  • 1. Data: 2010-07-14 14:05:22
    Temat: strefy ograniczenia prędkości
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące stref ograniczenia prędkości oznaczonych znakami
    B-43 i B-44.
    Sytuacja wygląda tak, że jadąc trafiam najpierw na B-43 z ograniczeniem
    40 km/h. Skręcam w uliczkę, gdzie jest B-43 z 30 km/h. Wyjeżdżając z
    tejże uliczki mam B-44 kończące strefę 30 km/h i... co teraz? Jakie
    ograniczenie tam mnie obowiązuje? 50/60 km/h (bo to obszar zabudowany)?
    Czy może 40 km/h (na zasadzie "kaskady" ograniczeń)?
    Dodam, że dojeżdżając do tego ostatniego miejsca od innej strony wg.
    jestem w strefie 40 km/h.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-07-14 15:25:16
    Temat: Re: strefy ograniczenia prędkości
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 14:05:22 +0200, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > Czy może 40 km/h (na zasadzie "kaskady" ograniczeń)?
    > Dodam, że dojeżdżając do tego ostatniego miejsca od innej strony wg.

    IMHO 50/60. Skrzyżowanie anuluje aktualne zakazy.

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2010-07-14 15:36:55
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 15:25:16 +0200, Yakhub napisał(a):

    > IMHO 50/60. Skrzyżowanie anuluje aktualne zakazy.

    Nie wszystkie. Strefowych nie anuluje.
    No ale IMO jeśli jest znak informujący o końcu strefy 30 a nie ma o
    początku 40 - można jechać 50/60/

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2010-07-14 15:38:23
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-07-14 15:25, Yakhub pisze:

    > IMHO 50/60. Skrzyżowanie anuluje aktualne zakazy.

    ALe nie strefe. Strefe anuluje znak koniec strefy.

  • 5. Data: 2010-07-14 17:36:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > IMHO 50/60.

    Tak, ale to wynika z końca strefy i nie ma czegoś takiego jak
    kaskadowość stref. Możliwym jest oczywiście, że ktoś wpadła na taki
    pomysł, ale ja czegoś takiego w przepisach nie znalazłem - B-44 oznacza
    "koniec strefy ograniczonej prędkości" i nie ma znaczenia jaka tam
    jest prędkość zaprezentowana - gdyby miało wrócić 40km/h to musiałby
    się pojawić kolejny B-43 z ograniczeniem do 40km/h.

    > Skrzyżowanie anuluje aktualne zakazy.

    Tak, tak - szczególnie B-43, czy inne znaki strefowe :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 6. Data: 2010-07-15 18:37:54
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    LEPEK wrote:
> [...]
    > 40 km/h. Skręcam w uliczkę, gdzie jest B-43 z 30 km/h. Wyjeżdżając z
    > tejże uliczki mam B-44 kończące strefę 30 km/h i... co teraz? Jakie

    Takie jak w strefie.

    --
    Bydlę