  • 1. Data: 2017-12-14 02:21:07
    Temat: COLP - największa dysfunkcja voipa
    Od: s...@g...com

    Na marginesie dyskusji, która się rozwija aż się prosi poruszyć jedną kwestię.

    W voip moge mieć pierdylion numerów telefonów i prowadzić piździesiąt rozmów
    jednocześnie. Mogę mieć i DDI i wideorozmowy i konferencje.

    Jednej tylko rzeczy nie może mi voip pokazać - numeru telefonu, pod który się
    dodzwoniłem!

    Komórki, smartfony - choć inteligentniejsze od niejednego współczesnego internauty,
    choć mierzą ciśnienie, wilgotność i polew magnetyczne też tego nie potrafią zrobić.

    Potrafi to tylko (fakt, że nie zawsze, ale zawsze coś) tylko ISDN.

    Dlaczego - w czym tkwi problem? czy jest jakiś sposób, aby to zadziałało?

    Czy w rozwiązaniach typu ISDN over IP - coś, co chyba robi Orange w niektórych
    ofertach biznesowych - COLP zadziała?

    Zauważyłem, że gdy dzwonię np. z Tlenofonu na inny numer Tlenofonu, który ustawił
    przekierowanie, to stosowna informacja pokazuje się nagłówkach SIP, ale oczywiście w
    innych przypadkach nie ma takiej informacji - co najwyżej *czasami* zdarza się
    informacja o tym, że połączenie zostało przekierowane - ale bez informacji o numerze
    abonenta C.

    Coby musiało się stać, żeby usługa ta ożyła? Czy jest skazana na zagładę?

  • 2. Data: 2017-12-14 11:13:04
    Temat: Re: COLP - największa dysfunkcja voipa
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-14 o 02:21, s...@g...com pisze:

    > Coby musiało się stać, żeby usługa ta ożyła? Czy jest skazana na
    > zagładę?

    Bo z COLP jest powiązana usługa COLR, która w mi znanych przypadkach
    była domyślnie włączana, po za tym większość abonentów nie ma/miała
    pojęcia o tych usługach. A skoro nikt z tego nie korzystał to może
    operatorzy z nich zrezygnowali?

    Natomiast dziś, w dobie mogilnych telefonów i wirtualnych numerów, w
    ogóle ma to taki sobie sens?

  • 3. Data: 2017-12-14 12:10:23
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 11:13:36 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > operatorzy z nich zrezygnowali?
    >
    > Natomiast dziś, w dobie mogilnych telefonów i wirtualnych numerów, w

    Równie dobrze można i powiedzieć, że i CLIP w dobie, gdzie numery telefonów można
    zmieniać jak rękawiczki ma średni sens. A jednak - tak, jak lubię wiedzieć, "kto" do
    mnie dzwoni, to i chce wiedzieć, do "kogo" się dodzwoniłem.

    Zwłaszcza, gdy ten ktoś siedzi np. na numerze 801xxx za który trzeba płacić jak za
    audioteks a geograficzny strzeżony niczym bursztynowa komnata.

  • 4. Data: 2017-12-14 12:22:09
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 11:13:36 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Natomiast dziś, w dobie mogilnych telefonów i wirtualnych numerów, w
    > ogóle ma to taki sobie sens?

    Dopóki sens będzie miało przekierowanie - a nadal można znaleźć dziesiątki zastosowań
    - to i COLP będzie miał sens.

    Gdy już wdrożony zostanie system telepatycznego łączenia się po numeru PESEL - o to
    wtedy pewnie już COLP straci rację bytu.

  • 5. Data: 2017-12-14 12:25:42
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 11:13:36 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Bo z COLP jest powiązana usługa COLR, która w mi znanych przypadkach
    > była domyślnie włączana

    No to idziesz z flaszką do operatora centrali, żeby włączył COLRO i bawimy się od
    nowa ;)

  • 6. Data: 2017-12-14 13:08:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ssd.edysk napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >rozmów jednocześnie. Mogę mieć i DDI i wideorozmowy i konferencje.
    >Jednej tylko rzeczy nie może mi voip pokazać - numeru telefonu, pod

    W jakim sensie - ze wykreciles nr 12345, polaczylo cie z numerem
    12678, i chcialbys ten drugi zobaczyc ?

