  • 1. Data: 2009-01-14 21:27:03
    Temat: HTML/PHP - gubione znaki z textarea
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Mam przedziwny problem z polem textarea występujący niezależnie od
    przeglądarki. Jeżeli w formularzu w textarea zacznę wpisywany tekst
    łamaniami linii to po każdym przeładowaniu formularza ciąg znaków skracany
    jest o 2 bajty (czyli \n\r) i tekst podchodzi o linię wyżej. Jeśli pierwszy
    znakiem jest cokolwiek innego niż łamanie linii - np. spacja - to zjawisko
    ustępuje. Co jest grane, z czym to jest związane?

    przykładowy kod PHP:

    <form action="" method="post">
    <input type="submit">
    <textarea name="content" cols="120"
    rows="15"><?=$_POST["content"]?></textarea>
    </form>

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-01-15 11:12:18
    Temat: Re: HTML/PHP - gubione znaki z textarea
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 14-01-2009 o 22:27:03 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

    > <textarea name="content" cols="120" rows="15"><?=$_POST["content"]?></textarea>

    <textarea name="content" cols="120" rows="15">
    <?=$_POST["content"]?></textarea>

    --
    Maciej Łebkowski

  • 3. Data: 2009-01-15 16:05:26
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam Macieju,

    > <textarea name="content" cols="120" rows="15">
    > <?=$_POST["content"]?></textarea>

    No dobrze dobrze - jeśli ktoś skarży się na ból kolana to zawsze można mu
    rękę złamać aby przestał :-D
    Powiedz mi skąd to zjadanie znaków i czemu akurat łamania linii a nie liter
    X? Obawiam się, ze za jakiś czas może nastąpić sytuacja odwrotna: gdy już
    <textarea> całego świata nasycą się łamaniami linii to te nadmiarowo
    wprowadzone zaczną być dostawiane wraz z każdym zapisem formularza.

  • 4. Data: 2009-01-15 17:23:00
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 15-01-2009 o 17:05:26 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > <textarea> całego świata nasycą się łamaniami linii to te nadmiarowo
    > wprowadzone zaczną być dostawiane wraz z każdym zapisem formularza.

    Myślę, że po prostu parser jest łapczywy i zżera pierwszego newlajna
    wewnątrz <textarea> (tzn, za znakiem większości), a drugiego już
    naturalnie nie. Czemu? Nie wiem. Nie podejrzewam, aby było to
    udokumentowane zachowanie. Jeśli jest - znajdziesz je na w3.org.
    Jeśli nie ma - od jutra może zacząć zjadać ci spacje... Już nigdy
    nie będziesz spał spokojnie.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 5. Data: 2009-01-15 18:20:43
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    styczeń roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 14. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > <form action="" method="post">
    > <input type="submit">
    > <textarea name="content" cols="120"
    > rows="15"><?=$_POST["content"]?></textarea>
    > </form>

    Nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego z Twoim problemem, ale jesteś
    pewien że ten znak równości przed $_POST powinien tam być?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 6. Data: 2009-01-15 18:47:21
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > udokumentowane zachowanie. Jeśli jest - znajdziesz je na w3.org.
    > Jeśli nie ma - od jutra może zacząć zjadać ci spacje... Już nigdy

    Spytałem w kontekscie naszych wcześniejszych dyskusji dotyczących XHTML/CSS
    itd. Przez chwilę miałem obawy, że W3C znów jakiś patent wymyśliło mający na
    celu "usprawnić/ułatwić" życie.

  • 7. Data: 2009-01-15 20:15:29
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego z Twoim problemem, ale jesteś
    >pewien że ten znak równości przed $_POST powinien tam być?

    Tak Mirku, ma być :-)
    Taka jest składnia PHP. Jest to skrót od <? print(...) ?>

  • 8. Data: 2009-01-15 20:19:18
    Od: "Jordan Szubert" <t...@m...servebeer.com>

    Dnia 15-01-2009 o 19:20:43 Mirosław Zalewski <miniopl@cut_this.gmail.com>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego z Twoim problemem, ale jesteś
    > pewien że ten znak równości przed $_POST powinien tam być?

    usuniecie go na pewno nie poprawi sytuacji...
    <?=$var ?> to skrot dla <?php echo $var; ?>... tylko nie zawsze dziala...

    --
    http://joru.olewales.ath.cx/

  • 9. Data: 2009-01-15 20:19:26
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 15-01-2009 o 21:15:29 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

    > Tak Mirku, ma być :-)
    > Taka jest składnia PHP. Jest to skrót od <? print(...) ?>

    To jest skrót od <?php echo ...; ?>, bo działa: <?= "A\n", "B\n"; ?>

    :-)

    --
    Maciej Łebkowski

  • 10. Data: 2009-01-15 20:20:14
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    styczeń roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 15. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Taka jest składnia PHP. Jest to skrót od <? print(...) ?>

    Aha. Do takiego stopnia zaawansowania w PHP nie doszedłem (czego
    zresztą nie żałuję).