  • 11. Data: 2009-04-03 10:08:52
    Temat: Re: Chcękupić ghosta... :(
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 02 Apr 2009 21:44:53 +0200, "Marek"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak w temacie, jest już wersja 14. Potrzebuję do "nromalnego" backupu partycji/
    >dysu= start z płyty/dyskietki + kopia na HDD lub DVD.
    >
    >Pobrałem wersję demo tej 14, i się przeraziłeem: wielka krowa zżerająca dysk i
    >zasoby :(. Ma toto opcę zrobienia płyty startowej i użycia jej do backupu (nie
    >tylko restore) dysku ? Bo jak nie ma to nogdy tego nie kupię. A może się
    >zbytnio uprzedziłem ? Bo przecież "przywracanie systemu" mam w windows, a ten
    >nowy ghost oferuje takei zaawansowane przywracanie systemu, tyle, że bardziej
    >inteligentne...

    A nie lepiej uzyć jakeigoś darmowego narzędzia? Np Clonezilli:
    http://www.clonezilla.org/ ? Ściągasz, wypalasz, używasz.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2009-04-03 10:58:58
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    PesTYcyD pisze:

    > Nie trzeba niczego instalować. wymagany jest wolny niezapartycjonowany
    > obszar na dysku. Ja zostawiłem sobie 10GB.

    No mi tak napisał

  • 13. Data: 2009-04-03 11:22:49
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Nie trzeba niczego instalować. wymagany jest wolny niezapartycjonowany obszar
    >na dysku. Ja zostawiłem sobie 10GB.

    afair za pierwszym razem trzeba zabootowac z dolaczonej plytki czy jakos
    tak mi sie kojarzy ze dopiero wtedy xpress recovery instalowal sie na
    dysku, ale glowy uciac sobie nie dam bo juz jakis czas tego nie robilem

    generalnie rozwiazanie idealne dla kogos kto na komputerach sie nie zna,
    jak skladam takim osobom pc, instaluje system na jednej partycji,
    przenosze pulpit, moje dokumenty, ulubione i co tam jeszcze trzeba
    na druga robie backupa systemu i zapominam o sprawie, a wrazie problemow
    wsytarczy poinstruowac przez telefon "f9 i restore"

  • 14. Data: 2009-04-03 13:29:11
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    tg pisze:
    > afair za pierwszym razem trzeba zabootowac z dolaczonej plytki czy jakos
    > tak mi sie kojarzy ze dopiero wtedy xpress recovery instalowal sie na
    > dysku, ale glowy uciac sobie nie dam bo juz jakis czas tego nie robilem

    Niczego nie instalował. Przeczytałem tylko instrukcję do płyty gdzie
    było napisane, że mam zostawić wolne niespartycjonowane miejsce i tyle.
    Zainstalowałem XP i od razu zrobiłem backup. Nie prosił mnie o
    instalacje żadnego programu bo wszystko działo się z poziomu
    oprogramowania płyty głównej (nie biosa).

    Przywracałem system kilka razy i jest to najwygodniejsza forma. Botujesz
    kompa wciskasz F9 potem restore i robisz sobie kawkę. Wracasz i jest
    świeżutki windows. Działa znacznie szybciej i jest wygodniejsze niż
    ghost, którego używałem latami.

  • 15. Data: 2009-04-03 14:19:49
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Marek pisze:
    > Jak w temacie, jest już wersja 14. Potrzebuję do "nromalnego" backupu partycji/
    > dysu= start z płyty/dyskietki + kopia na HDD lub DVD.

