  • 11. Data: 2014-04-17 02:05:17
    Temat: Re: Centra futura czy bosch s4?
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    k...@g...com wrote:

    > 5 lat to wytrzymuje najtańszy z marketu. Taka futura to powinna 10 lat wytrzymać w
    dobrej kondycji.

    Optymistyczne założenia. W każdym razie oryginalny akumulator Toyota
    kupiony razem z autem w 2003 roku wymieniłem w 2012 i uważam to za super
    wynik. Zmieniłem niestety na inną markę, ponieważ akumulator Toyota był
    dużo droższy niż inna wiodąca marka, ale może błąd - okaże się za parę lat.

  • 12. Data: 2014-04-17 08:24:13
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-17 00:06, k...@g...com pisze:

    > 5 lat to wytrzymuje najtańszy z marketu. Taka futura to powinna 10 lat wytrzymać w
    dobrej kondycji.

    Jesteś wyjątkowym optymistą.
    U mnie Futura padła w czwartym roku użytkowania. Niestety już po 36
    miesięcznej gwarancji.

  • 13. Data: 2014-04-17 08:47:06
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Poldek nabazgrał(a):

> [...]
    > wynik. Zmieniłem niestety na inną markę, ponieważ akumulator Toyota był
    > dużo droższy niż inna wiodąca marka, ale może błąd - okaże się za parę

    U mnie oryginał Volvo wytrzymał 7 lat, być może dalo by się go naładować ale
    była zima i mi zdechł a miałem sklep pod ręką to kupiłem nowy marki FauVert
    który przejechał 5 lat i zdechł .. teraz Bosh bo miałem tanio z hurtowni na
    razie 1.5 roku bez problemu.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 14. Data: 2014-04-17 12:52:16
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-16 21:28, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > Oglądam ceny akumulatorów i jestem w lekkim szoku. dlaczego centra
    > futura kosztuje tyle samo co bosch s4? Czy niemcy zeszli na psy, czy
    > centra osiągnęła kosmiczną jakość?
    Jeżeli Bosch w akumulatorach prezentuje taką samą jakość, jak w
    elektronarzędziach, to niestety zeszli na psy, chociaż mimo to się cenią
    (nadmiernie).
    Jacek

  • 15. Data: 2014-04-17 12:54:30
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.04.2014 12:52, Jacek pisze:
    > Jeżeli Bosch w akumulatorach prezentuje taką samą jakość, jak w
    > elektronarzędziach, to niestety zeszli na psy, chociaż mimo to się cenią
    > (nadmiernie).

    Ale wiesz, że różne kolory to różna jakość? :)

    --
    anacron
    aba/

  • 16. Data: 2014-04-17 13:17:07
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ale wiesz, że różne kolory to różna jakość? :)

    Troche mam niebieskich narzedzi i o ile wkretarki czy mlotki daja rade,
    zwlaszcza te produkowane w Szwajcarii czy Niemczech to odkurzacz GAS25 za
    1200zl to nieprawdopodobne gowno. Silnik zaraz po gwarancji sie spalil -
    koszt okolo 500zl, chwile potem padl modul elektroniczny ( kosc +kilka
    opornikow i wlacznik) za ktory chcieli 250zl, wiec wyslalem ich na drzewo i
    zainstalowalem polskiej produkcji sterownik za 30zl i jest git :)

  • 17. Data: 2014-04-17 13:23:33
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-17 12:54, anacron pisze:
    > Ale wiesz, że różne kolory to różna jakość? :)
    Jeszcze parę lat temu zielona wiertarka, czy pilarka też były w
    porządku. Teraz niestety katastrofa. Nie kupowałem na bazarze, tylko u
    sprzedawcy z autoryzacją. Co do niebieskich, to mam jedynie szlifierkę
    kątową i ta daje radę, ale 7 stówek to nie było tanio.
    Jacek

  • 18. Data: 2014-04-17 13:24:44
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś wyjątkowym optymistą.
    > U mnie Futura padła w czwartym roku użytkowania. Niestety już po 36
    > miesięcznej gwarancji.

    Wymieniałem w poprzednim aucie żony 11-letnią futurę na boscha, ale
    dlatego, że opinie o centrze (o egzekwowaniu gwarancji) skutecznie mnie
    odstraszyły od kolejnej. Ale tamta, 11-letnia, była made in Poland. No i
    miała datę produkcji (1999) na obudowie.
    W moich autach bosche i varty wytrzymywały mniej więcej tyle, ile miały
    gwarancji - boscha miałem gdzieś w okolicy 1997-1999, vartę już po 2000.
    Najdłużej posłużył panasonic (6,5 roku) banner (prawie 3 lata a potem
    sprzedany z samochodem i (u sąsiada) yuasa (nie pamiętam, ale chyba 8
    lat). Styl jazdy mało sprzyjąjący akumulatorom, bo ok. 60-70% po
    mieście, z częstymi postojami, trasa co trzy-cztery tygodnie. W
    motocyklu wymieniłem yuasę - a miała datę produkcji z 2004 - po prawie
    10-ciu, ostatnie trzy lata był dość rzadko eksploatowany. Zdechła bez
    żadnego ostrzeżenia, tj. pare dni wczesniej paliła bez żadnych
    problemów, potem nie pomogło podładowanie. Tak samo zresztą zdechł
    panasonic, za to i centra i bosch zdychały stopniowo. Varta miała
    zwarcie w jednej z cel i została wymieniona na gwarancji (nie bez
    "przebojów").

    W nowym aucie żony też wymieniłem centrę na boscha, ale ta centra miała
    najwyżej 6 lat (i 30 parę % sprawności), bo tyle auto miało auto w
    chwili zakupu. Choć kupowałem od właścicielki, a ona twierdziła, że nie
    wymieniała (była drugą właścicielką) i nie kupowała od handlarza, to nie
    wiem, czy pierwszy właściciel nie wymieniał w pierwszych dwóch latach
    użytkowania. Zatem druga centra wytrzymała między 4-6 lat (z
    dokładnością do paru miesięcy). Zakładam, że mniej niż sześć, bo auto
    made in UK, z polskiego salonu - nie wiem, czy przyjechało z
    akumulatorem z fabryki, czy diler monował aku w Polsce. Daty produkcji
    na niej nie znalazłem.

    --
    Yogi(n)

  • 19. Data: 2014-04-17 15:02:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > centra osiągnęła kosmiczną jakość?
    > Czy może ktoś poleci jakiś akumulator ok 70 ah? W markecie wolałbym

    Miałem Fiuturę, dziękuję, więcej nie chcę.
    Varta Silver jeździ od 3 lat i jest OK.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2014-04-17 17:25:11
    Od: Nathan <s...@w...org>

> [...]
    > centra osiągnęła kosmiczną jakość?
    > Czy może ktoś poleci jakiś akumulator ok 70 ah? W markecie wolałbym nie

    Westa Forse (żólty taki)

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie