  • 11. Data: 2019-08-27 08:28:17
    Temat: Re: Chcieli dobrze a wyszło jak zwykle
    Od: p...@g...com

    --a oglądałeś film z tego wątku? Głównie to miało pomóc w tym, żeby komis
    mógł sprowadzonym samochodem klienta legalnie przewieźć, a klient z taką
    tablicą legalnie dojechać do domu.

    nie mieszajmy :-)
    żółte (pasek) dedykowane tymczasowe max 5 dni
    czerwone (pasek) dedykowane wywozowe
    czerwone (znaki) zazwyczaj z 06 z przodu, dla handlarzy, nie sa przywiązane do
    konkretnego auta

    --Myślisz że mało takich samochodów jest sprzedawanych? Myślisz że mało z nich jedzie
    do nowego polskiego właściciela na pożyczonych tablicach, bo legalnych dokupić się
    nie da?

    szansa ze nasze matołki potrafią wymyślić cos lepszego niż Niemcy oczywiście istnieje
    ale jest raczej pewne ze spierdolą jak zwykle :-)

  • 12. Data: 2019-08-27 08:47:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 06:56:01 UTC+2 użytkownik ddddddddddddd napisał:

    > a oglądałeś film z tego wątku? Głównie to miało pomóc w tym, żeby komis
    > mógł sprowadzonym samochodem klienta legalnie przewieźć, a klient z taką
    > tablicą legalnie dojechać do domu.

    A nie może?
    Ja nie komis ale kilka lat temu kupiłem auto na szwajcarskich numerach, kilka
    miesięcy temu na niemieckich.
    Dało się tym legalnie jeździć po Polsce do czasu przerejestrowania na polskie blachy.
    Są ubezpieczenie OC 30-60 dniowe dedykowane własnie na takie sytuacje więc tez nie
    bardzo rozumiem o co tu kupie kruszyć.

  • 13. Data: 2019-08-27 09:35:39
    Od: p...@g...com

    --kilka miesięcy temu na niemieckich. Dało się tym legalnie jeździć po Polsce do
    czasu przerejestrowania na polskie blachy.

    doprawdy ?

    Należy stwierdzić, że pojazdy sprowadzane z Niemiec z tablicami rejestracyjnymi - np.
    z czerwonymi i żółtymi wyróżnikami są tablicami krótkoterminowymi i uprawniają do
    korzystania z pojazdu na terytorium RP oczywiście w okresie ich ważności. ***Po tym
    okresie pojazd staje się nie dopuszczony do ruchu nawet, jeżeli została wykupiona
    polisa OC (w Niemczech lub w Polsce) i zostało przeprowadzone badanie techniczne
    pojazdu***. Samochód taki dalej nie ma urzędowego potwierdzenia rejestracji pojazdu,
    a przez to decyzji administracyjnej o dopuszczeniu go do ruchu zgodnie z art. 71
    p.r.d.

  • 14. Data: 2019-08-27 10:16:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 09:35:41 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]

    rejestracji pojazdu, a przez to decyzji >administracyjnej o dopuszczeniu go do ruchu

    Spojrzałem w papiery. W nieludzkim języku pisane ale jeśli dobrze widzę to samochód
    został sprzedany w powiecie Paderborn 16 maja 2018 roku(tak datowane jest coś co
    tłumacz przetłumaczył jako "zaświadczenie rejestracyjne").
    Kupił go Polak i jeździł nim na niemieckich tablicach(zrobiony polski przegląd i
    polskie ubezpieczenie" do 20 listopada 2018 roku. Tego dnia własnie ja to auto
    odkupiłem i za kilka dni zarejestrowałem bez problemów w Polsce
    Jakiego koloru/pasek miało tablice nie pamiętam ale wg papierów nr rejestracyjny to
    PBIW992

  • 15. Data: 2019-08-27 10:28:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 27, 2019 at 10:16:09 AM UTC+2, Kris wrote:

> [...]
    > Jakiego koloru/pasek miało tablice nie pamiętam ale wg papierów nr rejestracyjny to

