  • 11. Data: 2009-01-14 18:11:22
    Temat: Re: Canon 20-24-28/2,8 kontra kit
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > niec podobnego - konkretne rozwizania techniczne w nowej matrycy i to
    > bynajmnjej nie wyzsza rozdzielczosc jest decydujaca a zupelnie inny
    > rozklad mikrosoczewek ma powierzchni matrycy.
    > ten sposob jaki zastosowal c w 50 d w porownaniu do efektu jakie daje
    > matrycy z konwencjonalnym ukladem microsoczewek nazwalbym rewolucyjnym.

    Ciekawe. Nic nie wiedziałem, że Canon zmienił układ soczewek. Masz jakiś
    artykuł do tego? Najlepiej po polsku lub angielsku. Ale jak niemiecki
    będzie z dużą ilością obrazków to też się zorientuję ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 12. Data: 2009-01-15 12:28:14
    Od: "Paweł Szwajkowski" <s...@g...pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ciekawe. Nic nie wiedziałem, że Canon zmienił układ soczewek. Masz jakiś
    > artykuł do tego? Najlepiej po polsku lub angielsku. Ale jak niemiecki
    > będzie z dużą ilością obrazków to też się zorientuję ;)

    Cytat z testu 50D na fotopolis.pl:

    "Producent twierdzi, że nowy proces produkcji matrycy i przeprojektowane
    fotodiody i mikrosoczewki zwiększają możliwości zbierania światła przez
    sensor. Mikrosoczewki zastosowane w sensorze modelu 50D charakteryzują się
    brakiem przerw między nimi co ma znacznie podnieść efektywność każdego
    piksela. Dzięki tym rozwiązaniem 50D ma dawać dobrą jakość na wysokich
    czułościach przy zwiększeniu ilości pikseli do 15,1 Mp."

    Zródło:
    http://eos50d.fotopolis.pl/index.php?n=7987&p=3

    Pozdrawiam,
    www.szwayko.republika.pl

  • 13. Data: 2009-01-15 14:35:57
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Paweł Szwajkowski napisał(a):

    > "[...] Mikrosoczewki zastosowane w sensorze modelu 50D charakteryzują się
    > brakiem przerw między nimi co ma znacznie podnieść efektywność każdego
    > piksela. [...]

    A tu obrazek:
    http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS50D/images
    /features/mlenses.jpg

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 14. Data: 2009-01-15 15:20:48
    Od: j...@a...at

    On 15 Jan., 13:28, "Paweł Szwajkowski" <s...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    > piksela. Dzięki tym rozwiązaniem 50D ma dawać dobrą jakość na wysokich
    > czułościach przy zwiększeniu ilości pikseli do 15,1 Mp."

    i tak jest rzeczywiscie. nie tylko uzysk swiatla ale i mniejsze
    wzajemne odzialywanie swiatla odbitego na poszczegolnych soczewkach.
    Obiektywy starszej konstrukcji nietelecentryczne smigaja na tej
    matrycy , ze ho.

    taki 28 -105 usm , ktory na starjj matrycy rysowal tak jak monokl w
    druhu daje rysunek , ze nie moge uwierzyc , wlasciwie porownywalny
    miejscami z 24-70 L.

    nawet nie musze miec tych 15 mpx spoko przelaczam na 7,5 i ciagle
    jest swietnie.

    i to jest dla mnie rewolucja.

    poczekamy co to bedzie gdy pokaza sie matryce BI ?