  • 1. Data: 2017-07-20 10:27:17
    Temat: Cena paliw w USA
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W sumie chyba do przema :)

    Jak obecnie wyglądają ceny paliw na stacjach w USA?
    Mamy małe nieścisłości w rozmowach ze znajomymi i chętnie bym
    zweryfikował u źródeł w USA.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 2. Data: 2017-07-20 13:23:42
    Temat: Re: Cena paliw w USA
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Chris <a...@g...pl> wrote:
    > W sumie chyba do przema :)
    >
    > Jak obecnie wyglądają ceny paliw na stacjach w USA?
    > Mamy małe nieścisłości w rozmowach ze znajomymi i chętnie bym
    > zweryfikował u źródeł w USA.

    :-)

    Wczoraj tankowałem swojego Passata: $30.

  • 3. Data: 2017-07-20 13:33:53
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-07-20 o 13:23, Pszemol pisze:

    > :-)
    >
    > Wczoraj tankowałem swojego Passata: $30.

    30$ za litr, no nieźle :)

  • 4. Data: 2017-07-20 13:51:56
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 30$ za litr, no nieźle :)

    Nie za litr, tylko za passata, przecież napisał ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2017-07-20 14:02:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > 30$ za litr, no nieźle :)

    Nie, za prawie cały bak... :-)

    Wcześniej pisałem z pamięci. Znalazłem teraz paragon:
    zatankowałem 12.201 galonów (46,2 litra) po $2.459/galon
    czyli 9 złociszy za galon najtańszej benzynki (3,785 litra).

    Na marginesie, średnie spalanie pokazał na czerwonym wyświetlaczu
    FIS jakiego nie widziałem nawet na ciężarówce kolegi: 16.0 mpg :-))
    czyli z galona benzyny udało się średnio przejechać tylko 16 mil!
    To się tłumaczy na nasze jednostki jako 14,7 litra na 100 :-)))
    Mój kolega ma dużego pickupa Dodge i mu pali 22 mpg :-)))
    Jest oszczędniejszy niż mój Passat - jaja.
    Pewnie w to wchodzi okres gdy palił tylko na 5 cylindrach i po
    tarczach hamulcowych drapały zużyte klocki cały czas w czasie jazdy...
    Ponieważ mam nowe hamulce skasowałem licznik w FIS - zobaczymy :-)

    Jak Cię interesują aktualne ceny paliw w USA to jest do tego
    całkiem niezły serwis online polegający na 'crowd sourcing':
    gasbuddy.com Sam go używam i nie zawiodłem się jeszcze.
    Albo ładujesz ich apkę albo wędrujesz przeglądarką na ich stroniczkę
    i wystarczy wtedy podać kod pocztowy miasta w USA gdzie Cię
    interesują ceny paliwa (na smartfonie sam Cię program znajdzie
    po GPS). A ceny między stacjami się bardzo różnią!
    Dla przykładu: wczoraj tankowałem na lokalnej stacji pod domem
    za 2.459 za galon bo mi się nie chciało dalej jechać... ale na stacji
    Costco (to taki "klub" jak u nas Maco Cash&Cary z siecią stacji
    benzynowych) cena była 2.179/galon - dosyć spory rozrzut $$$.

    Pytanie tylko czy opłaca się jechać 20 minut autem do stacji
    benzynowej i potem następne 20 minut wracać aby zatankować
    ciut tańsze paliwo (3.36 dolara oszczędności na baku). Mi się
    nie opłaca i tankuję tam tylko gdy jest mi po drodze lub robię
    tam większe zakupy....

  • 6. Data: 2017-07-20 15:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >To się tłumaczy na nasze jednostki jako 14,7 litra na 100 :-)))
    >Mój kolega ma dużego pickupa Dodge i mu pali 22 mpg :-)))

    Nie pisze sie pali, tylko przejezdza :-P

    J.

  • 7. Data: 2017-07-20 16:31:04
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 13:27:42 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > :-)
    >
    > Wczoraj tankowałem swojego Passata: $30.

    Pszebijam!
    Tankowalem foke, 66pln.

    ;P

  • 8. Data: 2017-07-20 17:04:04
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie pisze sie pali, tylko przejezdza :-P

    Przejeżdza 22mpg :-) ok

  • 9. Data: 2017-07-20 17:04:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote:

    > Pszebijam!
    > Tankowalem foke, 66pln.
    >
    > ;P

    Foka powinna się zadowolić puszką śledzi ;-)

  • 10. Data: 2017-07-20 17:22:06
    Od: Yeti Siedzinski <y...@s...com>

    On Thursday, July 20, 2017 at 1:27:01 AM UTC-7, Chris wrote:
> [...]
    > Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    > nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

    A bo w USA rozpietosc cen jest sporo wieksza niz w Polsce.
    U mnie dzis $2.97 za galon
    Polecam http://www.gasbuddy.com/

    Yeti