  • 1. Data: 2010-07-14 15:58:32
    Temat: mechanizm podnoszenia szyby
    Od: AL <a...@s...tam>

    wczoraj probowalem (na sile) otworzyc szybe od pasazera w aucie zony -
    - zerwalem linke mechanizmu podnoszenia.

    Odkrecilem ta korbke, z drzwi - rozebralem mechanizm z korbka i sie nie
    dziwie, ze strzelila - linka nawet w pancerzu sie nie chciala przesunac
    - tak chwycilo=zardzewialo. :)

    Pytanie:
    - warto bawic sie w wymiane samych linek (wziolbym linki z hamulca
    rowerowego), czy lepiej poszukac uzywki calego mechanizmu na szrotach.
    Koszt < 100pln (na pewnym serwisie aukcyjnym).

    Zaznaczam, ze nigdy wczesniej nie robilem takich operacji - stad drugie
    pytanie: czy wymiana samego mechanizmu podnoszenia to rzecz trudna, czy
    srednio rozgraniety da se z tym rade nie robiac tego nigdy wczesniej?
    (silenbloki w wahaczach np. sam wymienialem)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2010-07-14 16:00:44
    Temat: Re: mechanizm podnoszenia szyby
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

> [...]
    > wczesniej?
    > (silenbloki w wahaczach np. sam wymienialem)

    dasz sobie rade - tylko nie kombinuj z linkami a kup oryginalną cześć -
    pełno tego na szrotach

  • 3. Data: 2010-07-15 09:45:53
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > - warto bawic sie w wymiane samych linek (wziolbym linki z
    > hamulca rowerowego), czy lepiej poszukac uzywki calego
    > mechanizmu na szrotach. Koszt < 100pln (na pewnym serwisie
    > aukcyjnym).

    A jakie to auto? Popatrz czy lepiej nie kupić nowej części
    zamiast używki. Bo może się okazać że to 100 zł różnicy... A
    w używce może się okazać, że za chwilę pęknie Ci któreś
    kółko i problem wróci...

  • 4. Data: 2010-07-15 10:17:40
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 14.07.2010 15:58, AL pisze:

> [...]
    > srednio rozgraniety da se z tym rade nie robiac tego nigdy wczesniej?
    > (silenbloki w wahaczach np. sam wymienialem)

    Ja w Lagunie wymieniałem samą linkę, z tym że nie miałem rdzy, ino
    poszła się kochać. Obecnie działa już prawie 3 lata - koszt ~5zł
    Rozbierz, zobacz czy coś poza linką jest uszkodzone, wymień ją,
    ewentualnie ten pancerz też jak go nie doczyścisz.

    Nie wiemy o jakim aucie mówisz i jak jest rozwiązane mocowanie tej
    linki. U mnie rozwiązaniem było zaprasowanie (w imadle) małych nakrętek
    w ilości 2 szt na jeden koniec linki. Trzyma jak jasna cholera:)

    Co do linki, zwróć uwagę na średnicę, u mnie bardziej odpowiednia była
    linka od przerzutek - jest nieco cieńsza niż ta od hamulca.

    Z wymianą sobie dasz radę, przeważnie najtrudniejszą operacją jest
    zdjęcie boczku, tak aby go nie uszkodzić. Sam mechanizm trzyma się na
    kilku śrubkach. Uważaj na szybę, żeby ją wyjąć trzeba czasem trochę się
    pogimnastykować, zwykle obrócić w drzwiach i pod kątem wyjmować do góry.

    Jak naprawa nie przyniesie skutku, to wymienić zawsze możesz. No chyba
    że Ty z tych co czas cenią bardziej niż zabawę przy aucie - wtedy to do
    ASO;)

  • 5. Data: 2010-07-16 10:40:20
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > śrubkach. Uważaj na szybę, żeby ją wyjąć trzeba czasem trochę się
    > pogimnastykować, zwykle obrócić w drzwiach i pod kątem wyjmować do góry.

    Zwykle nie trzeba jej w ogóle wyjmować.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 6. Data: 2010-07-16 14:19:58
    Od: AL <a...@s...tam>

    Czabu pisze:

    > Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zwykle nie trzeba jej w ogóle wyjmować.
    >
    > Pozdrawiam
    > Czabu

    wyciagnolem caly mechanizm bez wyjmowania szyby.

    olalem wymiane linki - za duzo kombinowania - czekam teraz na przesylke
    z calym mechanizmem i mam nadzieje zamontowac to spowrotem bez zadnych
    strat dodatkowych ;) .
    Szyba jest domknieta i wsparta od srodka na 'patykach' a od gory tryma
    ja jeszcze na wszelki wypadek tasma (by nie opadla).

    --
    pozdr
    Adam (AL)