eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2010-07-29 11:17:45
    Temat: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    ... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to
    wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)? Przewody hamulcowe
    (sztywne) nie wygladaja najlepiej. Na roznych forach czytalem, ze ludzie
    wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w
    zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie
    namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.
    Skoro producenci samochodow tego materialu nie stosuja, tylko jakies
    rdzewiejace g*, to jakas przyczyna musi byc, tylko gdzie jest haczyk?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
    > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******


  • 2. Data: 2010-07-29 12:16:07
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>


    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > tylko gdzie jest haczyk?

    Cena

    Miedziane przewody hamulcowe produkuje : http://pwpnet.pl/

    Pozdrawiam




  • 3. Data: 2010-07-29 12:23:32
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał
    > ... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to
    > wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)?

    Cos mi chodzi po glowie ze regulator tylu dzialal na okolo 30at.

    Ale tak od drugiej strony podchodzac - jesli tloczek z przodu ma
    ~4cm i powinien prawie tone nacisku dawac, to tak 50-100 at nalezy
    sie spodziewac.

    > Skoro producenci samochodow tego materialu nie stosuja, tylko
    > jakies rdzewiejace g*, to jakas przyczyna musi byc, tylko gdzie
    > jest haczyk?

    Cena ?
    A swoja droga - w gotowe przewody patrzyles ? Moze nie takie drogie
    jak sie wydaje.

    J.


  • 4. Data: 2010-07-29 12:30:41
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pawel \"O'Pajak\" wrote:

    > Na roznych forach czytalem, ze ludzie
    > wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w
    > zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie
    > namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.

    To jest głupi pomysł raczej, jak Ci coś nie wyjdzie i w coś walniesz to
    potem sam będziesz za szkodę płacił. W ogóle co to za eksperymenty na
    hamulcach? Przewody do cifa to raczej nie majątek.

    A ludzie różne rzeczy robią, ja bym się przesadnie opiniami "z for" nie
    kierował. ;-)

    --
    ignorance is bliss


  • 5. Data: 2010-07-29 13:35:03
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    >> Na roznych forach czytalem, ze ludzie
    >> wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w
    >> zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie
    >> namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.
    >
    > To jest głupi pomysł raczej, jak Ci coś nie wyjdzie i w coś walniesz to
    > potem sam będziesz za szkodę płacił. W ogóle co to za eksperymenty na
    > hamulcach? Przewody do cifa to raczej nie majątek.
    >
    > A ludzie różne rzeczy robią, ja bym się przesadnie opiniami "z for" nie
    > kierował. ;-)

    to nie jest głupi pomysł tylko procedura serwisowa, sztywnych przewodów
    (stalowych) nie kupisz później na aftermarket nawet w ASO, katalog
    przewiduje rurę miedzianą z metra, końcówki i zaciskanie na wymiar w aucie -
    tak przynajmniej jest to w Oplu,

    brat


  • 6. Data: 2010-07-29 17:45:46
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Miedziane przewody hamulcowe produkuje : http://pwpnet.pl/

    Dzieki za namiar, szkoda, ze cen sie wstydza (i to tak bardzo, ze nie
    odbieraja telefonu), ale jutro bede dalej atakowal. Oczywiscie wole
    kupic gotowe fachowo zrobione, ale jak sie nie da, to sam sie naucze i
    zrobie.
    Nie bedzie "druciarstwa", zamierzam to zrobic porzadnie, ale
    niekoniecznie za 20% ceny samochodu. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za rady.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
    > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******


  • 7. Data: 2010-07-30 00:08:13
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,
    >
    > ... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to
    > wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)?

    U mnie przy solidnym depnięciu dochodzi do 100bar, ale to już jest
    bardzo mocne naciśnięcie.

    W sporcie wymogi bezpieczeństwa mówią o przewodach hamulcowych odpornych
    na ciśnienie 1000bar.

    > Przewody hamulcowe
    > (sztywne) nie wygladaja najlepiej. Na roznych forach czytalem, ze ludzie
    > wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w
    > zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie
    > namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.

    Nie kombinuj z żadnymi rurkami ogólnego przeznaczenia, a kup po prostu
    przewody hamulcowe.
    Można kupić gotowe z końcówkami w każdej możliwej długości, w hurtowni w
    katalogu nawet będą mieli długości dla Twojego samochodu i nie będziesz
    musiał nawet nic mierzyć i potem zastanawiać się jak zagospodarować
    kilka centymetrów które pewnie zawsze zrobisz za dużo.

    Zarabianie przewodów samemu ma kiepski sens jeżeli planujesz to robić
    rzadko. W dodatku tanie zaciskarki dają zakończenia kiepskiej jakości, a
    takie kupne są robione na sprzęcie dużo wyższej jakości.

    W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał
    starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej kupić
    po prostu gotowe przewody.


  • 8. Data: 2010-07-30 01:43:34
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał
    > starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej kupić
    > po prostu gotowe przewody.

    Poza linkiem od Wojtka nigdzie ich nie znalazlem. Intercars nie ma,
    wiecej nie znam.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
    > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******


  • 9. Data: 2010-07-30 01:50:18
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomasz Pyra pisze:
    > Pawel "O'Pajak" pisze:
    >> Powitanko,
    >>
    >> ... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to
    >> wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)?
    >
    > U mnie przy solidnym depnięciu dochodzi do 100bar, ale to już jest
    > bardzo mocne naciśnięcie.
    >
    > W sporcie wymogi bezpieczeństwa mówią o przewodach hamulcowych odpornych
    > na ciśnienie 1000bar.

    Pomyłka moja.
    Zał. J mówi że przewody hydrauliczne muszą być odporne na ciśnienie
    280bar i temperaturę 232C, a jeżeli ciśnienie robocze układu przekracza
    140bar, to przewód musi być odporny na ciśnienie dwukrotnie większe.


  • 10. Data: 2010-07-30 02:05:28
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,
    >
    >> W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał
    >> starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej
    >> kupić po prostu gotowe przewody.
    >
    > Poza linkiem od Wojtka nigdzie ich nie znalazlem. Intercars nie ma,
    > wiecej nie znam.

    No ja niedawno w intercarsie właśnie byłem i kupiłem przewody hamulcowe.

    Mają papierowy katalog w którym chyba wszystkie marki i modele i do nich
    podane wszystkie długości przewodów hamulcowych wraz z gwintami końcówek.

    W internetowym katalogu nie widzę, więc trzeba zadzwonić.
    Ja byłem w Gdańsku na Piekarniczej i tam na pewno taki katalog mają (nie
    wiem jak w innych placówkach), ale zawsze możesz zadzwonić tam i zamówić.




strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: