    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cena paliw w USA
    Date: Thu, 20 Jul 2017 07:02:28 -0500

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message
    news:okq4ef$bjf$1@node1.news.atman.pl...

    > 30$ za litr, no nieźle :)

    Nie, za prawie cały bak... :-)

    Wcześniej pisałem z pamięci. Znalazłem teraz paragon:
    zatankowałem 12.201 galonów (46,2 litra) po $2.459/galon
    czyli 9 złociszy za galon najtańszej benzynki (3,785 litra).

    Na marginesie, średnie spalanie pokazał na czerwonym wyświetlaczu
    FIS jakiego nie widziałem nawet na ciężarówce kolegi: 16.0 mpg :-))
    czyli z galona benzyny udało się średnio przejechać tylko 16 mil!
    To się tłumaczy na nasze jednostki jako 14,7 litra na 100 :-)))
    Mój kolega ma dużego pickupa Dodge i mu pali 22 mpg :-)))
    Jest oszczędniejszy niż mój Passat - jaja.
    Pewnie w to wchodzi okres gdy palił tylko na 5 cylindrach i po
    tarczach hamulcowych drapały zużyte klocki cały czas w czasie jazdy...
    Ponieważ mam nowe hamulce skasowałem licznik w FIS - zobaczymy :-)

    Jak Cię interesują aktualne ceny paliw w USA to jest do tego
    całkiem niezły serwis online polegający na 'crowd sourcing':
    gasbuddy.com Sam go używam i nie zawiodłem się jeszcze.
    Albo ładujesz ich apkę albo wędrujesz przeglądarką na ich stroniczkę
    i wystarczy wtedy podać kod pocztowy miasta w USA gdzie Cię
    interesują ceny paliwa (na smartfonie sam Cię program znajdzie
    po GPS). A ceny między stacjami się bardzo różnią!
    Dla przykładu: wczoraj tankowałem na lokalnej stacji pod domem
    za 2.459 za galon bo mi się nie chciało dalej jechać... ale na stacji
    Costco (to taki "klub" jak u nas Maco Cash&Cary z siecią stacji
    benzynowych) cena była 2.179/galon - dosyć spory rozrzut $$$.

    Pytanie tylko czy opłaca się jechać 20 minut autem do stacji
    benzynowej i potem następne 20 minut wracać aby zatankować
    ciut tańsze paliwo (3.36 dolara oszczędności na baku). Mi się
    nie opłaca i tankuję tam tylko gdy jest mi po drodze lub robię
    tam większe zakupy....