  • 11. Data: 2017-04-07 06:41:54
    Temat: Re: Cicha turbina wiatrowa
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-06 o 23:15, Lisciasty pisze:

    > Mają stukrotnie mniejszą moc niż klasyczna wiatrówka o podobnej wysokości,
    > co znaczy że żeby mieć te 15-20kW musisz postawić drąg o wysokości 70m.
    > Może prawnuki stawiacza doczekają się amortyzacji tego drąga :>

    Zamiast jednego dużego można dać kilka mniejszych.

    > Pomijam fakt, że tak wysoki drąg mający się trząchać, może się rozlecieć.
    > Ale to już gdybanie z mojej strony.

    Drzewa się trzęsą i wytrzymują kilkaset lat.
    Kto wie, czy komórki pnia nie wykorzystują jakoś zmiennych naprężeń?

    WM

  • 12. Data: 2017-04-07 06:42:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Właśnie mi się tak pomyślało, że ta idea może mieć znacznie więcej sensu w rzece.
    Elektrownia wodna bez zapory, bez turbiny, po prostu jakieś patyki w wodzie, choćby i
    na długim odcinku rzeki. Pewnie zarośnie szybko wodorostami, no ale można co jakiś
    czas wyciągnąć je wszystkie i wrzucić do biogazowni.

  • 13. Data: 2017-04-07 07:39:26
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 06:42, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    na długim odcinku rzeki. Pewnie zarośnie szybko wodorostami, no ale można co jakiś
    czas wyciągnąć je wszystkie i wrzucić do biogazowni.

    Dla wody jest dużo prostych konkurencyjnych rozwiązań.
    https://youtu.be/75Li8XP_gfE

    WM

  • 14. Data: 2017-04-07 08:29:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 14:39:43 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    czas wyciągnąć je wszystkie i wrzucić do biogazowni.

    > Dla wody jest dużo prostych konkurencyjnych rozwiązań.

    A jakieś bez ruchomych wirników, bez kaleczenia ryb?
    Bo mi się jednak podoba w tych badylach że nie walą po ptakach.

  • 15. Data: 2017-04-07 10:24:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    WM pisze:

    > Drzewa się trzęsą i wytrzymują kilkaset lat. Kto wie, czy
    > komórki pnia nie wykorzystują jakoś zmiennych naprężeń?

    Przede wszystkim żyją i cały czas utrzymują niezmienne
    własności materiałowe. Martwe drzewa wiatr obala szybko.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2017-04-07 10:30:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 17:26:35 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Przede wszystkim żyją i cały czas utrzymują niezmienne
    > własności materiałowe. Martwe drzewa wiatr obala szybko.

    Osoby nie mające pojęcia o materiałoznawstwach itp herezjach, powinno się trzymać z
    daleka od dydaktyki.

  • 17. Data: 2017-04-07 10:37:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-04-06 o 21:39, Lisciasty pisze:

    >Mają liczne zalety, które pozwalają im działać tam, gdzie nie mogą
    >zwykłe wiatraki.

    A moc maja porownywalna ? Nie wydaje mi sie.

    >Nie zabijają ptaków, można je stawiać gęsto i blisko domów,

    A jak przyjdzie wiekszy wiatr, to nie zaczna zagrazac ludziom ?

    >są tanie w konserwacji.

    Cos mi sie nie wydaje.
    Pewnie sie okaze, ze krotko zyja, tzn szybko sie lamia :-)

    >Tu jest ciekawa prezentacja zorganizowana na MIT.
    >https://youtu.be/iqL4Dsq3ryo

    J.

  • 18. Data: 2017-04-07 11:16:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >A jakieś bez ruchomych wirników, bez kaleczenia ryb?
    >Bo mi się jednak podoba w tych badylach że nie walą po ptakach.

    A propos - to jest jakis istotny problem ?

    Troche tych wiatrakow stoi, to moze ktos widzial ile martwych ptakow
    pod nimi zalega ... duzo, czy malo ..

    J.

  • 19. Data: 2017-04-07 11:18:47
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 10:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A moc maja porownywalna ? Nie wydaje mi sie.

    Pojedynczo tego nie można porównywać, tylko trzeba stadnie.
    Wiatraki trzeba ustawiać na polu w dużej rozstawie, by nie wpływały na
    siebie wzajemnie.
    Te słupy można na tym samym obszarze gęściej, bo nie przeszkadzają sobie.
    Postawisz n-krotnie gęściej, to będzie ich n^2 więcej na tym samym polu.

    Aby zwiększyć moc 9 razy wystarczy je ustawić trzy razy gęściej.

    > A jak przyjdzie wiekszy wiatr, to nie zaczna zagrazac ludziom ?

    Nie więcej jak słupy telefoniczne.

    > Cos mi sie nie wydaje.
    > Pewnie sie okaze, ze krotko zyja, tzn szybko sie lamia :-)

    Wyliczenia masz w poniższej prezentacji.
    MIT to jest raczej wiarygodne źródło.

    WM

  • 20. Data: 2017-04-07 11:39:04
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 11:16, J.F. pisze:

    > A propos - to jest jakis istotny problem ?
    >
    > Troche tych wiatrakow stoi, to moze ktos widzial ile martwych ptakow pod
    > nimi zalega ... duzo, czy malo ..

    Nawet jak tylko jeden dorodny zginie to nie wygląda dobrze.
    https://youtu.be/Yx_y8L3jb_Q

    WM