  • 1. Data: 2017-10-11 00:57:57
    Temat: Przejściówka m-jack / chinch
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Hm, jak to się pisze? Zerkam do Wiki:

    Złącze RCA, zwane potocznie cinch - a byłbym przysiągł, że jak w tytule...
    Do rzeczy:
    Mam w kompie gniazdo (żeńskie oczywiście) typu jack (~3,4 mm - to chyba
    mini, czy tak?), zaś nowy monitor ma (m.in.) owe podwójne, żeńskie RCA,
    oznaczone jako "inn". Co to dla posiadacza kilku szuflad "przydasi",
    pogrzebałem, i przejściówkę znalazłem. Wtykam tam gdzie trza, słucham -
    g*wno! Dźwięk nie przechodzi. Biorę miernik, sprawdzam przewodnictwo
    kłębka kabli (może coś nie styka), wszystko co ma przewodzić, robi to,
    żadnych zwarć też nie stwierdzam. No to jeszcze grzebię w ustawieniach
    monitora, może dźwięk po tej ścieżce trzeba jakoś włączyć? Nie ma takiej
    potrzeby, jak można wywnioskować z różnych zakamarków menu.

    No to czemu nie ma połączenia akustycznego, ktoś-coś?

  • 2. Data: 2017-10-11 02:53:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podlacz do monitora i dotykaj stykow we wtyczce, powinny byc slyszalne trzaski jak
    czyms metalowym bedziesz dotykal, przydzwiek sieci itp. Sprawdz jakimis sluchawkami
    czy w gniazdu w komputerze cos gra.

  • 3. Data: 2017-10-11 08:50:46
    Temat: Re: Przejściówka m-jack / chinch
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Podlacz do monitora i dotykaj stykow we wtyczce, powinny byc slyszalne trzaski jak
    czyms metalowym bedziesz dotykal, przydzwiek sieci itp. Sprawdz jakimis sluchawkami
    czy w gniazdu w komputerze cos gra.

    jaki typ monitora ?
    może nawet ten cinch to jakieś wejście ale video

  • 4. Data: 2017-10-11 09:07:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 08:50, Roman Rogóż pisze:

    > jaki typ monitora ?
    > może nawet ten cinch to jakieś wejście ale video

    Jeszcze jedna rzecz.
    Niektórym producentom laptoków szkoda siedmiu centów na drugie gniazdo
    jack do mikrofonu (wejściowe), więc jest tylko jedno i w zależności od
    ustawienia działa jako In lub Out.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-10-11 11:13:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 09:07, Adam pisze:

    > Jeszcze jedna rzecz.
    > Niektórym producentom laptoków szkoda siedmiu centów na drugie gniazdo
    > jack do mikrofonu (wejściowe), więc jest tylko jedno i w zależności od
    > ustawienia działa jako In lub Out.

    W moim laptopie, Lenovo Yoga cośtam, mam pojedyńcze gniazdo, które
    działa jak 3cie od lewej na tym zdjęciu:
    http://www.cablechick.com.au/resources/image/trrs-di
    agram2.jpg

    Wkładam zwykłe słuchawki dostarczone z telefonem (z mikrofonem) i mam
    in/out dźwięku. Nie wszystkie zwykłe słuchawki bez mikrofonu działają
    poprawnie, bo mają styk GND tam, gdzie w kompie jest MIC.

    Jesli faktycznie ten monitor ma głośniki, to oprócz napisu INN powinno
    być jeszcze oznaczenie które wejście jest R, które L.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2017-10-11 11:44:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 11:13, viktorius pisze:
    >(...)
    > Jesli faktycznie ten monitor ma głośniki, to oprócz napisu INN powinno
    > być jeszcze oznaczenie które wejście jest R, które L.

    R zawsze jest czerwone lub w jakiś sposób oznaczone na czerwono.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-10-11 11:57:58
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 00:57, JaNus pisze:
> [...]
    > potrzeby, jak można wywnioskować z różnych zakamarków menu.
    >
    > No to czemu nie ma połączenia akustycznego, ktoś-coś?

    upewnij się, że to wejście audio a nie np. video. To raczej rzadkie by w
    monitorze były wejścia RCA jako audio. Po drugie znakomita większość a
    wręcz wszystkie obecnie karty dźwiękowe wykrywają co się do nich
    podłącza. Po podłączeniu powinien ci wyskoczyć komunikat z pytaniem co
    to jest (czy to słuchawki czy głośniki a jeśli tak to który zestaw itd).
    no i po trzecie sprawdź czy nie masz wyciszonego dźwięku:D

  • 8. Data: 2017-10-11 12:49:57
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 11:44, Adam pisze:

    > R zawsze jest czerwone lub w jakiś sposób oznaczone na czerwono.

    Powiedz to daltoniście ;)
    Pomimo koloru jakieś literki tez powinny być.

    Jeśli tylko 2 chinche, to najprawdopodobniej audio, bo do video
    component brakuje jeszcze jednego chincha. Dopóki twórca postu nie
    wypowie się jaki to model monitora, lub choćby nie da zdjęcia tych
    wejść, to możemy sobie gdybać :)

    --
    viktorius

  • 9. Data: 2017-10-11 14:17:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Mam w kompie gniazdo (żeńskie oczywiście) typu jack (~3,4 mm - to
    >chyba
    >mini, czy tak?),

    chyba, bo jest jeszcze standard 2.5mm

> [...]
    >takiej
    >potrzeby, jak można wywnioskować z różnych zakamarków menu.

    Zenek dobrze radzi - palcem sprawdz.
    A potem zobacz czy sluchawki w gniezdzie dzialaja.

    Bo:
    -dzwiek w Windows 7/10 to temat na doktorat, urzadzen przybylo, moze
    musisz sie przestawic na to gniazdo.
    mam teraz do wyboru glosniki z laptopa, sluchawki i jeszcze jakies
    tajemnicze - chyba monitor przez HDMI.

    -monitor mam ... bez glosnikow. Z gniazdem na sluchawki.
    moge sobie przez HDMI wyslac i odsluchac :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-10-11 22:51:01
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Podlacz do monitora i dotykaj stykow we wtyczce,

    Sprawdzałem od razu, tzn już w drugim podejściu.

    > powinny byc slyszalne trzaski jak czyms metalowym bedziesz dotykal,
    > przydzwiek sieci itp.

    Ano cisza, jakby głośniki były wyłączone. Ale jeśli jest dobry filtr, to
    (chyba) może to odsiewać? Natomiast tak się zastanawiam, czy rzecz nie
    jest w "niezgodności" uziomów, z kilku urządzeń podpiętych do monitora:
    1. Kabel VGA (chyba tak się nazywa)
    2. Zasilacz monitora, bez uziomu!
    3. Kabel HDMI z TV-dekodera
    4. No i ten kabel, wetknięty do cinchów, a drugą stroną w PC-cie (mini-jack)
    Zanim to pouziemiałem, to powierzchnia "wizyjna" monitora dawała niezłe
    dreszcze, gdy tak po niej wierzchem dłoni. Po uziemieniu przestało. No
    ale pozostałe urządzenia są pouziemiane jedynie via kabel ethernetowy,
    dość to cienkie "zerowanie", tym kablem...

    > Sprawdz jakimis sluchawkami czy w gniazdu w komputerze cos gra.

    No nie rób ze mnie "platformowego"...