    From: maripoza <m...@d...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Canon 100D i jaki obiektyw "niekitowy"
    Date: Mon, 9 May 2016 17:24:45 +0200

    Witam,

    Canon 100D i jaki obiektyw "bardziej uniwersalny" kupić -
    wielozadaniowy, żeby i budynek zrobić (28mm?) jak i coś zbliżyć (do
    200-250mm).

    Ponieważ 100D nie jest cudem techniki ani jakimś highendem to obiektyw w
    cenie tak do ceny aparatu maks. Z ewentualnie perspektywą, że być może
    zamiast 100D będzie za jakiś rok może coś typu 750D.

    Czyli w sumie wychodzi mi: jaki obiektyw w miarę jasny od szerokiego
    kąta do zooma (28....200/250), do uniwersalnego zastosowania - fotki na
    mieście, w plenerze, czasem może w pomieszczeniu (dlatego maks jasny w
    swoje klasie).

    Do porównania obecnie mam Canon 50mm f/1,8 - rewelacja jak dla mnie na
    stałkę portretową. Ślicznie jasny, cichy AF i szybki dośc AF. To ta
    wersja obiektywu co chodzi coś po ok. 500 zł (nie ten po 400).

    Drugie porównienie to kompakt z ultrazoomem 28-300, z f/2,8 do f/5,6. I
    tu jest niemal wszystko bajerancko tylko ciemny troszku. Zwłaszcza na
    zoomie. :)

    Ktoś coś ma, z doświadczenia podpowie, poleci?

    --
    Maripoza