  • 81. Data: 2012-07-24 20:48:35
    Temat: Re: Ciekawostka/?miesznostka
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-07-24 20:11, nazgul wrote:

    > jakie ALE?
    > przecież sam cytowałeś 16.4
    > czy zapis ten nie jest równoznaczny z umieszczonym przeze mnie tekstem?

    Nie. Byłby, gdyby nie 16.2.

    Shrek.

  • 82. Data: 2012-07-24 21:45:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 24-07-2012 o 18:23:47 to <t...@i...pl> napisał(a):

    > begin Tomasz Gorbaczuk

    > To w jaki sposób wyprzedzić ciężarówki?

    Jeśli jadą lewym pasem - wyprzedzamy prawym (niebezpieczne, ale
    dozwolone), jeśli jadą prawym - wyprzedzamy lewym (nakazuje to: "24.3.
    Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej
    strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5, 10 i 12.")
    Wyprzedzanie jest dozwolone, poza manewrem wyprzedzania masz obowiązek
    jechać po prawej jezdni.

    TG

  • 83. Data: 2012-07-24 22:05:03
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-07-23 13:05, to pisze:

    > Po co? Żebyś mógł jechać 250 i stwarzać zagrożenie? Na drogach obowiązują
    > limity i należy ich przestrzegać.

    ... i to kierowcy mają egzekwować ich przestrzeganie?!

  • 84. Data: 2012-07-24 22:10:28
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-07-23 15:04, to pisze:

    > Ale on niczego nie egzekwuje, jedzie po prostu z maksymalną dozwoloną
    > prędkością, więc jest obojętne, po której stronie, bo i tak nikt nie ma
    > prawa go wyprzedzić. Mamy wszyscy ulegać terrorowi piratów drogowych?

    to nic! Jak jedzie maksymalną prędkością to nie powinien nawet
    kierunkowskazów używać! Bo po co? I tak nikomu drogi nie zajedzie bo
    nikt szybciej od niego jeździć nie może

  • 85. Data: 2012-07-24 22:12:10
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-07-23 17:18, to pisze:

    > Dokładnie, dlatego widząc pirata jadącego ok. 200 km/h na autostradzie
    > celowo zjeżdżam zawczasu na lewy z maksymalną dozwoloną prędkością bo
    > wybieram po prostu mniejsze zło. Może dzięki temu zastanowi się co robi i
    > nie zabije kogoś na pasach kilka kilometrów dalej.

    kiepska prowokacja :D Nikt nie może być aż tak głupi :D Jaki cel ma ten
    trolling?

  • 86. Data: 2012-07-24 22:16:36
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-07-24 15:43, Axel pisze:

    > A wczoraj, po zrobieniu 700 km po PL, stwierdzam, ze ludzie nie maja pojecia
    > o podniesieniu max. predkosci na trasach szybkiego ruchu - bo jak tlumaczyc
    > fakt, ze na gierkowce jadac 100-105km/h bylem wyprzedzany przez 99%
    > osobowek, a na odcinkach autostradowych i ekspresowych jadac zgodnie z
    > przepisami wyprzedzalem prawie wszystkie osobowki?

    Wiesz, każdy samochód ma pewną optymalną prędkość (spalanie, komfort
    prowadzenia itp.) może tu leży przyczyna?

  • 87. Data: 2012-07-25 00:48:36
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.07.2012 17:35, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Gorzej, jeśli robi to naprawdę. Bo to, kwa!, psychopatyczne zachowanie
    > jest.
    Psychopatyczne to jest jak jedziesz spokojnie 140-150 lewym pasem i
    wyprzedzasz tiry jadące w pewnych odstępach a na zderzaku Ci siada jakiś
    pojeb i miga długimi, awaryjnymi, klaksonem popiskuje, bo nie może
    poczekać aż miniesz pobliską grupkę.

    Michoo

  • 88. Data: 2012-07-25 01:15:02
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 23.07.2012 to <t...@i...pl> napisał/a:
    > begin Krzysiek Kielczewski

    > Tytuł "ciekawostka/śmiesznostka" mówi sam za siebie.
    > ^^^^^^^^^^^^

    Czyli jedno i drugie.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 89. Data: 2012-07-25 01:17:52
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 24.07.2012 Shrek <u...@d...invalid> napisał/a:

    > Z prawej można zasadniczo wszędzie gdzie są dwa wyznaczone pasy w jedną
    > stronę (z wyjątkiem po dwa pasy poza zabudowanym bez dwóch jezdni, co
    > się praktycznie nie zdarza) i wyjątkami typu skrzyżowania o
    > niekierowanym ruchu, zakazami wyprzedzania, przejściami dla pieszych bez
    > świateł, i oczywiście nie przekraczając limitu (czyli prawie nigdy,
    > sprawdzić czy nie korek), tam gdzie musiałbyś smignąć bliżej niż metr od
    > roweru itp. Pewnie o czymś zapomniałem (oczywiście art 24.1), więc daj
    > znać gdzie był haczyk.

    Bez haczyka, wszystko jest w przepisach. Tylko *zdecydowana* większość
    kierowców ich nie zna.

    > A jeśli chodzi o twój zakręt, to rzeczywiście
    > stosując się ściśle do PoRD nie można wyprzedzać na _oznakowanym_
    > zakręcie, co znów na drogach o których piszesz (czyli te gdzie można
    > wyprzedzać z prawej) praktycznie się nie zdarza, więc i stąd pewnie brak
    > wiedzy pytanych na ten temat - nikt nie zajmuje się pamiętaniem i
    > analizowaniem przepisów, które w praktyce go nie dotyczą.

    Ja nie twierdzę, że te przepisy są o codziennie spotykanych przypadkach.
    Ja twierdzę, że większość kierowców ich nie zna.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 90. Data: 2012-07-25 01:18:26
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>