  • 41. Data: 2010-07-30 11:19:37
    Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-30 11:17, WW pisze:

    > Wierzę głęboko, że jesteś mistrzem kierownicy i przy Tobie Schumacher to
    > cienias.

    LOL - wręcz przeciwnie. Wychodzi na to, że chyba wszyscy mają
    umiejętności Schumachera, ponieważ nie mają problemów z oceną
    zachowania innych pojazdów, których są miliony, a mają różne
    moce, różne skrzynie, różne światła stopu, różne hamulce itd.

    > Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
    > zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
    > zapalenia świateł hamowania.

    Najwyraźniej tylko Ty masz taki problem ze skrzynią DSG
    - reszta jak wyżej.

  • 42. Data: 2010-07-30 11:48:27
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 29 Jul 2010 18:06:53 +0200) ktos podajacy sie za WW
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
    > dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakując innych
    > kierowców, a potem pełzniesz.
    > To nie jest dobre zachowanie na drodze.
    > Właśnie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

    Nie wiem jak hamuje DSG, ale moja skrzynia hydrauliczna hamuje znacznie
    gorzej niz manualna i na pewno nie mozna nazwac tego hamowania gwaltownym.
    Trzeba tez odpowiednio dobrac moment odpuszczenia gazu. Poza tym po co jechac
    szybko, skoro jest czerwone swiatlo? Zeby dluzej na nim postac?

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 43. Data: 2010-07-30 12:06:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 10:41:28 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów.
    >
    > To w jakiej technologii działa i konkretnie w jaki sposób to
    > przełączanie jest realizowane to już szczegóły techniczne.

    o te szczegóły techniczne właśnie człowiek pyta - bo zrzucanie na luz
    skrzyni automatycznej szkodzi, a zautomatyzowanej nie szkodzi (bo sama to
    robi). Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 44. Data: 2010-07-30 15:54:51
    Temat: CZy znajdzie sie odpowiedx techniczna?
    Od: WW <w...@v...pl>

    JAk widac madrych tu wielu a odpowiedzi na pytanie jak nie było tak nie ma.

    Zadam je zatem inaczej.
    Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
    jazdy, (pracujący silnik).

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

    p.s.
    Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie darować.
    Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to zamilknij.

  • 45. Data: 2010-07-30 15:58:05
    Temat: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Jak widać mądrych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie
[...]

    Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

  • 46. Data: 2010-07-30 16:25:23
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):

    > Zadam je zatem inaczej.
    > Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
    > jazdy, (pracujący silnik).

    W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
    automat), więc nie da się zatrzymać auta z załączonym biegiem (jak w
    automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
    zatrzymaniu (mimo, że na wyświetlaczu wciąż jest D), czyli wymuszenie tego
    trybu nie powinno mieć wpływu na trwałość.

    Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
    się "ślizgać", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu są
    dla niej szkodliwe i skracające żywot (oprócz przegrzania).

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 47. Data: 2010-07-30 17:59:39
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    WW <w...@v...pl> napisał(a):

    >Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
    >zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
    >zapalenia świateł hamowania.

    Jak ci samochod nagle zwalnia po puszczeniu pedalu gazu to z ta skrzynia
    cos jest nie tak. Jak bardzo czesto wykorzystuje hamowanie silnikiem i
    jakos nie mam problemu, ze mi samochod nagle hamuje.

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 48. Data: 2010-07-30 18:27:50
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    >Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

    wyjaśnij lepiej swój punkt widzenia.
    dlaczego niby - klasyczna automatyczna z konwerterem jest "automatyczna"
    a automatyczna która też sama zmienia biegi tylko jest to inaczej rozwiązane
    jest tylko
    "zautomatyzowana"?

    wszyscy oczywiście wiemy że konstrukcyjnie są inne.

  • 49. Data: 2010-07-30 18:36:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, news.mm.pl napisał(a):

> [...]
    > a automatyczna która też sama zmienia biegi tylko jest to inaczej rozwiązane

    wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam sądzisz, że za drugim
    razem przeczytasz ze zrozumieniem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 50. Data: 2010-07-30 18:44:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    > wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam sądzisz

    sądzić...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel