  • 11. Data: 2017-10-13 13:59:49
    Temat: Re: Polskie błędy...
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-12 o 23:14, Mirek pisze:

    > Pomyłki się zdarzają - poszła wadliwa partia... ale przecież można
    > opchnąć do Polski - pójdzie każde g... tylko cena, cena, cena!

    Zrobiłem porównanie, bez układu ograniczenia jasności działa to
    nieznacznie krócej, ale działa ~poprawnie, brak stabilizacji prądu też
    da się przeżyć, w przedniej lampce jest ogranicznik napięcia więc LEDów
    się nie spali.

    https://youtu.be/ppXyffxEYr8

    --
    AWa.

  • 12. Data: 2017-10-13 14:29:11
    Temat: Re: Chińskie błędy...
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-13 o 09:53, spider pisze:
    > Ta przednia lampka znośnie świeci? Szukam właśnie jakiejś taniej i
    > dobrej na dynamo :)

    Zainstalowałem sobie to w dwóch rowerach i trochę dziewczyny wieczorkiem
    pojeździły.
    Wydaje mi się, że w tej cenie nie dostaniesz lepszego kompletu.
    Wiązka przednia dość dobrze wyprofilowana, duża jasność, do miasta
    starczy na 100%. Moim zdaniem znacząco lepsza od taniej lampki z żarówką
    halogenową.
    Tylna lampka jest bardzo widoczna.
    Dla porównania włączyłem też bateryjnego "migacza", którego uznawałem za
    bardzo jasnego. Z 50m lampka migająca była już mało widoczna a ze 100m
    właściwe wcale (chodzi tu o zdominowanie jej przez lampkę na dynamo a
    nie o to, że sama z siebie była by niewidoczna z takiej odległości).
    Dodatkowo mamy dwie diody świecące na boki co czyni nas lepiej
    widocznymi przy pokonywaniu skrzyżowań.

    Lampki zaczynają być już widoczne przy prowadzeniu roweru, co przy
    żarówkach było nieosiągalne.

    --
    AWa.

  • 13. Data: 2017-10-19 15:35:30
    Temat: Re: Chińskie błędy...golcap 1F max prąd ładowania
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "Andrzej W."
    > Zastanawiam się też nad bezpieczeństwem kondensatora podtrzymującego C2
    > (1F/5,5V). Zasilenie go bezpośrednio z dynama gdy jest rozładowany bez
    > ograniczenia prądu może mu nie służyć.

    Jaki jest max prąd ładowania tych Faradowych kondensatorów podtrzymujących?
    Goldcap ma wiadomo swoją rezystancję wewnętrzną, która trochę ograniczy prąd
    ładowania (w porównaniu do zwykłych elektrolitów gdzie prądy znacznie
    większe przy ładowaniu puszczają). Jednak przy pomiarach widzę, że jak pusty
    goldcap to prąd w pierwszych sekundach potrafi i ze 200mA osiągnąć.
    W pdf-ach które znalazłem nie podają parametru max prądu ładowania i jak on
    wpływa na trwałość takiego kondensatora.
    Zakładam, że takie katowanie pustego capa prądami ładowania po 100 i więcej
    mA mu nie służy.
    W swoich układach przy 5V daję opór w szerego 510 Ohm aby przy pustym capie
    nie płynęło więcej niż 10mA ładowania.

  • 14. Data: 2017-10-19 16:19:31
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.10.2017 um 15:35 schrieb jedrek:
> [...]
    > W swoich układach przy 5V daję opór w szerego 510 Ohm aby przy pustym
    > capie nie płynęło więcej niż 10mA ładowania.

    jakieś 30mA. Normalne elektrolity, to > 1kA potrawią w impulsie strawić.

    Waldek