  • 21. Data: 2012-11-30 21:48:08
    Temat: Re: Co jest w środku chińskich akumulatorów?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-30 09:10, J.F. pisze:
    > Nie przesadzasz ? W koncu samochodowy akumulator daje 500A, ale sie w pare
    > dni nie rozladowuje (jak nowy, bo po paru latach roznie moze byc).
    W parę dni nie, ale też pojemność ma sporą, a nawet jej połowa daje radę
    odpalić i szybko się naładuje po odpaleniu, więc nawet nie wiesz

    > I o ile sie zgadzam ze moga byc aku olowiowe "zwykle", "trakcyjne" -
    > przeznaczone do wielokrotnych glebokich rozladowan,
    > i "do UPS" - czyli o duzym pradzie, to alarmy raczej nie sa wymagajace -
    > rzadko stoja bez pradu dluzej niz pare godzin.
    Nie mam pojęcia, ale widziałem jakąś dokumentacje aku (CSB? Yuasa?) i
    były jak byk wyszczególnione "do alarmów" (oznaczone chyba jako
    "długiego podtrzymywania"), i dla nich pojemność była podawana przy
    prądzie rozładowania 0.1C i pisało "nie przekraczać prądu rozładowania
    0.5C" (czyli dla 7Ah - nie przekraczać 3.5A ! Zdecydowanie nie do UPSa!)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 22. Data: 2012-11-30 21:58:51
    Od: "ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A CSB polecane przez APC? Ja mam z nimi dobre doświadczenia. Natomiast
    > Europower to nie jest przypadkiem jakiś szmelc w stylu Vipow & Co?

    APC kładzie CSB bo mają na nie dobre ceny i przetrzymują gwarancję. To nie
    jest akumulatorowy high-tech. Europower jest lepszej jakości, celowo w tym
    co wymieniłem nie wspomniałem o CSB.Wkładamy setki różnych akumulatorów
    miesięcznie widzę co wraca i w jakim stanie z ok. 10 letniej praktyki.
    APC ładował/je w swoje batery packi czasem i marne pasztety przy których CSB
    to mercedes. Klient nasz pan - czasem można się zdziwić jakimi cenami
    wygrywają przetargi.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 23. Data: 2012-12-01 09:49:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2012 08:14:19 +0100, Ukaniu napisał(a):

    > Kwas siarkowy.

    Mosiadzu nie rusza ? ejze, chyba jednak rusza.

    Bo z tworzyw sztucznych to tylko nylon :-)

    J.