  • 21. Data: 2017-04-07 11:47:28
    Temat: Re: Cicha turbina wiatrowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A propos - to jest jakis istotny problem ?
    >
    > Troche tych wiatrakow stoi, to moze ktos widzial ile martwych ptakow
    > pod nimi zalega ... duzo, czy malo ..

    Na początku sporo, potem mniej. Niekoniecznie dlatego, że wszystkie
    zostały wybite. Uczą się omijać.

    Z rybami w ogóle nie ma tego problemu. Przynajmniej w elektrowniach
    nurtowych. Świetnie sprawdzają się te z pionowa osią i wirnikiem
    świderkowym. Montuje się toto na pływakach jak od roweru wodnego
    i cumuje do brzegu. Cała elektryka na powierzchni, a pod wodą kręci
    się z wolna ten cały świderek i rybom nie wadzi. Zadziwiająco dużo
    prądu można sobie pobrać nawet z leniwej rzeczułki.

    Jarek

    --
    Latał sobie z radarem pewien gacek młody
    I po drodze omijał przeróżne przeszkody,

  • 22. Data: 2017-04-07 11:50:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Osoby nie mające pojęcia o materiałoznawstwach itp herezjach,
    > powinno się trzymać z daleka od dydaktyki.

    Zależy jaki materiał mają w planie wykładać.

    Jarek

    --
    Na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje.

  • 23. Data: 2017-04-07 11:53:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    WM pisze:

    > MIT to jest raczej wiarygodne źródło.

    LEGENDA.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2017-04-07 12:55:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-04-07 o 10:37, J.F. pisze:

    >Wyliczenia masz w poniższej prezentacji.
    >MIT to jest raczej wiarygodne źródło.

    Ale:
    a) MIT tez zalezy na grantach. Moze nawet bardziej niz innym - bo
    zarobki wieksze :-)

    b) MIT nie jest tu zrodlem. Prezentacja jest na MIT, a prezentuje
    hiszpanska firma Vortex.

    J.

  • 25. Data: 2017-04-07 15:00:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-04-07 o 11:16, J.F. pisze:

    >Nawet jak tylko jeden dorodny zginie to nie wygląda dobrze.
    >https://youtu.be/Yx_y8L3jb_Q

    Jeden, raz do roku, to nie wydaje sie duzo.

    Chyba, ze raz na godzine.

    J.

  • 26. Data: 2017-04-07 16:10:34
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 15:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jeden, raz do roku, to nie wydaje sie duzo.
    >
    > Chyba, ze raz na godzine.

    W opublikowanej w 2005 roku pracy pod egidą Departamentu Energii USA
    oszacowano straty w populacji ptaków wynikające ze zderzeń z obiektami
    wytworzonymi przez człowieka. W USA od zderzeń z budynkami ginie rocznie
    ok. 500 mln ptaków, z samochodami - 80 mln, linami energetycznymi - 130
    mln, a 60 mln amerykańskich kotów pożera rocznie ok. 100 mln ptaków! Te
    liczby można, odpowiednio pomniejszone, odnieść także do Polski.

    Według tej samej pracy śmierć na skutek zderzeń z elektrowniami
    wiatrowymi ponosiło rocznie ok. 30 tys. ptaków.

    http://wyborcza.pl/1,76842,11534401,Elektrownie_wiat
    rowe_kontra_ptaki.html

    http://www.iop.krakow.pl/pobierz-publikacje,593

    WM

  • 27. Data: 2017-04-09 04:42:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 18:52:31 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Zależy jaki materiał mają w planie wykładać.

    Najlepiej chemię. W Biedronce.

  • 28. Data: 2017-04-09 04:43:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > Zależy jaki materiał mają w planie wykładać.

    Najlepiej chemię. Na półkę w Biedronce.