę, że gotowiec prawdopodobnie nie istnieje i że
    trzeba będzie sporo pokodować samemu, ale... ale może jednak. Nie
    chciałbym na nowo odrywać koła. Jeżeli możecie polecić CMS
    dysponujący zbliżoną funkcjonalnością lub względnie przyjazny jej
    samodzielnemu zaimplementowaniu, to będę wdzięczny. Pod uwagę biorę
    zarówno rozwiązania na GPL, jak i komercyjne.

    PS: FUT warning.