  • 31. Data: 2014-04-08 22:29:58
    Temat: Re: Chłodnica - zamiennik, używka czy naprawa?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-08 14:31, Pszemol pisze:

    > Nie tylko...
    > Trzeba też być tak wyjątkowym człowiekiem jakim Ty jesteś ;-)
    > Nie każdy ma takie szczęście aby być Tobą...

    Twierdzisz, że poza mną na tej grupie, reszta to sami gimnazjaliści? :)

  • 32. Data: 2014-04-09 00:01:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message

    > Twierdzisz, że poza mną na tej grupie, reszta to sami gimnazjaliści? :)

    Nie, nic takiego nie napisałem. Twierdzę, że Ty jesteś wyjątkowy.

  • 33. Data: 2014-04-09 00:06:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    > https://www.youtube.com/watch?v=6mV8C78Tpsg
    > na filmie po przebiegu 167tyś km. Ja mam dychę mniej.
    > 1AZ-FSE się syfi i tyle. Nie ma porównania do Hondy, Honda potrafi robić
    > silniki a nie wyroby silnikopodobne.

    Te puste gniazda zaworów to sugerujesz że to są te dolotowe????
    Skąd tam tyle syfu? Wyglądają jak wydechowe...

    > Nie mam nic oprócz oryginalnego z salonu skórzanego kółeczka z logiem
    > Toyoty. Nie cierpię pęków kluczy, robią w kieszeniach dziury.

    Ja też nie lubię dużych pęków kluczy - 2 do mieszkania spięte mam razem
    a samochodowe są luzem, do każdego auta osobno...

  • 34. Data: 2014-04-09 01:13:12
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 19:34:09 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

    > A teraz zaczyna mi stacyjka się pierdzielić i nie chce wchodzić kluczyk.
    >
    > Muszę kombinować aby wlazł. Wymiana w ASO prawie 1500zł. Jak czytam też
    >
    > to lubi w T25 wystąpić... ehh... ta "bezawaryjna" Toyota.

    Zebys nie zostal na lodzie, jak kiedys nie wejdzie do tej stacyjki. Ja mialem to
    szczescie, ze podobna awaria zlapala mnie pod domem. Znalazlem goscia, ktory otwiera
    auta i naprawia zamki. Zrobil kluczyk na wzor, ale nieco grubszy i auto odpalilo bez
    problemu. Zostawilem mu je na 1 dzien i poprawil stacyjke - wyrabiaja sie zapadki i
    nie mozna przekrecic klucza. Mowil, ze ma kilka takich napraw w tygodniu, bo to
    czesta przypadlosc uzywanych aut.

  • 35. Data: 2014-04-09 18:43:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-09 00:06, Pszemol pisze:
    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    >
    > Te puste gniazda zaworów to sugerujesz że to są te dolotowe????
    > Skąd tam tyle syfu? Wyglądają jak wydechowe...

    Wtrysk bezpośredni do komory spalania. Nie ma płukania dolotu przez mgłę
    benzyny jak w standardowym silniku.
    Filtr powietrza możesz wymieniać i co tydzień, ale to na nic, jak w
    kolektorze dolotowym dopięta jest odma z miski olejowej.
    Nie ma niestety żadnego układu do wyłapywania par oleju więc opary oleju
    sobie zasyfiają kolektor, klapy otwierające 4/8 dolotów oraz dolot jak
    na filmie. Powyżej 3tyś obr. klapy otwierają powietrze dla 8 zaworów,
    poniżej dla 4 - dlatego syf jest jak widzisz większy w lewych dziurach,
    mniejszy w prawych, na wydechu byłoby po równo. Jak bardzo masz osyfione
    doloty czuć po tym, że dodając gazu nagle powyżej 3tyś obrotów auto
    zrywa się jak rakieta (otwierają się czystsze kanały). Poniżej praca jak
    diesel, niechętne przyspieszanie itp.
    Swojego aż tak nie rozwierałem ale 2 lata temu czyściłem ile dało się
    sięgnąć (ciasne długie kanały). Były totalnie ufajdane czarną mazią.
    Dostęp niestety fatalny jest, nie da się wyciągnąć kolektora dolotowego
    poza auto w T25 bez opuszczania silnika lub sporego demontażu osprzętu
    na nim (pompa wysokiego ciśnienia i diabli wiedzą co jeszcze, nie
    próbowałem).

  • 36. Data: 2014-04-09 18:49:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-09 01:13, Przemek pisze:

> [...]
    nie mozna przekrecic klucza. Mowil, ze ma kilka takich napraw w tygodniu, bo to

    No właśnie coraz gorzej jest, rano ze 2 minuty walczyłem.
    Mam jutro do takiego właśnie gościa zadzwonić i się umówić, tylko nie
    jestem pewien czy taka naprawa jest możliwa na dłużej, czy tylko na
    chwilę. Bo jak awaryjnie to niestety, ale zaboli mnie wymiana w ASO.

  • 37. Data: 2014-04-09 19:05:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > poza auto w T25 bez opuszczania silnika lub sporego demontażu osprzętu na
    > nim (pompa wysokiego ciśnienia i diabli wiedzą co jeszcze, nie

    A olej używasz mineralny czy w pełni syntetyczny?

  • 38. Data: 2014-04-09 19:11:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-09 19:05, Pszemol pisze:
    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    >
    > A olej używasz mineralny czy w pełni syntetyczny?

    Był jakiś tam 5W30 Toyoty, teraz Elf Evolution SRX 5W30 zgodnie z
    zalecaną klasą lepkości oraz spełniający zalecone klasyfikacje do tego
    silnika.

  • 39. Data: 2014-04-09 19:17:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-09 19:11, Irokez pisze:

    > Był jakiś tam 5W30 Toyoty, teraz Elf Evolution SRX 5W30 zgodnie z
    > zalecaną klasą lepkości oraz spełniający zalecone klasyfikacje do tego
    > silnika.

    Zapomniałem dopisać że był do ostatniego właśnie czyszczenia.
    Jak teraz po 2 latach to się okaże. Muszę znaleźć wolny dzień i się
    ugadać z autem na warsztat.

  • 40. Data: 2014-04-10 00:14:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Był jakiś tam 5W30 Toyoty,

    Czyli mineralny.

    > teraz Elf Evolution SRX 5W30

    Czyli też mineralny.

    > zgodnie z zalecaną klasą lepkości oraz spełniający
    > zalecone klasyfikacje do tego silnika.

    Ale nie o klasę lepkości chodzi tylko o ilość syfu w oleju
    uzyskanego z wykopalisk dinozaurów który się spala w odmie.
    W syntetycznym oleju masz tego syfu mniej...