  • 11. Data: 2009-11-30 14:58:01
    Temat: Re: Cyfrowy Polsat zmiana regulaminu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Nov 2009 15:54:00 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Mam akurat otwarty regulamin CP i w § 15 masz dobrze znane stwierdzenie:
    >
    > 1. Cyfrowy Polsat powiadamia Abonentów na piśmie o każdej zmianie w
    > Regulaminie z wyprzedzeniem
    > co najmniej jednego Okresu Rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych
    > zmian w życie.
    > Abonent w przypadku braku akceptacji zmian ma prawo wypowiedzenia Umowy
    > Abonenckiej.

    Świetnie, to dobrze, że CP nie posunął się do wprowadzenia do regulaminu
    zapisów niezgodnych z prawem, to dobrze o nich świadczy (dobrze, że chociaż
    to, ale to nie temat tego wątku). Tylko wciąż nie wiem co to ma wspólnego z
    Prawem Telekomunikacyjnym?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2009-11-30 15:11:38
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Cavallino wrote:

    > Cyfra ma inne zapisy.

    IMO lepsze dla klienta, chociaż spisane w porąbany sposób.

  • 13. Data: 2009-11-30 15:20:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:

    > IMO lepsze dla klienta,

    Ale nie pozwalające na bezkarne zrywanie umów gdy klientowi się nie
    pogarsza.

  • 14. Data: 2009-11-30 23:51:38
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > to, ale to nie temat tego wątku). Tylko wciąż nie wiem co to ma wspólnego z

    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/msg/3687
    8e7760f37498

  • 15. Data: 2009-11-30 23:57:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 00:51:38 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/msg/3687
    8e7760f37498

    O.. fajne.. to co jeszcze mogę podpiąć pod Prawo Telekomunikacyjne?
    Może gwarancję samochodu? Jest w nim radio zamontowane..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 16. Data: 2009-12-01 00:04:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    8e7760f37498

    > O.. fajne.. to co jeszcze mogę podpiąć pod Prawo Telekomunikacyjne?
    > Może gwarancję samochodu? Jest w nim radio zamontowane..

    Waldek, nie wiem, sam mam wątpliwości. Z jednej strony widzę, jak
    regulacje PT trafiają do zapisów platform satelitarnych, widzę, komu tak
    naprawdę zależy na cyfryzacji dyfuzji naziemnej itp. itd. W paru
    miejscach w PT jest - z imienia i nazwiska - wymieniona telewizja
    cyfrowa. Jest też definicja sieci i usługi telekomunikacyjnej. WIęc
    raczej wszystko wskazuje, że TAK.

    Ale zawsze mogę się mylić :-)

  • 17. Data: 2009-12-01 00:31:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 01:04:01 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

> [...]
    > miejscach w PT jest - z imienia i nazwiska - wymieniona telewizja
    > cyfrowa. Jest też definicja sieci i usługi telekomunikacyjnej. WIęc

    Ty nie wiesz? a kto ma wiedzieć?

    Art. 60a
    1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych:

    1) doręcza abonentowi na piśmie treść każdej proponowanej zmiany warunków
    umowy, w szczególności, o której mowa w art. 56 ust. 3,

    2) doręcza abonentowi na piśmie oraz podaje do publicznej wiadomości treść
    każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w regulaminie, o
    którym mowa w art. 59 ust. 1, oraz

    3) podaje do publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany
    warunków umowy określonych w regulaminie, o którym mowa w art. 60

    - z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed
    wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać
    poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji
    tych zmian.

    2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust.
    1, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje
    roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust.
    6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany.

    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian,
    o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w
    tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.

    No to jeszcze sprawdźmy te publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne:

    31) publicznie dostępna usługa telekomunikacyjna - usługę telekomunikacyjną
    dostępną dla ogółu użytkowników;

    48) usługa telekomunikacyjna - usługę polegającą głównie na przekazywaniu
    sygnałów w sieci telekomunikacyjnej;

    35) sieć telekomunikacyjna - systemy transmisyjne oraz urządzenia
    komutacyjne lub przekierowujące, a także inne zasoby, które umożliwiają
    nadawanie, odbiór lub transmisję sygnałów za pomocą przewodów, fal
    radiowych, optycznych lub innych środków wykorzystujących energię
    elektromagnetyczną, niezależnie od ich rodzaju;

    Mamy jak zwykle masło maślane, ale sam wiesz dobrze, że mimo iż operatorzy
    cyfrowi SĄ wymienieni w tej ustawie, to podciągnięcie telewizji cyfrowej
    pod sieć telekokomunikacyjną jest z lekka mówiąc karkołomne. Choć wiem, nie
    niemożliwe w Banana Republic of Poland, zwłaszcza po tym co podrzuciłeś w
    temacie tego sądu z Katowic.
    Ale jeżeli jednak ktoś to podciągnie pod usługi telekomunikacyjne, to
    będzie problem z karą, bo OIDP Cyfra w żaden sposób nie jest dostepna w
    wersji bezcyrografowej, a tunery są wypożyczane, więc będzie w zasadzie
    niemożliwe wyliczenie kwoty udzielonego rabatu. A to - jak wiesz - oznacza,
    że JEŻELI wspomniana wcześniej zmiana regulaminu nie jest podstawą do
    zerwania umowy TO nie będzie się dało wyliczyć zgodnie z prawem kary za
    zerwanie, ergo - nie będzie kary.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2009-12-01 00:54:24
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > że JEŻELI wspomniana wcześniej zmiana regulaminu nie jest podstawą do
    > zerwania umowy TO nie będzie się dało wyliczyć zgodnie z prawem kary za

    Taki lekko Off Topic: wszyscy piszą o karach, ale... PT mówi o
    udzielonych ulgach. Jestem ciekaw pierwszego procesu z inteligentną
    papugą po stronie klienta :-)