  • 1. Data: 2010-07-14 15:28:17
    Temat: Chlodnica - jak oczyscic z oleju?
    Od: Tomek <w...@n...pl>

    Witam grupę :)

    Jakiś czas temu miałem awarię pompy oleju, skutek taki, że została
    zachlapana cała komora silnika i chłodnica. Chłodnicy nie udało się
    doczyścic i teraz jest ona zalepiona zaschniętym olejem i kurzem z drogi.
    Jak to usunąc?

    Mechanik poradził, żeby kupic spray do czyszczenia komory silnika,
    popryskac chłodnicę i zmyc ciepłą wodą. Sprzedawca w sklepie znowu
    ostrzegał, że spray lekko zżera aluminium i może uszkodzic blaszki
    chłodnicy.

    Zaryzykowac? A może jakieś inne pomysły?
    Silnik się nie przegrzewa (diesel), bardziej jest zasyfiona chłodnica od
    klimatyzacji i głównie o nią się boję. Są teraz straszne upały.

    pozdr

  • 2. Data: 2010-07-14 16:02:48
    Temat: Re: Chlodnica - jak oczyscic z oleju?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek"

> [...]
    > popryskac chłodnicę i zmyc ciepłą wodą. Sprzedawca w sklepie znowu
    > ostrzegał, że spray lekko zżera aluminium i może uszkodzic blaszki

    Nie wiem jak działa spray, ale każdy środek do mycia silników w płynie
    nada się znakomicie. tylko nie radzę używać do spłukania myjki
    ciśnieniowej bo powygina blaszki chłodnicy.

  • 3. Data: 2010-07-14 16:28:48
    Od: Tomek <w...@n...pl>

    > Nie wiem jak działa spray, ale każdy środek do mycia silników w płynie
    > nada się znakomicie. tylko nie radzę używać do spłukania myjki
    > ciśnieniowej bo powygina blaszki chłodnicy.

    Kupiłem takie coś:
    http://allegro.pl/item1096718815_k2_akra_myje_silnik
    _i_czesci_730g.html

    Nie jest tam nic napisane o tym, że jest to żrące. Tylko czemu sprzedawca
    tak mówił?

    pozdr

  • 4. Data: 2010-07-14 21:56:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomek pisze:

> [...]
    _i_czesci_730g.html

    > Nie jest tam nic napisane o tym, że jest to żrące. Tylko czemu sprzedawca

    Używaj spokojnie.
    Żaden taki kosmetyk dla silnika nie będzie niebezpieczny dla aluminium.

    Po umyciu spłucz i będzie dobrze.