    Dac sie da, ale legalnie to to nie jest - powinien byc przerejestrowany do 30 dni
    przez pierwszego nabywce (ale dalej nie ma zadnej kary za przekroczenie terminu).
    Ja kiedys kupilem motocykl w Niemczech na oryginalnych yanlicach (nie wywozowych)
    wtedy dalo sie na nich jezdzic z Niem. ubezpieczeniem, ktore dostalem.
    Przerejestrowanie zajelo okolo miesiaca (tlumaczenia itp)

  • 16. Data: 2019-08-27 11:21:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 10:28:15 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]
    wtedy dalo sie na nich jezdzic z Niem. ubezpieczeniem, ktore dostalem.
    Przerejestrowanie zajelo okolo miesiaca (tlumaczenia itp)

    No i ok
    Tym bardziej nie rozumiem o co chodzi z tymi "zielonymi" tablicami
    Jak auto zarejestrowane w Polsce i np wstawione/sprzedane do komisu to zielone
    tablice zbyteczne.
    Jak auto sprowadzone z zagranicy to tez przecież można je zarejestrować w Polsce i
    zielone tablice tu zbyteczne..

  • 17. Data: 2019-08-27 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > ma. Rowniez Kowalski zam. Koluszki ul. Kolejowa 1 takich tablic na
    > okolicznosc indywidualnego sciagniecia jakiegos zelaza z niemiec nie
    > potrzebuje. niemcy na okolicznosc sprzedazy pojazdu za granice maja
    > swoje procedury i sciagniety pojazd bedzie spelnial warunek bycia
    > zarejestrowanym lub bycia zarejestrowanym wczesniej. Oczywiscie mam
    > prawo sie mylic. Mam rowniez prawo do zmiany zdania jesli ktos mnie
    > przekona ze nie mam racji. Chwilowo nikt nie przedstawil jak nowe
    > prawo moze niekorzystnie wplynac na ww Kowalskiego z Koluszek,

    Zenek, czy ty nigdy nie kupowałes auta sprowadzonego z zagranicy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 18. Data: 2019-08-27 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > ubezpieczenie OC 30-60 dniowe dedykowane własnie na takie sytuacje
    > więc tez nie bardzo rozumiem o co tu kupie kruszyć.

    Sadzisz ze komis kazdemu chetnemu wykupuje ubezpieczenie zeby mogł się
    przejechac?

    Zwyczajowo odbywa sie to tak, ze bierze sie jakies obce tablice i sie
    jedzie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 19. Data: 2019-08-27 14:35:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przerejestrowanie trwalo 3 dni, 27 dni sie zbierales zeby to zrobic.

  • 20. Data: 2019-08-27 14:50:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jakis wstyd bylby jakbym nigdy nie kupowal samochodu z zagranicy? Ktos z bliskiej
    rodziny kiedys kupowal i robilem za kierowce, znaczy sie jezdzilem z nim. Samochod
    sprowadzony z Holandii. Po dogadaniu ceny moja decyzja zeby kupowal jak w sprzedajacy
    pojedzie z nami do urzedu celnego i tam powiedza ze nie widza przeszkod. Dlaczego
    akurat UC? Bo w nim sa agencje celne i zajmuja sie rowniez samochodami. Po drodze do
    UC kupowany samochod do mnie na podworko. W agencji powiedzieli ile bedzie cala
    sprawa u nich kosztowala. Jakies drobne to byly w stosunku do niezbyt drogiego
    samochodu. Sprawdzili dokumenty powiedzieli ze jest wszystko. Kasa sprzedawcy
    wyplacona na korytarzu UC. Zaplacone w agencji celnej. Termin odbioru kompletu
    dokumentow potrzebnych do zarejestrowania w wydziale komunikacji 4 dni, ale tylko
    dlatego ze kogos nie bylo bo wzial kilka dni wolnego i nie bylo kim zrobic. W
    wydziale komunikacji pelny luz i zwis bo nie zalatwiane przy okienku a przez kogos
    kto ma tam swoj pokoj. Moze przy okienku tez by bylo szybko bo kolejka na jakas
    godzine byla. U tego kogos bylem lepiej niz godzine bo pogadalismy o karabinach,
    wojnie w chinach itp. Z mojego skromnego doswiadczenia wynika ze kilka lat temu nie
    bylo zadnego problemu z rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy.