  • 51. Data: 2011-12-01 15:40:54
    Temat: Re: Commodore 64
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > UPS służy do czego innego, niż do dalszej bez napięciowej pracy.

    Po co dorabiać sztuczną filozofie do czegoś tak prostego

    Oprogramowanie wielu UPS'ow nie zmieniło sie od lat, dostarcza prąd tak
    długo jak może, później po przekroczeniu określonego progu albo wysyła
    kablem sygnał do systemu aby został wyłączony, albo piszczy.

    Jezeli w tym jest praca bez zasilania z sieci, proponuje wszystkich
    uzytkownikow lub wlascicieli mini serwerow ukarac mandatem, bo nie są
    zgodni z ideologią UPS'a.. zreszta kazdy UPS powinien miec karalke
    fiskalną i drukować na niej mandaty jednocześnie powiadamiając US. ;)

    Proponuje też karać zakłady energetyczne, które dostarczają prąd z
    przerwami (np 10 minutowymi), bo to może skłonić do nieprawidłowego
    używania UPS'a, a to jest ZŁO ;)

    Producentów UPS'ow tez mozna na bruk, jezeli tworza urzadzenia, ktore sa
    w stanie podtrzymac zasilanie przez kilka godzin.

  • 52. Data: 2011-12-01 15:45:37
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "qwerty"
    >UPS służy do czego innego, niż do dalszej bez napięciowej pracy.

    Serio, serio? A do czego?
    Zwłaszcza w kontekście przedsiębiorstw posiadających akumulatorownie na
    czas konieczny do rozruchu agregatu.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 53. Data: 2011-12-01 15:52:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Serio, serio? A do czego?
    > Zwłaszcza w kontekście przedsiębiorstw posiadających akumulatorownie na
    > czas konieczny do rozruchu agregatu.

    Ma zapewnić zasilanie na krótki okres czasu (wspomniane twój agregat, lub na
    zapisanie stanu pracy i wyłączenie komputera), a nie na ciągłej pracy.

  • 54. Data: 2011-12-01 16:39:53
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Rafał Łukawski:

    > Producentów UPS'ow tez mozna na bruk, jezeli tworza urzadzenia, ktore sa
    > w stanie podtrzymac zasilanie przez kilka godzin.

    Tak dobrze to nie ma. Ja mam UPS, który fabrycznie ma jeden akumulator 12V/7Ah.
    Natomiast ja dołożyłem jeszcze takie cztery i razem mam 35Ah. A myślę nad jakimś
    większym akumulatorem samochodowym, bo one jednak dużo tańsze od żelowych. Tylko
    nie wiem jak wtedy będzie z ładowaniem.

  • 55. Data: 2011-12-02 07:09:38
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "qwerty"
    >Ma zapewnić zasilanie na krótki okres czasu (wspomniane twój agregat, lub na
    >zapisanie stanu pracy i wyłączenie komputera), a nie na ciągłej pracy.

    Ma zapewnić zasilanie na określony czas. Co się będzie działo w tym
    czasie (czy będzie to normalna praca, czy procedura zamykania systemu),
    to kwestia ortogonalna.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 56. Data: 2011-12-04 14:47:15
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marudzisz.
    Przykładowo kupujesz drukarkę (cokolwiek innego: aparat foto, telefon itd.)
    i sterowniki masz na dołączonym CD-ROM.
    Bez napędu kombinujesz jak koń pod górę.

    -----
    > Napęd optyczny jest obecnie, szczerze mówić, co najmniej mało przydatny,
    jeżeli nie zbędny.

  • 57. Data: 2011-12-04 14:50:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup
    > Przykładowo kupujesz drukarkę (cokolwiek innego: aparat foto, telefon itd.)
    > i sterowniki masz na dołączonym CD-ROM.
    > Bez napędu kombinujesz jak koń pod górę.

    Czemu kombinuje. Pobiera ze strony producenta - będą na ogół nowsze. Bądźmy
    szczerzy - obecnie napędy optyczne wymierają (tak jak kilka lat temu dyskietki).

  • 58. Data: 2011-12-04 14:53:32
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 4 grudnia 15:47, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > Marudzisz.
    > Przykładowo kupujesz drukarkę (cokolwiek innego: aparat foto, telefon itd.)
    > i sterowniki masz na dołączonym CD-ROM.
    > Bez napędu kombinujesz jak koń pod górę.

    Powiem Ci, że mi zdarzają mi się zakupy, powiedzmy raz na pół roku,
    sprzętów co mają w zestawie płyty, ale leżą te płyty w kartonach ani
    razu nieodtworzone.

    W dobie internetu płyty już mają marginalne znaczenie jako źródło
    danych. Kiedyś z 10 lat temu CHIP był bogactwem, właśnie ze względu na
    soft, teraz?
    Obecnie jedynie napęd wykorzystuje tylko do backupu dokumentów. Ale to i
    też dlatego że jest ten napęd :P Równie dobrze mógłbym to robić na
    pendrive. Ale comiesięczna archiwizacja na DVD ładnie wygląda :D

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 59. Data: 2011-12-05 06:40:03
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-12-04, o godz. 14:47:15
    "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Marudzisz.
    > Przykładowo kupujesz drukarkę (cokolwiek innego: aparat foto,
    > telefon itd.) i sterowniki masz na dołączonym CD-ROM.
    > Bez napędu kombinujesz jak koń pod górę.

    W swojej stacji roboczej tak po ~2 latach przypomniałem sobie że napęd
    optyczny jest uszkodzony. Bo sterowniki pobieram via net, pliki
    przerzucam via net czy pędrak, filmów nie oglądam. Nawet do instalacji
    systemu wolę zrobić bootowalnego pędraka bo szybciej się to odpala.

    Zdrówko

  • 60. Data: 2011-12-05 08:54:35
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 30 Nov 2011 10:58:55 +0100,
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> screamed:

    Czterech. I jak widać wystarczy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 09:54:11 user up 13007 days, 21:49, 1 user, load average: 0.43, 0.38, 0.90 ]

    Portable: Survives system reboot.