    W czasach ISDN sie podobne cuda zdarzaly, ale czy tak powinno byc ?

    >Komórki, smartfony - choć inteligentniejsze od niejednego
    >współczesnego internauty, choć mierzą ciśnienie, wilgotność i polew
    >magnetyczne też tego nie potrafią zrobić.

    A dostaja w ogole taka informacje ?

    J.

  • 7. Data: 2017-12-14 13:23:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-14 o 12:10, s...@g...com pisze:

> [...]
    > telefonów można zmieniać jak rękawiczki ma średni sens. A jednak -
    > tak, jak lubię wiedzieć, "kto" do mnie dzwoni, to i chce wiedzieć, do

    To są odmienne sprawy, ja też lubię wiedzieć kto do mnie dzwoni, a jak
    ktoś zmienia numery jak rękawiczki lub dzwoni z zastrzeżonego to się do
    mnie po prostu nie dodzwoni.
    Ale jak ja do kogoś dzwonie, to dzwonie do OSOBY/INSTYTUCJI i średnio
    mnie interesuje pod jakim numerem lub gdzie geograficznie moją rozmowę
    odbierze.

    > Zwłaszcza, gdy ten ktoś siedzi np. na numerze 801xxx za który trzeba
    > płacić jak za audioteks a geograficzny strzeżony niczym bursztynowa
    > komnata.

    A co Cię interesuje na jaki on numer przekierowuje połączenie? Ty i tak
    płacisz za numer, który wybrałeś i w/g taryfy Twojego operatora.

  • 8. Data: 2017-12-14 13:34:31
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 13:23:17 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > A co Cię interesuje na jaki on numer przekierowuje połączenie? Ty i tak
    > płacisz za numer, który wybrałeś i w/g taryfy Twojego operatora.

    Interesuje - gdy ktos do mnie dzwoni to w ogóle nie płące - a chcę wiedzieć.
    Skoro ktoś wymyślił taką usługę jak COLP to chcę korzystać i wiedzieć.

    Przykłady:

    1. dzwonię na numer 801xxx który jest realizowany jako alias numeru geograficznego -
    wyswietla mi się geograficzny. Następnym razem dzwonię na geograficzny i mam taniej
    (nie wszystkie 801 są nakładkami, ale często się to zdarza)

    2. dzwonię na numer jakiejś firmy a tam mnie kolejne przekierowania łączą z komórką
    przedstawiciela - następnym razem zadzwonię od razu na te komórkę

    3. dzwonię do kogoś, kto ma kilak numerów komórkowych a przekierowuję na jeden - po
    zobaczeniu, na jakim numerze odbiera wiem, pod jaki nr mu wysłac SMS-a, bo te nie sa
    przecież przekierowywane

    Można i wymienić inne powody dla której COLP się przydaje

  • 9. Data: 2017-12-14 13:38:24
    Od: s...@g...com

    > A co Cię interesuje na jaki on numer przekierowuje połączenie? Ty i tak
    > płacisz za numer, który wybrałeś i w/g taryfy Twojego operatora.

    To, że za 801 trzeba płacić ZAWSZE - bo żaden operator nie wlicza go do pakietów
    darmowych minut a za numer geograficzny w obecnych czasach zazwyczaj płacić nie
    trzeba.
    Operatorzy komórkowi potrafią i po 61 gr/min kasować - ekstra poza abonament a na
    prepaidach z konta głównego.

  • 10. Data: 2017-12-14 13:40:33
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 13:23:17 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > A co Cię interesuje na jaki on numer przekierowuje połączenie? Ty i tak
    > płacisz za numer, który wybrałeś i w/g taryfy Twojego operatora.

    A 801 to nie audioteks, że w cenę połączenia wliczona jest opłata za usługę.
    To był w założeniach numer ulgowy. Instytucja do której dzwonię, przynajmniej
    *oficjalnie* - *nic z tych połączeń nie ma*.