  • 21. Data: 2009-01-09 17:42:30
    Temat: Re: Canon 450D - migawka
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > zdaje sie ze jestes uzytkownikiem 450 ?

    Nie za bardzo interesuję się napisami na swoich aparatach.

    > gdybym chcial sparafrazowac marszalko mojego sejmu to powiedzialbym :

    O tak, te typy ludzi bardzo często wtrącają w wypowiedzi współczesne
    wątki polityczne...

    > jaki aparat taki wlasciciel. :-)))))))))

    ...nadużywają znaków pisarskich, interpunkcyjnych czy symboli nie
    potrafiąc poprawnie napisać posta...

    > radzieccy uczeni odkryli ze im wieksze zimno tym wiekszy mroz

    ...oraz cytują odgrzane, kilkudziesięcioletnie kawały.
    Typy ludzi, których technika przerasta :)
    Było już tu takich wielu, kupowali, sprzedawali i znikali zmieniając
    hobby. Wędkarstwo polecam, jest dość konserwatywne.

    Tak przy okazji - 450D jest jednym z najlepszych znanych mi cropów tej
    klasy (amatorskiej) choć posiada jedną dość mocną wadę - niewielką
    dynamikę użyteczną.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2009-01-09 19:38:28
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 09 Jan 2009 18:20:35 +0100, John Smith wrote:
    > Ale powiesz wreszcie, co Ci w tym 450D tak nie pasuje, czy się wstydzisz?

    Twoj przedpisca to kolejne wcielenie z[ae]glownika/bez ksywego -- jego
    niekompatybilnosci z EOSem 450D bylo poswieconych wiele watkow na prfc. :)

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 23. Data: 2009-01-09 19:57:56
    Od: q...@g...com

    On 9 Sty, 18:42, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > klasy (amatorskiej) choć posiada jedną dość mocną wadę - niewielką
    > dynamikę użyteczną.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam

    "niewielka dynamike uzyteczna" Mozesz to zdanie troszke rozwinac. Nie
    potrafie okreslic ktore zdjecia sa dynamiczne, a ktore nie. Jak sie
    mierzy ten "parametr" zwany dynamika?

  • 24. Data: 2009-01-09 20:07:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    q...@g...com pisze:
    > "niewielka dynamike uzyteczna" Mozesz to zdanie troszke rozwinac. Nie
    > potrafie okreslic ktore zdjecia sa dynamiczne, a ktore nie. Jak sie
    > mierzy ten "parametr" zwany dynamika?

    Nie mierzy się - patrzy się.
    Było dużo w archiwum. Na chłopski rozum...
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/50/7.htm
    Aparat o dobrej dynamice umożliwi nam wyciągnięcie faktury kory na
    drzewie. Taki o słabej albo w ogóle nie umożliwi, albo kora niby będzie,
    ale upstrzona szumem. I właśnie niemożliwość określenia ilościowego
    ''upstrzenia'' sprawia, że nie możemy określić użytkowej dynamiki (każdy
    inaczej toleruje szumy więc nie da się obiektywnie ustalić poziomu
    akceptowalnego)

    Tu konkretnie użyto kompakta G9, którego dynamika jest średnio kiepska
    (jak każdego kompakta) i zdecydowałem wyciąć poziom jasności kory do
    czerni zamiast pokazywać paprochy. Niestety, w 450D jest podobnie.

    A np. tu dynamika jest mała, jest nawet powiększona wtórnie (ekspandowana):
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/51/6.htm

    W przypadku poprzedniego ujęcia nastąpiła kompresja dynamiki - nie mylić
    z kompresją stratną formatu jpg ani innymi kompresjami. Zresztą i
    pojęcie dynamiki również jest często mylone, bo obejmuje wiele pojęć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 25. Data: 2009-01-09 20:42:54
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Tak przy okazji - 450D jest jednym z najlepszych znanych mi cropów tej
    > klasy (amatorskiej) choć posiada jedną dość mocną wadę - niewielką
    > dynamikę użyteczną.

    wódki mu dać - mądrze gada ;))))))))))

    i kolego ktory krytykujesz - naprawde chętnie się dowiem(y) w czym ten
    aparat taki zły - konstruktywna opinia jest zawsze mile widziana, ale
    bajanie zły bo zły mnie po prostu nie przekonuje, a chetnie bym sie dal
    przekonac

    Sebastian

  • 26. Data: 2009-01-09 21:44:13
    Od: j...@a...at

    On 9 Jan., 18:42, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

    chlopie
    zabieram glos wylacznie w sprawach merytorycznych
    a ty robisz ciagle jakies osbiste wycieczki
    jesli nie squmales aluzji to powiem ci wprost :zachowujesz sie jak
    palant

    spadaj

  • 27. Data: 2009-01-09 22:01:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > A np. tu dynamika jest mała, jest nawet powiększona wtórnie (ekspandowana):
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/51/6.htm

    Czyli rozciągnąłeś histogram w programie graficznym od prawej do lewej?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 28. Data: 2009-01-10 05:31:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Czyli rozciągnąłeś histogram w programie graficznym od prawej do lewej?

    Upraszczając - tak.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../

  • 29. Data: 2009-01-10 05:35:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > chlopie
    > zabieram glos wylacznie w sprawach merytorycznych

    Tak, zwłaszcza w tym wątku :)

    > a ty robisz ciagle jakies osbiste wycieczki

    Próbuję tylko dorównać :)

    > jesli nie squmales aluzji to powiem ci wprost :zachowujesz sie jak
    > palant

    Nie squmałem aluzji :)

    > spadaj

    Chyba jednak nie :)

    PS. Nie zmieniaj ksywy tak często, bo ludzi w błąd wprowadzasz i czas
    tracą dyskutując z... no, nie potrzebie dyskutując.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że większość ludzi jest głupia/

  • 30. Data: 2009-01-10 18:30:26
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gjvte9$nu8$1@news3.onet...
    >
    > Canon nigdzie oficjalnie nie gwarantuje jakiejkolwiek żywotności migawki
    > w tych modelach, więc deklaracje tej miłej pani możesz sobie między bajki
    > włożyć.
    >
    > --

    No, nie do końca i napewno zaraz między bajki.... Istotnie Canon nigdzie
    oficjalnie nie zaciąga żadnego zobowiązania (nie gwarantuje) określonej
    zywotności migawki (poza oficjalna gwarancja na cały aparat), bo po prostu
    to mogłoby go kosztowac okreslone pieniądze. Niemniej różne modele istotnie
    projektowane są, a potem produkowane z pewną założoną żywotnością, a zatem
    co najmniej statystycznie takiej należy się spodziewać.
    Pomijam tu kwestie, czy akurat w przypadku tego modelu informacja podana
    jest prawdziwa i czy miła pani miała do niej dostęp, bo o ile znam
    Canona-;), to zazwyczaj, przynajmniej dla popularnych modeli, nie są to dane
    łatwo i swobodnie rozpowszechniane. No, ale może coś się w polityce firmy w
    ostatnich latach zmieniło...

    p47