    To trochę rozwiązanie "dokoła" ale jak poszukasz i masz czas to chyba
    najtańsze. Swojego Ghosta kupiłem razem z płytą główną Epoxa na nForce2
    Ultra i pilnuję jak oka w głowie, właśnie ze względu na to, że jest to
    wersja zajmująca niecały 1 MB odpalana z dyskietki pod gołym DOSem
    (FreeDOS się sprawdza, tak samo jak dyskietka startowa utworzona
    z windows). IMHO kobyły sprzedawanej w pudełkach nie ma sensu kupować
    - potrzebny mi jest tylko ten mały plik, a starsze komputery mają
    nadal często sprawną tylko flopetkę - IMHO genialne rozwiązany jest ten
    dosowy 1 MB NGhost 2003 - ver. 775 - nie znalazłem niestety odpowiednika
    startującego z dyskietki z obsługą wewnętrzną NTFS i dobrą kompresją.
    Tak więc możesz polować na płyty główne Epoxa albo innego producenta
    dołączającego takiego Ghosta właśnie - powinny być teraz dość tanie.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 16. Data: 2009-04-03 14:35:23
    Od: "JwZw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > [...] IMHO genialne rozwiązany jest ten
    > dosowy 1 MB NGhost 2003 - ver. 775

    Dokładnie jak piszesz. To jest małe narzędzie, które wystartuje z dyskietki,
    płyty i pena i zrobi co ma zrobić.
    Ostatnia wersja z tej "dobrej" serii, to chyba GHOST.EXE v11.5, ale ona juz
    waży 2,2MB i o ile nie ma problemu ze startowaniem z pena, to z dyskietki
    już go się nie da puścić.
    Wszystko czego szukałem a miało zastąpić GHOST-a, przegrywało w
    przedbiegach.

  • 17. Data: 2009-04-03 14:37:46
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Michal Kawecki pisze:

    > Proponuję maleńki, tani, wszechstronny i generalnie polecany BootIt
    > http://www.terabyteunlimited.com .

    BTW:
    A potrafi przekazać bootowanie z pendrive w starszych komputerach nie
    potrafiących startować z GMS na USB? Bo z tego co sprawdzałem ostatnio
    nie potrafił, a to powinna być jedna z jego funkcji - w końcu nawet
    nazwa na to wskazuje, że program przede wszystkim do tworzenia
    konfiguracji bootmanagera odpalanego m.in. z FDD.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 18. Data: 2009-04-03 15:07:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michal Bien napisał(a):

    > To trochę rozwiązanie "dokoła" ale jak poszukasz i masz czas to chyba
    > najtańsze. Swojego Ghosta kupiłem razem z płytą główną Epoxa na nForce2
    > Ultra

    Tez mialem taka. Ma dwie wady: to wersja OEM przypisana do plyty EPOX i
    brak obslugi NTFS.

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 19. Data: 2009-04-03 15:21:07
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    rnetia.pl
    użytkownik *Michal Bien* napisał(a):

    [...]

    Nie będę polemizował z "małością" startowej dyskietki utworzonej przez
    NG2003. W wersji 2005 jest dodana płytka startowa wraz zniezbędnymi
    narzędziami. Jakie są rozwiązania w późniejszych wersjach to już tego nie
    wiem

    --
    Big Jack
    //////

  • 20. Data: 2009-04-03 19:15:12
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    januszek pisze:

    > Tez mialem taka. Ma dwie wady: to wersja OEM przypisana do plyty EPOX

    Dlatego piszę o kupnie razem z płytą. Trochę niewygodne rozwiązanie,
    ale po pierwsze obecnie sprzedawane wersje pudełkowe mają jak napisano,
    ten exec dosowy znacznie większy, dwa że to są kobyły kosztujące niemałe
    pieniądze, a potrzeba tylko jej niewielkiej funkcjonalności. Od backupów
    spod OSa bardzo wiele osób ma inne rozwiązania, jak chociażby Paragon
    Backup - był wielokrotnie
    dołączany do różnych pism za parę zł. Niestety nie ma takiego małego
    execa jak NGhost.

    > i brak obslugi NTFS.

    Oczywiście że ma - obsługuje w 100%. Zarówno robi obrazy partycji NTFS
    z kompresją rozpoznając poszczególne pliki, jak i zapisuje obraz na
    partycje NTFS - spod DOS oczywiście. Piszę o wersji 2003 ver 773.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938