  • 1. Data: 2016-05-29 13:03:26
    Temat: Ciekawy sposób drukowania 3D
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/O2thSsQrZUM

    Czy faktycznie tym sposobem drukowanie idzie na tyle szybko by mogło
    konkurować z wtryskarkami jak twierdzą na filmie? 15min to jednak
    chyba ciągle za długo...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-05-29 14:22:36
    Temat: Re: Ciekawy sposób drukowania 3D
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-05-29 o 13:03, Marek pisze:
    > https://youtu.be/O2thSsQrZUM
    >
    > Czy faktycznie tym sposobem drukowanie idzie na tyle szybko by mogło
    > konkurować z wtryskarkami jak twierdzą na filmie? 15min to jednak chyba
    > ciągle za długo...

    Jestem pod wrażeniem, takiej kratownicy przestrzennej nie da się
    wykonać zwykłą formą wtryskową, to prawdziwa rewolucja w ultralekkich,
    sztywnych i zarazem elastycznych konstrukcjach.
    Sztywność i elastyczność można kształtować odpowiednio projektując
    strukturę.

    Pytanie, jakie są skurcze, wciągi i deformacje?

    WM

  • 3. Data: 2016-05-30 04:14:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 maja 2016 14:23:01 UTC+2 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > strukturę.
    >
    > Pytanie, jakie są skurcze, wciągi i deformacje?

    Wszystko zaprogramowane, algorytm zna skurcze, więc je uwzględnia. Dostajesz takie
    wymiary jakie miałeś dostać.

    Podstawowa wada tej metody to zakres materiałów. To musi być utwardzalna żywica, więc
    wszelkie metale, ceramiki, drewna itd odpadają.

  • 4. Data: 2016-08-04 08:37:32
    Od: Rafał Grudnik <d...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 maja 2016 13:03:31 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > Czy faktycznie tym sposobem drukowanie idzie na tyle szybko by mogło
    > konkurować z wtryskarkami jak twierdzą na filmie? 15min to jednak

    Niesamowite, Japończyk czy Chińczyk?

    Pozdrawiam
    http://domtechniczny24.pl/drut-spawalniczy-pp-pehd-p
    cv-pla.html

  • 5. Data: 2016-08-08 13:36:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 29.05.2016 13:03, Marek wrote:
    > https://youtu.be/O2thSsQrZUM
    >
    > Czy faktycznie tym sposobem drukowanie idzie na tyle szybko by mogło
    > konkurować z wtryskarkami jak twierdzą na filmie? 15min to jednak chyba
    > ciągle za długo...

    Na razie trochę drogie i tylko do wypożyczania.

    Zeszłoroczny TED gdzie pomysłodawca opisuje, bardziej techniczne:
    https://www.ted.com/talks/joe_desimone_what_if_3d_pr
    inting_was_25x_faster

    pzdr
    bartekltg