  • 21. Data: 2013-01-21 11:26:25
    Temat: Re: Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-21 11:15, Kamil 'Model' pisze:

    > Akurat słaby silnik. Na forach od peugeota psioczą na niego nieźle...

    Początkowo był słaby. Potem poprawili nieszczęsny rozrząd i już ponoć
    jest OK. Ale to wyjdzie za jakiś czas, bo poprawka była gdzieś w drugiej
    połowie 2011 roku.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 22. Data: 2013-01-21 11:48:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Jan 2013 11:26:25 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak

    > Początkowo był słaby. Potem poprawili nieszczęsny rozrząd i już ponoć
    > jest OK. Ale to wyjdzie za jakiś czas, bo poprawka była gdzieś w drugiej
    > połowie 2011 roku.

    Ja i tak bym C5 brał nowe, więc tu akurat mi problem odpada. Z drugiej
    strony patrzę na parametry tego "turbo" z rzekomymi 150KM i wrażenia to nie
    robi zbytnio. Strasznie mi się marzyło to zawieszenie i komfortowe fotele
    :P ale im dłużej patrzę na ten kokpit, tym bardziej mi się zwraca... Chyba
    jednak pójdę w klasyczne i proste rozwiązania, tj. A6 C7. Z tyłu co prawda
    sedan wygląda jak kupa, ale tam akurat najmniej, jako kierowca, będe
    patrzeć. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 23. Data: 2013-01-21 12:06:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Jan 2013 12:08:20 +0100, Iglo

    > Jako kierowca najwięcej będziesz patrzył na drogę,
    > od tego aż pękają oczy :-).

    :D

    W sumie racja, aczkolwiek teraz trzeba
    patrzeć często na prędkościomierz. ;))

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2013-01-21 12:08:20
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 11:48:42 +0100, Myjk napisał(a):
    > Z tyłu co prawda
    > sedan wygląda jak kupa, ale tam akurat najmniej, jako kierowca, będe
    > patrzeć. :P

    Jako kierowca najwięcej będziesz patrzył na drogę, od tego aż pękają oczy
    :-).

  • 25. Data: 2013-01-21 22:17:05
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-01-20 21:24, Maciek pisze:
    > Jakby ja kiedys chcial sprzedac, to daj cynk na grupe.

    Nie ma problemu.

    > PS. Taczka w ocynku czy w lakierze? :)

    W cemencie i podwójnym kompoście :P

    Pozdr.

  • 26. Data: 2013-01-21 23:45:48
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości:

> [...]
    > Zamykasz, odchodzisz
    > od auta, a za 2 minuty "pyk" i wnętrze staje otworem... I zgaduj zgadula, co
    > komputowi do łba
    > strzeliło, i czy usterka w ogóle ma coś wspólnego z klapą, czy też jakieś
    > zupełnie inne zepsute
    > urządzenie sieje po szynie? A naprawy takich dupereli są drogie, czasochłonne
    > i często nieskuteczne.
    > Albo: gdy ktoś inny z pilotem od C5 otwiera samochód w okolicy, jemu włączają
    > się... wycieraczki.
    > Super sprawa, zwłaszcza gdy są akurat przymrożone ;)

    Takie kwiatki to w wielu żabojadach można spotkać: ja w swoim peugeocie mam
    czasem tak że jak go otwieram z pilota to włącza się tylna wycieraczka, albo
    stoi w mojej okolicy drugi taki sam peugeot i jak w jego pobliżu użyję swojego
    pilota to w tym drugim włącza się alarm :)
    Ale żeby nie było OT to kolega miał C5 1.8b z salonu i do 250kkm zawieszenie i
    silnik (nie osprzęt) się nie psuły w przeciwieństwie do wszystkiego innego w tym
    aucie.

    piotrek

  • 27. Data: 2013-01-21 23:47:28
    Temat: Re: Citroen C5
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości :

    > Wyjezdizles dwiescie dwadziescia tysiecy w 2-3 lata?

    Kolega swoim C5 1.8b zrobił w 3 lata 247 000km :)

  • 28. Data: 2013-01-22 01:20:47
    Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości

    > Kolega swoim C5 1.8b zrobił w 3 lata 247 000km :)

    A co było dalej?

    Szymon

  • 29. Data: 2013-01-22 05:50:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-01-2013 o 01:20:47 Szymon Machel <s...@g...com> napisał(a):

    > U?ytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisa? w wiadomo?ci

    > A co by?o dalej?

    No wiadomo, trzylatek, do tego Pb do korekta na 45kkm (bo 15kkm rocznie to
    tak w sam raz) i poszedł pierwszego dnia. Tylko kupiec pisał później na
    PMS straszne farmazony jakie to francuzy są do dupy, zawiecha słaba (w
    prawie nowym aucie trzeba pół samochodu wymienić), silnik ledwo dotarty a
    już sprzęgło do wymiany, elektryka cały czas nawala itp.

    TG

  • 30. Data: 2013-01-22 10:07:40
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości:

    Dnia 22-01-2013 o 01:20:47 Szymon Machel napisał(a):

> [...]
    >nowym aucie trzeba pół samochodu wymienić), silnik ledwo dotarty a już
    >sprzęgło do wymiany, elektryka cały czas nawala itp.

    Nie wykluczone :)
    Ale w tym miejscu mogę opisać historię ku przestrodze:
    Otóż ten kolega robi duże przebiegi wszystkimi samochodami jakie ma (miał) i już
    dwa razy mu się zdarzyło że nowi właściciele dzwonili do niego i okazywało się
    że ci nowi kupili jego auta od pośredników ale z przebiegiem o połowę niższym. I
    w tym miejscu zonk - ten własnie kolega jest prawnikiem i już jednemu z tych
    nowych właścicieli bezpłatnie pomógł wygrać sprawę w sądzie z komisem.

    A wracając do meritum: ta C5 do końca była serwisowana w ASO i z racji na wiek
    większość napraw była na gwarancji. I tak jak pisałem w zasadzie oprócz
    hydrauliki i samego silnika to reszta co chwilę dawała o sobie znać: a to
    elektryka (kilka razy rozładowało mu aku), a to alternator, a to klamki/zamki, a
    to tylna belka (wymieniona cała na gwarancji bo podobno wadę fabryczną miała), a
    najbardziej mnie śmieszyła tylna klapa(to było kombi): szyba w tylnej klapie
    była otwierana oddzielnie i do końca użytkowania ASO nie potrafiło sobie
    poradzić z awariami tylnej wycieraczki, po każdej naprawie działało średnio
    miesiąc a po gwarancji kolega przestał już to naprawiać:)

    Ale resume: uważam ten samochód za bardzo fajny, mega wygodny, pojemny, trudny
    do zaparkowania w centrum :) A większość awarii tej C5 wynikała bardziej z
    intensywności użytkowania niż z tego że auto kiepskie; drugi kolega ma C5 ale
    2.0 hdi 90KM i twierdzi że jak słyszy wciąż jak pół jego wsi non stop naprawia
    zawieszenia w A4 i Passatach to on nie zamienił by się na nic innego - wsiada i
    jeździ.

    piotr