  • 1. Data: 2014-10-12 12:57:02
    Temat: Cień satelity?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello all,

    Pytam znających się na rzeczy - czy jest możliwe, żeby właśnie teraz,
    w tej chwili moja antena satelitarna ,,patrzyła" dokładnie prosto w
    Słońce?

    Wiem, że są dwa okresy w roku, kiedy w okolicach astronomicznego
    południa nadziewamy się na zakłócanie odbioru satelitarnego przez
    słońce...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 2. Data: 2014-10-12 13:11:21
    Temat: Re: Cień satelity?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:199096276.20141012125702@pik-net.pl.invalid...
> [...]
    >
    > Wiem, że są dwa okresy w roku, kiedy w okolicach astronomicznego
    > południa nadziewamy się na zakłócanie odbioru satelitarnego przez

    Tak, jest to możliwe o tej porze.

    Poszukaj kalkulatora w Internecie pod hasłami: Satellite, Calculator, Sun,
    Outages.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2014-10-12 14:25:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.10.2014 13:11, yabba pisze:
> [...]
    >>

    > Tak, jest to możliwe o tej porze.
    >
    > Poszukaj kalkulatora w Internecie pod hasłami: Satellite, Calculator,

    jest jakiś polak, z instytutu astronomicznego, który ma stronkę z takimi
    danymi. ze 3 lata temu właśnie tak ustawiałem satelitę bez innych
    przyrządów - z powodzeniem.

    ToMasz
    Ps adresu strony nie pamiętam. przykro mi

  • 4. Data: 2014-10-12 14:45:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "ToMasz"
    > jest jakiś polak, z instytutu astronomicznego
    Może to Wojtek Borczyk z pl.sci.kosmos?

    Robert

  • 5. Data: 2014-10-12 14:53:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, October 12, 2014, 2:25:21 PM, you wrote:

> [...]
    > przyrządów - z powodzeniem.
    > ToMasz
    > Ps adresu strony nie pamiętam. przykro mi

    Strona pastupana niestety nie żyje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-10-12 14:56:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    [...]

    > Strona pastupana niestety nie żyje.

    Tfu! PastupaMa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-10-12 17:16:31
    Od: JDX <j...@o...pl>

    [...]
    A próbowałeś wpisać jej adres do http://archive.org/web/?

  • 8. Data: 2014-10-12 17:20:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 2014-10-12 14:53, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    >A próbowałeś wpisać jej adres do http://archive.org/web/?

    Ale jesli strona jest interaktywna - znaczy liczy kiedy komu co zasloni - to
    obawiam sie, ze archiwum nic nie da.

  • 9. Data: 2014-10-12 17:37:15
    Temat: Re: Cie? satelity?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 12.10.2014 17:20, Ghost wrote:

    > Ale jesli strona jest interaktywna - znaczy liczy kiedy komu co zasloni
    > - to obawiam sie, ze archiwum nic nie da.
    To zależy w czym była napisana.

    Tu jest kalkulator:
    http://www.satellite-calculations.com/Satellite/suni
    nterference.php
    Wszystko się zgadza - dziś było maksimum oślepienia.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2014-10-12 18:15:18
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Pytam znających się na rzeczy - czy jest możliwe, żeby właśnie teraz,
    > w tej chwili moja antena satelitarna ,,patrzyła" dokładnie prosto w
    > Słońce?

    Jest to prawie pewne.

    Można to zobaczyć np. w Stellarium z włączonym pluginem do satelitów.
    Dla Warszawy na dzień dzisiejszy tak to wygląda:

    http://postimg.org/image/ldez41ck1/

    Minutę wcześniej i minutę później satelita już jest na granicy tarczy
    Słońca.

    Dokładne czasy oraz położenie satelity na tle Słońca bardzo zależą od
    lokalizacji i wysokości npm. Nie da się zrobić tabelki dla całej Polski.
    Najlepiej samemu uruchomić Stellarium i posymulować dla swojego miejsca
    zamieszkania.

    L.